JTA skrev 2013-11-09 19:05:11 följande:
Billström säger vid 4.29:
"Under 2012 invandrade ungefär 103 000 personer till Sverige. Och som vanligt är det svenska medborgare som återinvandrar som utgör den enskilt största gruppen. Under 2012 utgjorde de 20 % av alla invandrare."
Sedan visar Ekeroth att ca 111 000 personer fick uppehållstillstånd i Sverige. Ingen av dem var svensk medborgare.
Alltså hade Billström fel. Case closed.
Vad var ditt problem nu då?
Ja, det är naturligt att de som tagit sig hit från efterblivna länder har mindre anledning att flytta tillbaka. Här är de ju trygga och försörjda livet ut. Således är det hopplöst att som Billström argumentera för att flyktingarna i någon utsträckning flyttar hem igen.
Skönt att även du förstått det.
Ja, som vi konstaterat tidigare blandar man gärna ihop invandrare och flyktingar när det passar för att dölja problemen. Nu är det alltså Billström som försöker blanda bort korten.
Jag tror helt säkert att även du vill ha ett progressivt samhälle. Progression innebär en utveckling, vilket har en riktning, mot ett bättre samhälle, förhoppningsvis. De länder som av olika anledningar inte lyckas med den färden, blir efter i utvecklingen. Eller med ett ord: efterblivna.
Finns inget rasistiskt i detta förutom i din förhoppning om att kunna klistra denna etikett på åsikter som du inte vill skall få uttryckas.
Skarpt, nihka.
Svara gärna på frågorna längre upp om Billströms argumentation och om vad som egentligen var felet med Ekeroths svar.
Men om du vet att invandrare från efterblivna länder är de som minst återvandrar, varför försökte du argumentera emot?
Så här skrev jag i min kommentar till det Ekeroths patetiska försök till vilseledning:
"Men kära värld. Kent Ekerot verkar inte veta skillnad på invandrare och asylsökande. Och då ska ändå migration föreställa partiets hjärtefråga. Lite som en kristdemokrat som blandar ihop gud och påven.
De siffror Billström hänvisar till är på pricken rätt.
Totalt invandrade 103 059 personer under 2012, varav 20 462 svenskar. Naturligtvis behöver inte återvändande svenskar ansöka om uppehållstillstånd varför antalet svenskar i gruppen beviljade uppehållstillstånd är noll.
Vad tror man att man åstadkommer med den här typen av infantil hantering av uppgifter? Ingen med självaktning ställer sig framför en vaxduk med blå blommor och försöker vilseleda på detta sätt, om man inte tror att de man i första hand vänder sig till är så korkade att de går på det förstås.
Här redovisar migrationsverket invandring och utvandring för 2012 (
Totalt invandrade 103 059 personer under 2012, varav 20 462 svenskar) :
www.migrationsverket.se/info/2552.html
Migrationsverket har naturligtvis även statistik för flyktingar och beviljade asylansökningar."
Det finns inga efterblivna länder så jag kan omöjligen svara på dina frågor om sådana. I ett tidigare inlägg diskuterade jag några olika orsaker till att människor inte återvänder, men du hoppade helt över det i dina kommentarer så du kanske kan titta på det igen om du missade det.
"Det finns inget rasistiskt i detta forum" - Du går alltså i god för samtliga inlägg här *skrattar*