Inlägg från: Speakers Corner |Visa alla inlägg
  • Speakers Corner

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-08-24 09:53:22 följande:
    Fast nu FINNS det ett urgammalt system med nationsgränser, medborgarskap, krav för att få flytta mellan länder, krav för att erhålla medborgarskap, förmåner som är knutna till medborgarskap, ett skattesystem där alla som hör hemma i landet betalar in efter förmåga och får ut efter behov, o.s.v.. ALLA länder har så, och det har varit så sedan urminnes tider (även om kungarikena var mindre längre tillbaka i historien).

Hur tror du att det skulle gå, om alla gränser plötsligt öppnades, och alla fick flytta vart de ville och bli medborgare inklusive alla privilegier från dag 1..? Jo, alla människor i fattiga länder som bara kunde, skulle välla in över gränserna till de fortfarande hyfsat rika länderna... och systemet skulle kollapsa, då så få inte kan försörja eller ge logi åt så många. Det skulle bli total anarki! Man måste sätta gränsen någonstans! 

Det finns ju för övrigt rika familjer även i Egypten - till och med MYCKET rika, eftersom smarta affärsmän, ingenjörer och läkare får behålla sina kulor där då skatterna är mycket lägre, och mycket även betalas svart. För den skull skulle jag inte komma på tanken att skicka tiggarbrev till någon främmande egyptisk familj... även om familjen var hundra gånger så rik som jag. Det känns rätt självklart. Borde vara det för alla...
    Nu läser du mitt inlägg som djävulen läser bibeln.
    Jag har inte pratat om integration eller invandring.
    Det jag pratar om är synsätt och förhållningssätt gentemot sina medmänniskor.
    Och jag kan aldrig ställa mig bakom ett synsätt som skiljer och rangordnar människor mot varandra beroende på nationalitet.
    Som du gör när du pratar om våra egna kontra andra människor.
  • Speakers Corner
    JTA skrev 2014-08-24 10:49:53 följande:
    Du är väl medveten om att det är en utopi du tänker på? Som påpekats: Så länge det finns fattiga och rika länder och så länge vi har en välfärdsstat fungerar inte fri invandring. Men du kanske är libertarian som vill ha ett minimum av statlig inblandning? Alla får klara sig bäst de kan, den starkaste vinner. Är det alltså ett sådant Sverige du vill ha?
    Du, jag funderade ett tag på om jag skulle svara dig eller ej.
    Jag tycker inte om ditt sätt att diskutera, dina inlägg känns försåtliga och dina frågor insunianta.
    Jag får intrycket av att du är mer intresserad av att finna blottor och plocka poänger än att förstå.
    Och en sån diskussion känns rätt meningslös.
    Det är inget jag vill delta i.

I övrigt hänvisar jag till ovanstående inlägg till Jeaninne.
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-24 10:53:47 följande:
    Ja, tänk bara hur det skulle bli. De rika skulle barrikera sig i gated communities med små privata arméer som vaktade entréerna, och alla andra - svenskar som invandrare - skulle få slåss om de små smulor som blev över...
    Det är väl dit vi är på väg idag om vi inte röstar bort alliansen.
    Men varför skulle det bli så om man delar mer jämlikt på resurserna istället för som nu när ett absolut fåtal tar hand om den allra största delen av resurserna.
    Det är ju nu som dom flesta får slåss om smulorna..
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-24 11:56:52 följande:
    Jamen dåså. Då får du söka fram några rika egyptiska familjer med hjälp av internet, och skicka tiggarbrev till dom när du behöver en ny bil eller något. Det är ju deras ansvar att ge en främmande kvinna i Sverige det. Eller hur det nu var... Du kan försöka med de familjer som samlat på sig rikedomen i Somalia också...
    Men hur gammal är du nu?
    Trodde du ville ha en diskussion,
    Just nu beter du dig som en småunge som inte fått som hen ville.
    Kom igen nu du kan bättre än såhär.
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-24 11:57:39 följande:
    HUr gör du med lönen från jobbet du har? Tillhör företagets pengar alla också, så att vem som helst kan kvittera ut lön och du är bekväm med att få mindre lön rätt vad det är för att jag varit där och tagit för mig?
    Snälla inte en till med vulgärargument, kan vi inte försöka hålla det här på en vuxen nivå.
    Menar du att jag ensam ska ändra på systemet som praktiseras i större delen av västvärlden och i övrigt också?
    Du tycker inte att det är en strukturell förändring som ska till i så fall, ett gemensamt beslut från världens ekonomiska makthavare.
    Nää, det är min sak att fixa.....du är rolig du. Skrattande
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-24 11:57:39 följande:
    HUr gör du med lönen från jobbet du har? Tillhör företagets pengar alla också, så att vem som helst kan kvittera ut lön och du är bekväm med att få mindre lön rätt vad det är för att jag varit där och tagit för mig?
    Men nej, jag skulle inte ha något emot att minska min levnadsstandard till förmån för någon som har mindre än vad jag har
    Det finns mycket jag inte behöver som jag skulle kunna avstå ifrån.
    Det känns viktigare för mig att människor får äta sig mätta än att jag ska leva i överflöd.
    Men du kanske gör andra prioriteringar?
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-24 14:49:42 följande:
    Det är ingen idé... Hon har huvudet i det blå.
    Det är möjligt men hellre det än att ha mitt huvud i en dynghög full av hat och paranoia.

