Pergotime november 2013, tagning ett: action
Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)
Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)
Då var läkarbesöket avklarat. Spolningen var inte vidare trevlig. Under undersökningen fick jag hemska smärtor, precis som mensvärk fast dubbelt så ont. Fast det gick över så fort de slutade spruta in vatten och mådde prima efter bara en timme. Inga stopp i äggledarna hade jag i alla fall, så det känns bra.
Mindre bra nu är att vi fick tillfälligt graviditetsförbud tills på onsdag då jag ska dit igen på ytterligare VUL. Hade vid ena äggstocken en äggblåsa på 15 och en på 12 mm, och på den andra äggstocken en blåsa på 12mm.
hej på er hoppar gärna in med om det går bra.. väntar på mens nu så jag kan börja med första kuren håller tummarna för er och mig sj på att det fungerar. ...
Hmm nu när jag tittar på min bild från VUL så står det 15,9mm på bredden och 13,4 på höjden på ägget. Vilket ska man gå efter egentligen?
Ingen aning, när jag var på VUL nu sa läkaren att den tredje äggblåsan var 8mm först. Sen ändrade han sig till 12mm. Kanske var nått liknande med mig, att det var ovalt...
Har du fått bilder från VULet hem?
Sötnos, jag fick fullt utslag på ältestet idag kl 19. Hur gick det med ditt kvällstest?
Imorgon tar jag sista tabletten...borde det inte kännas nått i äggstocksområdet vid det här laget...? :S Hur har bi andra känt i slutet på kuren?
Jag kände tryck vid äggstockarna på kvällen, ca 12 timmar efter sita tabletten, även yrsel och blodvallning den kvällen. Annars kände jag inget alls.