Pergotime november 2013, tagning ett: action
Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)
Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)
Testar ladda upp, tog mobilfoto och hoppas det går att läsa!
Fick ni väldigt ont i äggledarna / nedre delen av magen av era tabletter?
Har fått mer och mer ont, hoppas på att det är något ägg som vill komma fram och inte någon cysta som jävlas med mig.
Så där ja, då kom 1:a mensen idag efter MA. Så nu börjar vi om från början!
Åt två cykler med pergotime innan jag blev gravid sist, så jag hoppas på att det inte tar alltför lång tid denna gången då tiden rinner ut för oss.
Alltså, jag blev helt darrig i händerna och typ supernervös/pirrig i hela kroppen några timmar efter tabletten...?! Händerna verkligen skakade, och pulsen rusade. Skitläbbigt! :S
Nu har det lugnat sig, men ändå...!
Någon annan som fått liknande?
SaraBN, Jag har läst lite nu och det verkar som ägget släpps oftast mellan 18-24 mm... och det växer vanligtvis 2mm per dygn men det innebär ju att det som sagt lika gärna kan växa 1,5 eller även mindre..
Om mitt var 16 på fredag och växt 2mm per dygn skulle den vara 20 idag och 22 imorgon....då kan jag ju få positivt nu tex.. men har den bara växt 1,5 per dygn så är den bara 19 idag och 20,5 imorgon.. då är det säkrare ÄL på tisdag och tidigaste testet kommer visas imorgon...
Vi lyckades inte få till något sex idag, mannen kände för mkt press.. så jag hoppas det är längre fram så vi hinner imorgon.. :( typiskt typiskt nu när det äntligen verkar fungera
Tog femte och sista tabletten imorse. Och nu mår jag riktigt illa. Fick även min första blodvallning nyss när jag torkade golven nere i tvättstugan :/
Spolning och VUL imorgon, lite småläskigt när de skickat med smärtstillande som man ska ta en halvtimme innan.