Inlägg från: Speakers Corner |Visa alla inlägg
  • Speakers Corner

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-08-25 17:00:46 följande:
    Fast om tillräckligt många bilar brinner på tillräckligt många platser, så ekvaliserar det snart att "Sverige brinner".
    Då väntar man tills det händer innan man börjar gapa,
    Inte ropa varg, innan vargen har kommit.
    Och så ger man fan i att spekulera fram skräckscenarion, något som sd-fans verkar ha så svårt för .
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-25 17:52:23 följande:
    Jag tror på andra svenska talesätt, som att "stämma i bäcken" och "mota Olle i grind".
    Det gör inte jag, när det går ut över andra människor och inte när det handlar om att svartmåla andra människor och misstänkliggöra.
    Jag tror på talesättet att alla människor är oskyldiga tills motsatsen bevisats.
    Inte tvärtom.
  • Speakers Corner
    Elise8847 skrev 2014-08-25 18:05:47 följande:

Så jävla bra sagt! Håller med dig totalt!

Vad var bra sagt?
    Jag hänger inte med här. Glad
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-25 18:39:25 följande:
    Skillnaden jag tror jeaninne menar är att om något är kulturellt betingat lär det vara så många fler som praktiserar det. Att plåga djur torde vara en enskilds galna agerande och inget inspierat av några skrifter eller annat. Dvs inget som har propagerats för och riskerats att spridas omkring ....
    Det tror jag säkert hon menar, och det är sånt jag avskyr.
    Man hittar en gemensam nämnare, drar ut det i absurdum, gör en vantolkning på det och drar en förhastad slutsats om en annan grupp människor och alltid, till det negativa.
    Det ÄR rasism.

Jag har inga problem med att folk har synpunkter på hur integrationen sköts, det har jag själv för den delen.
    Och jag har inga problem med att man anser att invandringen ska minska eller rent av att vi ska stänga portarna helt.
    Jag kanske inte håller med, men det är fullt respektabla åsikter.

Att svartmåla och smutskasta andra människor är däremot bara lågt och värt mitt förakt.
    Och det står i vägen för den där seriösa diskussionen som du har efterlyst-

• Speakers Corner
    Digestive skrev 2014-08-25 19:03:45 följande:

Halal-slakt är inte djurplågeri och djurens livskvalite avgörs inte med hur dödsögonblicket ser ut. Det är MASSINDUSTRIN, vare sig inom halal-slakt som modrrn västerländsk slakt, som berövar djur på livskvalite.

Det finns inte en jävel här som skulle välja livet som djur inom massindustrin, med blott löftet om en kvick död som motivation. Det här förstår och vet vi alla. Och väldigt många skulle välja livet som frigående boskap i en liten muslimsk bergsby, trots död utav kniv vid livets slut. Om det enbart fanns dessa två alternativ så vet vi alla det självklara valet om livskvalite får vara fokuset.

Ni bedövar bara ert eget samvete - motsvarande djur i det vilda förväntar sig knappast bedövning och en blixtsnabb död, när de är unga och svaga eller gamla och svaga, med andra ord lätta byten för rovdjur.

Hur mycket renkött och vilt äter ni i veckan? Där har vi ett föredöme, på alla sätt och vis, och som knappast skulle bli avskyvärt om vi skulle börja slakta renar precis som en fisk när vi fiskar(?!?!?!).

Den här diskussionen handlar inte om djur, utan om era egna samveten.

Japp av din två alternativen då väljer jag en bergsby helt klart.
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-25 19:15:04 följande:
    Just så. Hela synsättet på djuren är annorlunda i dessa länder.

www.aftonbladet.se/nyheter/article10330530.ab (elefanter i Indien)

www.aftonbladet.se/resa/article19327621.ab (åsnor i Grekland)

www.emot.se/namnlistor/73/ (tjurar i Spanien)

www.give2all.org/9/2012/02/vad-Ur-en-ormtjusare.html (ormar i Indien m.fl. länder)
    Som sagt var, jag behövde inte vänta länge.

• Speakers Corner
    Digestive skrev 2014-08-25 20:24:03 följande:

Imorgon vid den här tiden, har förhoppningsvis Jimmie Åkesson börjat svettas som en gris.

Det ser vi fram emot, sånt får man inte missa. Solig
  • Speakers Corner
    Bejje skrev 2014-08-26 00:13:04 följande:

Men man hör ju ofta hur folk från ditt håll säger att även om tusentals-tiotusentals-hundratusentals muslimer beter sig som svin ala IS eller våldtar, mördar, utanför hedersvål/mord, påtvingar andra sin egen religion eller dö osv osv så är inte det representativt för muslimer. Spelar ingen roll hur många dom är som beter sig illa så ska man inte dra alla över samma kam.

