Pergotime november 2013, tagning ett: action
Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)
Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)
Därför inge äl. Har börjat försöka bli gravid nu men valde att köra på med pergon på en gång då äl är ett måste ju, lönlöst annars.
Åt provera innan och fick mens dag 5 efter sista tabletten så kan ta löngre tid än vad de står på förpackningen!
Hur snabbt har biverkningarna kommit för er?
Jag tänkte mest på de som fått biverkningar :) dvs hur snabbt de kom när de väl kom :)
Sötnos: Mina kom först efter avslutat kur, men de är säkert olika.
Jag åt några andra tabletter, pronulart eller vad de hette. Tog de för min mens ville inte sluta, hade uppehåll fem dagar sen kom mensen.
Pratade med min läkare idag. Han trodde jag hade så lång mens för min ägglossning hoppades över. Ska se om den slutar av sig själv, annars skulle jag ta den där tabletten igen och sen börja om på pergotime.
Denna väntan. Månaderna bara går. Vi började försöka i februari, men min mens har strulat konstant sen jag slutade använda pring. Varit skengravid många gånger, varit så mycket hormoner i mig :)
Aambb, men då kanske dina efter biverkningar berodde på de andra pillerna för pergo ska bara ge under behandlingen.
Jag tog mina vid fem igår och känner inget ännu iaf. Ska de komma några hoppas jag de sker efter jag slutat idag.
En sak fattar inte jag med pergo... Om man ska på vul dag 13-14, och man då ser att man är överstimulerad, vad händer om man har haft sex typ dagarna innan vul? Borde det inte vara "kört" då? Ska man låta bli att ligga innan vul...?
Fortfarande inga biverkningar ... Hoppas hoppas!
Thestrange: Ja egentligen är de väl inge smart att ligga innan vul om man inte vet... Risken finns ju isåfall att de blir många! Spermierna lever ju fler dagar i kroppen och man ska ju ha sex dagen innan äl egentligen!
Så nog lika bra att låta bli, skulle jag tycka!
Fortfarande ingen mens här, men fick småblödningar damma dag och dagen efter sista proveratabletten. Har dock mensvärk och allt sånt så förhoppningsvis dyker den upp under dagen eller imorgon! :D
Hur går det för er andra? :)