Det finns få om ens någon sak som jag tycker så illa om som när man gör illa dom som är svagare än en själv, som barn t ex.
    Som det som hände Aishas barn
    Sånt här kommer inte från tonåringarna själva, det här har dom lärt sig av sina föräldrar.
    Som i sin tur är ivrigt påhejade av hetsen som råder mot invandrare från vissa länder.
    En hets som sd och såna som du och andra liknande sitter och driver fram dag efter dag efter dag.
    Ni är ansvariga för det som händer i Tomelilla.
    Och du har mage att sitta och förringa det som händer, bara vifta bort det som ett litet ofog.
    Har du ingen skam i kroppen.

Sen undrar ni varför ni blir utestängda från att kunna påverka.
    Ni klagar på att ni är missförstådda och svartmålade.
    Ni förstår inte varför ni blir utbuade överallt där ni går fram.
    Ni förstår inte varför ni inte är välkomna i fackföreningar eller andra sammankomster
    Med den människosyn ni har och den hets ni bedriver, där sd är primus motor, är jag inte ett dugg förvånad.
    Det finns inget som väcker mitt förakt som att ge sig på dom som är svagare.
    Det är så fegt och så ynkligt, så jag saknar ord för det.

Men en sak vet jag, jag föredrar att vilken dag som helst i veckan ha mitt huvud uppe i det blå än att ha det insyltat i sds propagandaträsk.

• Speakers Corner
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-25 12:27:50 följande:
    De (nu senast den här skånska SD-damen som skrev om "negroider" och whatnot i diverse kommentarsfält) är så pass bra på att kasta skit på sig själva. Det är SÅ SD förlorar väljare - inte på att nåt jävla digestivekex sitter och antyder att alla som röstar på SD (vare sig de faktiskt är rasister eller bara vanliga missnöjesröstare) eller har tänkt i de banorna är mindre värda än andra. Men det vill liksom aldrig gå in hos er.
    Det ena utesluter inte det andra.
    Det du säger är för mig lätt absurt, lite som att om man ser nån misshandla en annan människa så ska man inte ingripa utan istället hoppas på att pressen kommer och gör ett reportage.
    För mig är det inte ett tänkbart alternativ.
    Jag vet att du kallar det för hyckleri, jag kallar det för civilkurage.
  • Speakers Corner
    hezekiel skrev 2014-08-25 08:24:47 följande:
    Går att hitta original inom alla partier!
    http://petterssonsblogg.se/2014/07/03/nu-granskar-vi-s/
    Klicka på resp partilänk och se att det finns skamliga personer inom samtliga partier.
    Klart att det gör, men inte alls i samma utsträckning.
    I Sverigedemokraterna är det ett pärlband av idioter, kvinnohatare och rasister som aldrig verkar ta slut.
  • Speakers Corner
    Tengel skrev 2014-08-25 14:48:10 följande:
    Om man hatar djurplågeri och är emot lidande för djur vid slakt så kan man inte äta kött överhuvudtaget. Varken halal eller annat.
    Jag har då aldrig sett en slaktvideo som inte är vidrig.
    Grisar slaktas t.ex också genom att man "bedövar" dem med koldioxid och sen hänger upp och skär halsen av dem. smaklig måltid :)
    Exakt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?