Då ska ju självklart samma sak gälla för SD eller hur? Beter sig några få personer sig som idioter och gör dumma uttalande osv, ja det har skett (precis som det har gjort det i andra partier också) så representerar inte det gruppen i stort. Man ska ju inte kalla muslimer fanatiska eller våldtäktsmän osv trots att hundratusentals muslimer beter sig så, så varför kalla SD rasistiska när fåtal i den stora massan är idioter?

Vissa har ju börjat kalla Reinfeldt för rasist nu också (kanske Borg också?). Men för vad? För att dom för en gångs skull är ärliga utåt om kostnaderna och vilka problem det kan innebära? Ärlighet varar längst har jag alltid fått höra och något jag också tror på, så att vara totalt öppen och prata om alla effekter invandringen har på samhället, både positiva med även negativa är för mig en självklarhet i ett demokratiskt samhälle.

Vilka gör det, kallar Reinfeldt för rasist?
    Vart har du hört/läst det nånstans?
  • Speakers Corner
    Aqt skrev 2014-08-26 06:35:15 följande:
    Migrationsfrågan kommer aldrig att kunna diskuteras på ett sakligt sätt i Sverige. Ideologin att den politiska posten migration ska vara fridlyst och stå över andra politiska områden gäller. Varför kan man undra.

Det märkliga är att alla borde ha en gräns p.g.a begränsningar i statsbudgeten. Klarar vi 20000, 40000, 60000, 100000, 200000, 500000? Men det är också tabu att diskutera även i situationer där 50 miljarder extra i kostnader behövs av migrationsverket på kort sikt. Klart det påverkar ekonomin!

Och när segregationen är påtaglig och välfärden har brister har debattklimatet så lågt i tak att man drar rasistkortet. Man anklagar stora delar av samhället för att vara "strukturellt rasistiskt", och tar inte själv ansvar för den misslyckade politiken. Det är sorgligt att det blivit så fel.

Och nu ska invandringen slå nya rekord med 89000 + anhörig invandring varje år i flera år framöver. Det finns inte infrastruktur, skolor, bostäder och arbeten. Och man ljuger om att det är lönsamt när det ser ut som det gör i samhället för att den egna ideologin ska stå över verkligheten.

Otroligt nog är det ganska många som köper det. Jag tror att det är en samvetsfråga, svenskarna är så snälla och naiva så vi klarar inte av att ge mer hjälp på plats i flyktingläger och samtidigt bara ta emot kvotflyktingar istället av någon konstig anledning. Det är mer solidariskt för alla eftersom vi behöver återhämtning.

Samtidigt vill jag säga att de allra flesta invandrare är underbara människor och precis som de flesta känner man många personer från världens alla hörn. Det är trevligt och så kommer det alltid att vara. Men det kan man inte väga in i en migrationspolitisk bedömning eftersom det är en egoistisk känslomässig bedömning.

Men slagsidan om välfärdsbelastningen och den ökade segregationen med arbetsbrist och dåliga skolresultat i utanförskapsområden trollas inte bort. Det är ett för allvarligt problem för att nonchaleras. Och jag tycker det här är den absolut viktigaste vafrågan eftersom migration påverkar Sverige så mycket.
    Jag håller med om att det är svårt när man gör det över nätet, irl går det mycket lättare.
    Men en anledning är ju att så många av dom som vill minska invandringen använder sig av rasistiska tillmälen om invandrarna själva.

Påståenden om att dom är allt från kvinnomisshandlare som hedersmördar sina döttrar och gruppvåldtar svenskor, när dom inte är upptagna med att sitta på något fik och röka på.
    Det senaste nu var ju att dom också roar sig med att plåga djur.
    Om dom inte är upptagna med att ta över Sverige och införa sharialagar a la IS.
    Jobbar gör dom ju aldrig i dom här beskrivningarna, fast vi vet att flertalet invandrare gör just det, jobbar och att dom blir fler och fler, vi blir bättre och bättre på att få ut dom i jobb.
    Men det tror få invandringskritiska på.
    Det är liksom ingen hejd på hur fruktansvärt dåliga människor det här är.
    Och håller man inte med om den karaktärssågningen av främmande människor så kommer inektiven och personangreppen som ett brev på posten.
    Man måste delta i hatet annars får man inte uttala sig.

Det är klart att det inte går att hålla en saklig diskussion på det viset.

• Speakers Corner
    FDFMGA skrev 2014-08-26 07:21:38 följande:
    Jag har ett några sverigedemokrater här på FL kalla Reinfeldt rasist - kanske dem Bejje syftar på.
    Aha, ja då förstår jag, lustigt sätt att se på saken.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?