Inlägg från: Speakers Corner |Visa alla inlägg
  • Speakers Corner

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-08-08 07:26:45 följande:
    Nej, och var det enstaka i en grupp, om vi nu var flera,  som gjorde det så så skulle vi stoppat dem, Sagt åt, blivit oroade dels för det egna ryktet och dels förbannade för att vänligheten vi bemötts av får det tillbaka.
    Och det är precis så det är här också med våra invandrare.
    Ett ytterst fåtal som missköter sig och dom ses inte med blida ögon på av andra invandrare.
    För dom vet ju hur snabbt generaliseringar och extrapoleringar uppstår.
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-09 07:48:00 följande:

En standard som påverkar väldigt mycket, räcker inte det. Även om vi snäppar upp det lite från "knappt några undantag" till "några undantag", det är illa nog eller hur.

Ska vi öht tllåta den sortens indoktrinering som bör ha vansinniga följder då varken respekt mot oss eller någon slags integrering möjliggörs?

Vad menar du med solida?
    Är lite uppgiven i de fallet, pk-ligan ( som jag lite elakt kallar dem) är inte intresserade av att få veta, de vill inte veta, men de efterfrågar alltid länkar statistik och bevis av olika slag men när man lägger fram det så ska det i regel alltid viftas bort, bortförklaras, eller i värsta fall idiotförklaras. Statistik om tex ökat våld från säkra källor bemöts.
    - ääeeeh...de anmäler ju invandrare meeer.
    Statistik om ökade våldtäkter i landet.
    - äeeh det anmäls ju bara mer nu, det är samma antal som på 50-talet ( jo tjena)
    Statistik om att vi ligger i topp snart, i världen, vad gäller våldtäkter.
    - äeeeh det anmäls mycket här för att kvinnor vågar anmäla här,

Så.......det är hyfsat meningslöst...kan vi säga. Lite ot....du kanske inte alls är sådan, sannolikt inte.Men du raljerar lite friskt med ditt exempel, som knappt alls var relevant, det är ytterligare ett symtom som kommer till när motargumenten tryter, tyvärr....................

Jag vill veta,
    Men frågar jag någon ur rasistligan, (som jag lite elakt kallar dom) så får jag förvrängda och vinklade svar, och ibland rena lögner.
    Det gör att ni inte är trovärdiga i det ni säger, när ni överdriver så förbaskat.
    Kan du inte förstå det, ni skjuter er själva i foten.
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-09 07:55:11 följande:

Så vad gör de?? De med  de oblida ögonen?  Som i din teori dessutom är i extrem majoritet och borde ha en enkel match........ va, berätta????????????????

Ser vi demonstrationer på stan?
    Höll de kidsen hemma på natten då det var upplopp.
    Är de aktiva på diskussionsforum där ofta unga invandrare beter sig ( inte här dock)
    Skriver de insändare och uppmanar sina egna?
    Agerar de mot de religiösa ledarna som indoktrinerar unga killar och omöjliggör både deras respekt mot oss och deras intgegration?
    Har de koll på sina killar, som är de som håller hela förorter under sina lagar.

Nej jag ser inte detta, läser inte om det, hör inget om det.

Du får gärna hänvisa till lite länkar, som gjort att din världsbild är såå positiv i det fallet. För du har ju läst massor om det antar jag..eller tar du saker för givna bara?

Om du ska hålla på och vara sarkastisk kan du debattera med nån annan.
    Du gör mig bara irriterad och inte ett dugg sugen på att förklara mitt sätt att tänka runt det här.
    Bemöt mig med respekt nästa gång så kommer vi längre.
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-09 07:56:57 följande:
    Nej, de oblida ögonen har jag heller aldrig sett... I alla fall inte förrän "after the fact", när deras son har begått ett hemskt brott, och de sitter i Aftonbladet och säger att "självklart tar vi avstånd, men han är en så fin pojke, vi hade aldrig kunnat tro..."
    Att du inte har sett dom betyder inte att dom inte finns.
    Du vet inte allt som försiggår, även om du verkar tro att du gör det.
    Sen ska du ha klart för dig att invandrare har inte en större skyldighet än andra att reagera på det som är fel i vårt samhälle.
    Vi har alla samma ansvar som medborgare och medmänniskor, men utöver det har invandrare inte större ansvar för vad andra invandrare gör, bara för att dom tillhör samma grupp.

