Inlägg från: Speakers Corner |Visa alla inlägg
  • Speakers Corner

Varför hatar folk SD?

Bejje skrev 2014-08-27 02:13:09 följande:

Jag stör mig dock på det eviga tjatet om att SD skulle ha rasistiska åsikter, men aldrig någonsin i media hör man exempel på varför det skulle vara så.

Vissa kanske innerst inne tycker att genom att SD vill hjälpa mångdubbelt fler personer på  annat sätt än att ta in dom i landet skulle vara rasistiskt, men då inser dom inte problemet i det stora hela, att är man human så vill man inte hjälpa några få på bästa möjliga sätt utan hjälpa så många man kan på något "sämre sätt". Ja alltså jämför det med att rädda folk som bor i et hus som brinner. Antingen hjälper man alla eller i alla fall så många man kan, med risken att vissa blir brännskadade, eller så hjälper man bara 10% av dom, men dom 10% kommer klara sig helt utan skador och får dessutom bidrag att komma igång med nytt boende och allt som där tillhör.

Är man human skulle man välja att rädda nästan alla, men utan någon extra hjälp, men är man icke SD så skulle man enligt den retoriken välja  några få som klarar sig utan problem och får dessutom nya bostäder allihopa och mat så dom klararar sig tills krisen är över.

Hjälpa få med lyx eller många utan lyx är frågan...

Det gör du inte, du har aldrig hört talas om politiker inom sd som gjort bort sig?
    Det är ju fantastiskt, jag förstår inte hur man har kunnat missa det gång på gång.
    Dom tog ju upp tre exempel i programmet.

Jag tyckte JÅ gjorde ett rätt blekt intryck, han kunde inte svara på hur deras löften skulle finansieras.
    Det visade sig att partiet räknat fel, vilken överraskning.
    Men sämst var han när rasismen inom sd kom upp, han slingrade sig som en ål, och han var vag och framförallt vad var det för infantilt utspel mot programledaren när hon tog upp järnrörsskandalen,
    Det var ju bara pinsamt.
    Jag tycker att utfrågarna kunde varit betydligt hårdare mot honom, han kom alldeles för lätt undan.

Sen kunde jag inte låta bli att undra vad JÅ hade tyckt om han hade läst här hur en del som säger sig var anhängare av partiet uttalar sig om invandrare, med tanke på att han vill ha nolltolerans.
    Nu tror jag i och för sig inte på att han vill det, men det låter ju alltid bra att säga, och utåt vill man nog ha en ren fasad.

• Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-27 14:33:21 följande:
    De skapar oro bland övriga partier eftersom de är ensamma om vissa frågor såklart....och detta är enklaste sättet tror de, att oskaldliggöra motståndaren. Tror andra partier är hyfsat glada att det KAN attackera dom med rasismtjafset eftersom det är enda vapnet de har..
    Och för att det är sant, glöm inte det.
    Sd ÄR ett rasistiskt parti, även om dom inte gärna vill tillstå det.
    Rasismen genomsyrar hela partiet.
    Det är grunden som partiet står på.
  • Speakers Corner
    Aqt skrev 2014-08-27 16:50:12 följande:
    Nu kom rasistkortet igen. Samma tjafs som Vänsterpartiet fick utstå i några år; kommunister.

Detta tjänar SD mycket på. Väldigt många är så trötta på att de med dåliga motargument om misslyckad integrationspolitik o.s.v bara slutar att tänka och drar till med rasist. Det ordet är allvarligt och många bör ta reda på vad det betyder.

Det blir som att vara oense med små barn; "Du är dum" är vad de säger när de inte får som de vill och inte lärt sig att diskutera och respektera andras åsikter. Det är faktiskt tragiskt.

Om man tycker att Sveriges välfärd ska prioroteras och att resurserna inte räcker till om migrationsverket ska få de 48 miljarder kr de behöver, är det rasistiskt?

Är det rasistiskt att hävda att det finns mer än 150 st utanförskapsområden i Sverige som har problem med segregation.

Är invandrarnas parti rasistiska?

Är migrationsdomstolen rasistiska?

Är det rasistiskt att ge mer medel till bistånd och UNHCR för att man anser det hjälper fler flyktingar?

Man kan hitta rasismen överallt, men det är ju fånigt. Det blir offerkofta-politik!

Vad har du för ideer för att få välfärden på fötter och bryta segregationen?
    Det är inget kort jag spelar ut, det är min ärliga uppfattning.
    Sd ÄR rasistiskt och bygger hela sin grund på rasism.
    Ja, ordet är allvarligt, värre ändå är att vi har såna människor i regeringen idag.
    Det är en tragedi och en skam för Sverige, att så många är beredda att slänga ut etik och moral genom fönstret bara för att det blir lite tufft och man vill ha en lätt lösning och en syndabock.
    Sd erbjuder både ock, eller rättare sagt dom vill att vi ska tro att dom sitter inne med en lösning, när allt bara skulle bli än värre med dom i en reell maktposition.

