• TheStrange

Pergotime november 2013, tagning ett: action

Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)

• Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action
  • SaraBN
    Sötnos skrev 2013-11-10 05:42:20 följande:
    Sara, jag har 30. Någon gång har jag hatt 29 men annars väldigt regelbunden. Inte fått något positivt ÄL test ännu dock. Hört att ägget växer 2mm per dag så då borde ju mitt vara 20 idag... Och där borde de va moget att släppa. Kan ägg bli övermogna?

Min läkare sa också ungefär 2 mm per dag och att ägglossningen kommer att ske idag, i morgon eller senast på tisdag. Nu till en fråga som är jättedum: Om flera ägg släpper, sker det då samtidigt? Eller har man fler ägglossningar på samma månad? P.S. Min svägerska var oförklarligt barnlös och blev gravid på sin nionde kur. Graviditeten ledde till ett friskt barn.
  • ladyblue78

Fick ni väldigt ont i äggledarna / nedre delen av magen av era tabletter? 
    Har fått mer och mer ont, hoppas på att det är något ägg som vill komma fram och inte någon cysta som jävlas med mig. Gråter

• Sötnos
    SaraBN skrev 2013-11-10 08:01:08 följande:

Min läkare sa också ungefär 2 mm per dag och att ägglossningen kommer att ske idag, i morgon eller senast på tisdag. Nu till en fråga som är jättedum: Om flera ägg släpper, sker det då samtidigt? Eller har man fler ägglossningar på samma månad? P.S. Min svägerska var oförklarligt barnlös och blev gravid på sin nionde kur. Graviditeten ledde till ett friskt barn.
    Känner mig lite orolig. 16mm i fredags morse och fortfarande inget positivt ÄL test.. hur kan det stämma? Är det vid 20 som det släpper eller hur stort är ägget när ett test kan bli positivt?  Så vitt jag vet kan flera ägg släppa vid olika tillfällen.. kanske vanligast att de sker inom 1-5 dagars mellanrum men kan säkert  hända med längre mellanrum också...
    ladyblue78 skrev 2013-11-10 08:52:32 följande:
    Fick ni väldigt ont i äggledarna / nedre delen av magen av era tabletter? 
    Har fått mer och mer ont, hoppas på att det är något ägg som vill komma fram och inte någon cysta som jävlas med mig. Gråter
    Jag har som sagt fått bekräftat att ett ägg är 16 mm och innan det har jag haft känningar typ små hugg/ilningar vid äggstockarna.. Inget jättejobbigt men har aldrig känt något sådant ännu. Jag tycks inte ha ägglossat ännu så frågan är hur det kommerkännas.. Vilken dag är du på?

• kossann

Så där ja, då kom 1:a mensen idag efter MA. Så nu börjar vi om från början!

Åt två cykler med pergotime innan jag blev gravid sist, så jag hoppas på att det inte tar alltför lång tid denna gången då tiden rinner ut för oss.

• Novabusen
    TheStrange skrev 2013-11-09 23:07:48 följande:

Alltså, jag blev helt darrig i händerna och typ supernervös/pirrig i hela kroppen några timmar efter tabletten...?! Händerna verkligen skakade, och pulsen rusade. Skitläbbigt! :S

Nu har det lugnat sig, men ändå...!

Någon annan som fått liknande?

Har tagit 3:dje tabletten idag. Hade hjärtrusning i går och idag. Övrigt känner jag mig dov, som om nånting pressar ihop mig. Tjock i halsen, känns som nåt pressar där så ibland känns det som att jag snart ska spy... Inga smärtor än iaf...
  • TheStrange
    Novabusen skrev 2013-11-10 16:21:58 följande:
    Har tagit 3:dje tabletten idag. Hade hjärtrusning i går och idag. Övrigt känner jag mig dov, som om nånting pressar ihop mig. Tjock i halsen, känns som nåt pressar där så ibland känns det som att jag snart ska spy... Inga smärtor än iaf...
    Ingen smärta här heller, men rusningar och värmevallningar. Känner som ett tryck över bröstkorgen. Men ingen huvudvärk eller så iaf, vilket var vad jag oroade mig mest för. :)
  • SaraBN
    Sötnos skrev 2013-11-10 10:37:49 följande:
    Känner mig lite orolig. 16mm i fredags morse och fortfarande inget positivt ÄL test.. hur kan det stämma? Är det vid 20 som det släpper eller hur stort är ägget när ett test kan bli positivt?  Så vitt jag vet kan flera ägg släppa vid olika tillfällen.. kanske vanligast att de sker inom 1-5 dagars mellanrum men kan säkert  hända med längre mellanrum också...

Jag har som sagt fått bekräftat att ett ägg är 16 mm och innan det har jag haft känningar typ små hugg/ilningar vid äggstockarna.. Inget jättejobbigt men har aldrig känt något sådant ännu. Jag tycks inte ha ägglossat ännu så frågan är hur det kommerkännas.. Vilken dag är du på?

Jag gjorde ÄL-test nu och fick inte heller utslag.
  • Sötnos

SaraBN, Jag har läst lite nu och det verkar som ägget släpps oftast mellan 18-24 mm... och det växer vanligtvis 2mm per dygn men det innebär ju att det som sagt lika gärna kan växa 1,5 eller även mindre..

Om mitt var 16 på fredag och växt 2mm per dygn skulle den vara 20 idag och 22 imorgon....då kan jag ju få positivt nu tex.. men har den bara växt 1,5 per dygn så är den bara 19 idag och 20,5 imorgon.. då är det säkrare ÄL på tisdag och tidigaste testet kommer visas imorgon...

Vi lyckades inte få till något sex idag, mannen kände för mkt press.. så jag hoppas det är längre fram så vi hinner imorgon.. :(  typiskt typiskt nu när det äntligen verkar fungera

• metda

Tog femte och sista tabletten imorse. Och nu mår jag riktigt illa. Fick även min första blodvallning nyss när jag torkade golven nere i tvättstugan :/

Spolning och VUL imorgon, lite småläskigt när de skickat med smärtstillande som man ska ta en halvtimme innan.

Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action