• aambb84

Pergotime november 2013, tagning ett: action

Hej! Hoppar in jag med om jag får :) Jag har precis avslutat min andra dos med pergotime. Första gången, enkel dos, ingen ägglossning, sjuk huvudvärk och trötthet så jag fick sjukskriva mig. Denna gång dubbeldos, men tyvärr fortfarande blödning dag 10 i menscykeln. Har telefontid med min läkare imorgon. De kan ju vara en symtom med ovanliga blödningar, men bäst att kolla upp det ändå! Så kan visst få olika symtom varje gång.

Hur länge har ni försökt då tjejer? Och varför får ni pergotime? Har ni egen ägglossning?

• aambb84

Sötnos: Mina kom först efter avslutat kur, men de är säkert olika.

Jag åt några andra tabletter, pronulart eller vad de hette. Tog de för min mens ville inte sluta, hade uppehåll fem dagar sen kom mensen.

Pratade med min läkare idag. Han trodde jag hade så lång mens för min ägglossning hoppades över. Ska se om den slutar av sig själv, annars skulle jag ta den där tabletten igen och sen börja om på pergotime.

Denna väntan. Månaderna bara går. Vi började försöka i februari, men min mens har strulat konstant sen jag slutade använda pring. Varit skengravid många gånger, varit så mycket hormoner i mig :)

Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action