Med allt som försiggår inom det partiet som hela tiden med politiker som gör bort sig på gång på gång och visar sina rätta färger och egentligen bara genom att läsa här på fl, så blir det kristallklart vad sd står för.
    Och det är en klart rasistisk hållning.
    Om man inte ser det då måtte man ha riktigt, riktigt färgade glasögon.

Vad rasism är har jag skrivit om tidigare i den här tråden, häromdagen faktiskt.
    Det är nog inte svårt att hitta.
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-27 18:19:06 följande:
    Jo jo men skam är det ju varje gång sverige gör något annat än har dörren vidöppen...det finns liksom inga gränser, bokstavligt och bildligt talat för en del.
    Nu tycker jag bara du låter bitter.
    Det är väl ingen som sagt att det är på det viset, det är bara du som säger det.
    Jag har inte sagt det och jag anser inte heller att det är så.
  • Speakers Corner
    FDFMGA skrev 2014-11-16 11:20:09 följande:
    Nja, det finns nästan 20.000 inlägg i tråden och nästan 400.000 visningar.

Jag är visserligen väl medveten om den intellektuella statusen och den emotionella balansen hos många av FL:s SD-aktivister - men du kan inte, inte ens om du sätter antenner på huvudet avgöra att ingen av dessa tar tråden på allvar.

För mig är dina två inlägg här senast bara två bland många exempel på sverigedemokratens förmåga - det är egentligen fascinerande att ett parti har lyckats samla så mycket enfald.

Tänk så mycket tid du skulle spara , Gert, om du standardiserade dina svar till ett " Du är dum och ingen tycker om dig"

Tja, sverigedemokraten är ett barn, ett bortskämt och söndercurlat barn som ständigt drabbas av inbillade oförrätter.
    Det här kan var den bästa beskrivningen jag läst av sverigedemokraters karaktär
    Klockrent.Skrattande
  • Speakers Corner
    Centurione skrev 2014-11-18 11:27:47 följande:
    De kanske inte VILL komma i kontakt med dem heller. Kan det vara så enkelt..? Vem bestämmer att de ska påtvingas det? DU?

Fortfarande talar jag inte om folk som "gjort fel val" och så vidare. Med DET argumentet får vi först nedvärdera hela V, Fi och (i lite mindre grad) S, för de partiernas väljare består till stor del av avundsjuka människor, som av rent personliga skäl vill ha högre skatter för "de rika" och mera omfördelning till "de fattiga" (det vill säga dom själva...).
    Ingen behöver ha kontakt med någon dom inte vill, men då kanske man ska vara lite försiktig med att ge kategoriska utlåtanden om människor man inte känner till något om
    Men jag vet att det är sd.s specialitet att misskreditera människor på väldigt lösa eller inga boliner alls.
    Det är en av många anledningar till varför dom aldrig kommer få min röst.
  • Speakers Corner
    Svt skrev 2014-11-25 09:54:24 följande:
    Jag är klar med mina åsikter. Anser du att det var något fel med påståendena, eller ville du bara bygga en agenda?
    Att vara klar med sina åsikter är bland det mesta korkade man kan vara.
    Det betyder ju att man är stängd och oförmögen att lära nytt och utvecklas.
    Lite sorgligt.
  • Speakers Corner
    Gert skrev 2015-01-05 21:35:10 följande:
    Det finns massor med videor som visar hur antidemokraterna störde Åkessons torgmöten. Det är bara att söka på youtube.
    Antidemokrat är det vad man kallar människor som protesterar mot en inhuman politik nuförtiden?
    Nja, jag tycker nog att dom antidemokratiska är sd i det här fallet, det är ju dom som vill begränsa vilka som ska få rösta även bland svenska medborgare samt plocka bort alla rivaliserande partier.
    En enpartislösning verkar ju vara deras melodi.
    För att inte tala om deras utpressning och hot mot övriga partier som tack och lov nu har avstyrts.
    Så är det några som är antidemokrater får du allt titta åt ditt egna parti.
  • Speakers Corner
    Gert skrev 2015-01-05 21:42:25 följande:
    Jag är inte ens med i svenska kyrkan, så jag skiter högaktningsfullt i vad svenska kyrkan tycker om SD. Kristendomen är lika goda kålsupare som islam, men jag vill ändå inte att islam och islamister ska breda ut sig i Sverige. Kristendomen har ju inte det problemet i dag. Det finns inte längre några korsfarare som ska sätta ett spjut i alla som inte är kristna. Det problemet har islam idag.
    Du är medveten om att inte alla muslimer eller ens det största flertalet, utan en liten, skärva av muslimerna står bakom ett sånt beteende.
    Och extremister finns inom alla falanger det är inte skäl nog att utesluta hela grupper av människor.
    Då skulle vi få ett ganska vedervärdigt samhälle som skrämmer mig långt mer än vad några enstaka galningar gör. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?