Inlägg från: Speakers Corner |Visa alla inlägg
  • Speakers Corner

Varför hatar folk SD?

Dfeat skrev 2014-05-14 18:47:33 följande:
    Det är förhållandevis få som gör motstånd mot SD. De flesta är helt enkelt passiva.

Tycker du?
    Jag tycker mig se en gryende medvetenhet om vad det är för parti egentligen och därför växer motståndet mer och mer.
    Det hedrar svenska folket.
  • Speakers Corner
    Dfeat skrev 2014-05-14 18:46:10 följande:
    Dessa människor begriper inte detta. Det är "allt till alla" som gäller, de förstår inte att det kostar pengar ur statskassan.

Jag är på riktigt oroad hur det kommer gå för Sveriges finanser när vi uppmuntrar alla fattiga på hela jorden att ta sig hit illegalt  via människosmugglare för att få leva på våran välfärd.

Sverigedemoktraterna beskrev orättvisan rätt bra själva. En pensionär som jobbat, betalat skatt och bidragit till välfärden hela sitt liv får nöja sig med låg pension. Dessutom tvingas pensionären betala över 7000kr per år för vanlig vård, detta medans en kriminell utlänning får vården gratis..

Snackar man med folk från övriga världen så står de bara och kapar när man beskriver Sveriges politik. Fattiga pensionärer och arbetslösa ungdomar, men här satsas pengarna på folk som (trots världens generösaste invandring) inte har rätt av vara här.

Vill ni att hjälpa folk från övriga värden före Svenska medborgare så får ni gärna göra det. Skänk pengar. Men att ta pengar från vården, pensionerna, försvaret, skolan osv för att lägga på invandring är ju helt vansinnigt. Folk med de idéerna hade ju skickats till mentalsjukus i andra länder. 
    Hur räknar du då när du får ihop 7000, vad ingår i den summan.
  • Speakers Corner
    Kofot skrev 2014-05-14 19:12:51 följande:
    Jag ser det på ett annat sätt än dig. Att inte reagera mot rasism, utanförskap och främlingsfientlighet är idiotiskt.

Vi ser det på samma sätt och inte bara idiotiskt, det är även empatilöst..
  • Speakers Corner
    jenniferjenifer skrev 2014-05-15 00:20:47 följande:

Helt rätt! Bara vända ryggen! Inga rasister på våra gator tack!

Exakt, det är inte svårare än så.
    Vad som händer om man tillåter såna att bre ut sig såg vi mellan 39 - 45.
    Aldrig mer får vi behandla såna avarter som om dom vore vilket parti som helst.
    Det är dom inte, dom är en samling ligister med en agenda att göra illa alla avvikande och dom drar sig inte för något.
    Sånt ska vi aldrig igen tillåta sig växa sig starkt, för då kommer människor bli skadade.
  • Speakers Corner
    nihka skrev 2014-05-15 00:39:00 följande:
    Exakt. Inte ens JÅ är samma person som han var tidigare eller åtminstone är hans UPPLEVELSE annorlunda än hur det faktiskt såg ut i hans ungdom. SD har ju städat i partiet och blivit rumsrena fast enligt JÅ var SD rumsrent redan från starten. Det är iaf är hans UPPLEVELSE idag av hur det var när han gick med. Hahahaha.

Det är ju bra med en ledare som UPPLEVER att han i praktiken har uppnått noll och ingenting med sitt parti och att det sett likadant ut sedan 90-talet.

Så alla busar är borta och då ska det väl vara slut på alla dessa uteslutningar nu? Nej, själv tror jag Thoralf är nästa man från toppen till stupstocken och tillgången på uteslutningskandidater på kommunal nivå tycks aldrig sina.

he, he, bra beskrivning.
  • Speakers Corner
    Philipsson skrev 2014-05-15 08:52:22 följande:
    Sd är ett demokratiskt parti.

De som hindrade Sd från att ha valmöte i Göteborg, är icke-demokrater, vänsterligister, -extremister, som inte låter andra komma till tals, och som med våld, i grupp, gör allt för att förhindra rätten att framföra sin åsikt.

Det är ju denna grupp som hotar demokratin, inte det parti som håller möte för att få röster i demokratiska val.

När ska 'vanligt folk' inse det?

Du menar hindrade honom från att sprida sin smutsiga propaganda, och hets mot invandrare.
    Bra gjort, som jag skrev dom ska aldrig igen tillåtas breda ut sig.
    Dom ska stoppas helst i sin linda, tyvärr har det redan gått alldeles för långt.
    Men än är det inte försent och nu vaknar svenska folket.
  • Speakers Corner
    Rataxes skrev 2014-05-15 16:54:19 följande:
    Nu påminner ju "dina" stormtrupper mest om Ernst Röhms SA istället för några demokratins förkämpar.

Det kallas för att ha en ryggrad och kurage att våga stå upp mot det onda.
    Det och inget annat är vad det handlar om.
  • Speakers Corner
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-15 20:14:46 följande:
    Svara på min fråga i stället för att försöka göra det här till något filosofiskt.

När du frågade mig om vem som avgör vad som är ondska, då drog DU in filosofin i det här.
    Så det är bara du som får ställa frågor och tydligen anser du att du har rätt att domdera och kräva svar också, men andra får inte ställa frågor.
    Eftersom du verkar osäker på vad ondska är i allmän mening så vill jag först se om vi menar ungefär samma sak med begreppet, innan jag svarar på din fråga.
    Vad är syftet med din fråga förresten, det kan du också svara på.
  • Speakers Corner
    Breaking Bad skrev 2014-05-15 21:12:39 följande:

Ondska är när A utför en handling som drabbar B samtidigt som As moral sjunker. Typ? :)

Ja, typ så skulle jag också vilja definiera det, sen finns det så mycket mer, men det där kan jag hålla med om.
    Tack. Glad
Svar på tråden Varför hatar folk SD?