Lika lite som du har ett ansvar för vad jag gör bara för att vi båda är kvinnor.
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-09 08:00:29 följande:
    Och det finns de som uttalar rasistiska saker i alla partier.
    Men baara Sd som får rasiststämpel och det blir mer rabalder om någon av de säger något.

Rensa i partiet gör alla, det har funnits massor av roliga exempel på sådant genom tiderna.
    Men sd gör det i så mycket högre utsträckning och oftast så mycket grövre.
    Det är ett pärlband av skit som kommer ifrån det hållet och nån gång måste man börja se mönstret och inse att det är genomsyrat i partiet.
    När det gäller sd handlar det inte om enstaka korkade individer.
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-09 08:17:56 följande:
    Var mer upprörd där än sarkastisk, faktiskt..och jag undrar det det där.
    Om rädslan är så stor för effekterna av vissa sanningar, så kanske det inte går öht att ha en debatt.
    Ta inte ut din upprördhet på mig nästa gång.
    Din sista mening vet jag inte hur du relaterar till det jag skrev överhuvudtaget.

• Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-09 08:22:34 följande:
    Nu tänkte jag mera på föräldrar och andra släktingar, som inte håller efter tonårspojkarna. Det är väldigt mycket deras ansvar, precis som min tonårsson är mitt ansvar. Och min tonårsson är garanterat inte ute och slemmar sig mot flickor på ett oönskat sätt, bränner upp bilar eller kastar sten på polisen...
    Ok.
    Men där kan jag hålla med dig, det är klart att vi alla har ett ansvar för vad våra omyndiga barn gör.
    Det är bra om din pojke inte gör det, även om jag undrar lite hur du kan vara så säker på att han inte gör just det du skriver han inte gör.
    Håller du honom bakom lås och bom.

Och precis som du så försöker dom flesta föräldrar hålla ordning på sina barn och lära dom rätt och fel, svenska föräldrar som invandrade föräldrar.
    Nationaliteten gör ingen skillnad i det fallet.
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-09 08:22:57 följande:
    Så det där med "ses inte med blida ögon", det var bara något du drog till med?
    Eller menar du att det sitter en hop med folk som reagerat starkt men som inte gör något- ändå?

Ang, Ansvar för andra, så är väl minikravet att iaf ha ansvar för sina unga killar som bor hemma, men det verkar brista även där.

Och man kan reagaera även om man inte har ett ansvar...eller hur...det är väl därför vi debatterar här....

Ang- somliga syns inte men finns ändå...så lägg gärna ut en länk eller två på motsatsen, dvs det DU sett ...du som vet.
    Eller antar du bara?
    Vad gör du mer än gnäller på forum.
    Du reagerar ju starkt, så vad är dina åtgärder för att förbättra?
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-09 08:22:57 följande:
    Så det där med "ses inte med blida ögon", det var bara något du drog till med?
    Eller menar du att det sitter en hop med folk som reagerat starkt men som inte gör något- ändå?

Ang, Ansvar för andra, så är väl minikravet att iaf ha ansvar för sina unga killar som bor hemma, men det verkar brista även där.

Och man kan reagaera även om man inte har ett ansvar...eller hur...det är väl därför vi debatterar här....

Ang- somliga syns inte men finns ändå...så lägg gärna ut en länk eller två på motsatsen, dvs det DU sett ...du som vet.
    Eller antar du bara?
    Jag tänker inte mata dig med länkar, men om du följt med i samhällsdebatten det minsta kan du inte ha undgått alla dom åtgärder som har satts in för att stävja bråk och skadegörelse i förorterna.
    Det kan bara inte komma som en överraskning för dig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?