Pergotime november 2013, tagning ett: action
Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)
Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)
VUL idag, hade ett ägg på 16 mm, dag 13 :) verkar fungera hihi :)
VUL idag, hade ett ägg på 16 mm, dag 13 :) verkar fungera hihi :)
Har bokat vul den 15:e, vilket blir på dag 11 istället för 13-14 eftersom min gyn går på semester då. Pepp pepp! :)
Hej!
Vi har försökt bli gravida i 1,5 år och genomgått utredning. Man har ej funnit några fel och min mens har varit regelbunden. Fick börja med pergotime i oktober trots egen äl. Tog 1 tablett från dag 5-9 och sen vul dag 13 tror jag det var. Där såg vi en stor äggblåsa och några små. Hade sedan äl på dag 17 och vi prickade in den dagen samt hade sex varannan dag ett par dagar innan också.
Nu sitter jag här och mensen skulle kommit igår. Har tagit gravtest igår men blankt. Igår fick jag en gul slemmig "klump" ursäkta detaljerna på pappret. Senare rosa på pappret, idag brunt emellanåt. Men ingen mens och känns inte alls som att den är på väg .. Har läst att det kan dröja 1 månad för mensen att komma efter sista pergo tabletten, vilket är den 18/11. Jag fick inte heller ömma bröst efter äl som jag alltid får annars .. vad händer?! Ska mensen komma får den minsann komma nu!!
Tablett ett tagen. Känns så surrealistiskt!! Har ni bokat vul själva? Josefine på mina papper står man ska göra gravtest på 35e dagen från senaste mensens första dag. Vet tyvärr inte mer.
Ladyblue78: jaså där ser man. Har ej fått den infon. Tack för tipset! Hoppas att pergotime ska funka för er! Min läkare bokade själv in vul.
Tack! Vad märkligt jag fick ett schema & recept och ett nummer att ringa vid frågor Tillhör Skånes landsting, undrar om det är kopplat till något sånt. Fick du några bieffekter på tabletterna (pergotime)? Jag hoppas du får trevliga svar från gravtest, vore ju märkligt att din ägglossning skulle försvinna om du får den vanligtvis.
Tablett fyra tagen. Igår hade jag hemsk värk i mina ben vilket jag vet brukar bra hormonkopplat hos mig, samt att det kändes underligt i nedermagen. VUL på måndag! Hoppas det är två eller mindre stora blåsor!
Jag visste inte heller det om gravtest på 35 dagen. Tack för infon!
Idag kom tant röd.. Tyvärr funkade det ej första gången. Ska ringa läkaren på måndag och få nya instruktioner. Hoppas man får dubbelkur denna gången. Vi går privat då det var lång kö via landstinget. Biverkningar som jag fick var mer trötthet och vallningar så helt okej faktiskt. Lycka till alla!
Har inte heller fått berättat för mig att man ska ta gravtest på 35 dagen. Är de oavsett vilket dag man hade ÄL? Min var ju ganska sen, dag 22... Jag vet ju inte min bim då jag aldrig har mens annars... Läst de brukar vara 12-14dagar efter ÄL, någon som vet? Tagit gravtest i måndags och onsdags men negativt, kanske för tidigt..? Men har inte fått mens än, men de kanske jag får snart...