• kossann

Pergotime november 2013, tagning ett: action

Väntar på mensen för att sen göra ett nytt försök. Blev gravid i somras, men fick bekräftat MA i v 13+5, och gjorde en skrapning den 9 oktober. 
    Så nu börjar vi om från början! 

• kossann

Jag tog ut spiralen i januari, och blev på andra kuren pergo gravid i juli. 
    Nu börjar vi om från början.

Vi fick pergo för att boosta min ägglossning, då jag fyller 42 år om nån månad. Min sambo har inga barn, jag själv har 3 ungdomar.
    Vi har sagt nu att vi försöker ett tag till innan vi lägger försöken på hyllan.

• kossann
    Sötnos skrev 2013-10-31 18:12:58 följande:
    Hur snabbt har biverkningarna kommit för er?
    Av pergon? Jag fick inte en enda biverkning under de två månader jag åt innan jag blev gravid i somras.
  • kossann

Så där ja, då kom 1:a mensen idag efter MA. Så nu börjar vi om från början!

Åt två cykler med pergotime innan jag blev gravid sist, så jag hoppas på att det inte tar alltför lång tid denna gången då tiden rinner ut för oss.

• kossann

Imorgon är det dax för mej att ta 1:a tabletten. Hoppas att jag slipper ev biverkningar. Hade inga alls de två månaderna jag tog innan jag blev gravid i somras.

• kossann

Tog sista tabletten idag. Hoppas att det går vägen för oss alla denna månaden :) 

• kossann
    Sötnos BIM25 nov, enkeldos #1
    Novabusen BIM 5 dec, enkeldos 1:a gången
    Ladyblue78 BIM 1 dec, enkeldos 1:a gången 
    kossann  BIM 8 dec, enkeldos #1
  • kossann
    Sötnos skrev 2013-11-22 11:22:00 följande:
    hur många är vi här inne egentligen? jag har läst att 30% blir gravida på första kuren pergo och kring 70% inom 3 kurer... flera av oss borde ju bli gravida...   
    I somras blev jag gravid på andra enkelkuren pergo, så jag hoppas att det går fort denna gången oxå!
Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action