• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • UPPERCASE
    Thomas66 skrev 2013-12-30 20:13:09 följande:

Här trodde ju direkt några att det va Sdare som försökte kasta ner mannen från en bro och stampa på hans händer när han hängde i räcket och hans barn stod/ låg bredvid , men givetvis är ju inte sådant något viktigt att skriva så mycket om. Läser aldrig på dom sidorna har följt några länkar ibland vill inte läsa om hur illa det är , kräks och mår dåligt då. Tror att dom V/ Mp som hänger här borde läsa mycket där så att dom lämnar sin bubbla, och att dom mest fanatiska som skriver där skulle behöva gå ut och umgås med dom bra invandrare som finns , då kanske det skulle bli en vettigbalans.
    Folk är fruktansvärt naiva och äter allt som etablerad media matar dom med. Aftonbladet har jag stora anledningar att misstro då jag har personligen varit vittne till ett av deras reportage och sedan läst artikeln, rubriken var dessutom ren lögn. Men samtidigt förstår jag det är tidningar som lever på att sälja lösnummer, spektakulärt och helt katastrofalt ska det vara för att de ska sälja något. 

Att vistas bland invandrare har inte stor betydelse, för invandrare som term omfattar en ofantlig mängd personer och det finns de som är exemplariska och de som precis som vissa svenskar inte borde få gå fritt i samhället. 

Felet är att precis som med fångvården har det blivit någon tycka synd om mentalitet i samhället, folk som är fördumma för att förstå att en person som har ett sju sidor långt straffregister förmodligen inte svarar speciellt bra på den "terapi" som ges. 

Själv har jag inget som helst problem med invandrare, även om jag stött på riktiga rötägg där; men det har jag gjort bland ursvenskar också. Problemet som jag ser det är att samhället har totalt misslyckats med den invandring som varit nu, det är en självklar utgift som utan jag med minsta tvivel är helt säker på är en stor del av anledningen landet håller på att gå den väg det gör, dvs käpprätt åt helvete.

Att det sedan sitter nysvenskar och argumenterar högljut i den här tråden är en sak, men jag blir riktigt besviken på de som sedan generationer är svenskar och totalt vill kasta bort allt som deras förfäder slitit för att åstakomma. Sverige har inte alltid varit något välfärdsland, det räcker med att gå tillbaka till 30 talet för att se hur illa ställt det var här då. 
    Don't make me use UPPERCASE.
  • UPPERCASE
    Missermajser skrev 2013-12-30 20:15:52 följande:
    Muuttoa Suomessa niin se olisi paljastanut oikeassa valossa
    Ei kiitos.
  • Thomas66
    UPPERCASE skrev 2013-12-30 20:29:09 följande:
    Folk är fruktansvärt naiva och äter allt som etablerad media matar dom med. Aftonbladet har jag stora anledningar att misstro då jag har personligen varit vittne till ett av deras reportage och sedan läst artikeln, rubriken var dessutom ren lögn. Men samtidigt förstår jag det är tidningar som lever på att sälja lösnummer, spektakulärt och helt katastrofalt ska det vara för att de ska sälja något.  Att vistas bland invandrare har inte stor betydelse, för invandrare som term omfattar en ofantlig mängd personer och det finns de som är exemplariska och de som precis som vissa svenskar inte borde få gå fritt i samhället.  Felet är att precis som med fångvården har det blivit någon tycka synd om mentalitet i samhället, folk som är fördumma för att förstå att en person som har ett sju sidor långt straffregister förmodligen inte svarar speciellt bra på den "terapi" som ges.  Själv har jag inget som helst problem med invandrare, även om jag stött på riktiga rötägg där; men det har jag gjort bland ursvenskar också. Problemet som jag ser det är att samhället har totalt misslyckats med den invandring som varit nu, det är en självklar utgift som utan jag med minsta tvivel är helt säker på är en stor del av anledningen landet håller på att gå den väg det gör, dvs käpprätt åt helvete. Att det sedan sitter nysvenskar och argumenterar högljut i den här tråden är en sak, men jag blir riktigt besviken på de som sedan generationer är svenskar och totalt vill kasta bort allt som deras förfäder slitit för att åstakomma. Sverige har inte alltid varit något välfärdsland, det räcker med att gå tillbaka till 30 talet för att se hur illa ställt det var här då. 

Visst är det så, själv bryr jag mig inte så mycket hur man ser ut. Men när vissa i tråden påstår, eller om dom tror att vi har tagit emot ca 20000 invandrare sista 10 åren så blir jag fundersam, lite arg då jag tror att dom är extremvänster. Har jobbat en del i Gbg Sthlm sista åren och blivit lite överraskad att det finns så mycket ej skandinaviska människor här. Det går ca 50% sk invandrare i min dotters klass inga problem med det! det är bra folk med bra föräldrar. Det finns inte många andra skolor kvar som inte ser ut så här. Men när dom tror att det ordnarsig bara vi släpper in barn från ytterområdena så blir det bra. Här va vi tidiga med sådana idiot idéer ( ca 10 år sedan) man la ner skolor och flyttade dom till en bra skola som idag är lika dålig som den dom flyttade.
  • UPPERCASE
    Thomas66 skrev 2013-12-30 21:08:29 följande:

Visst är det så, själv bryr jag mig inte så mycket hur man ser ut. Men när vissa i tråden påstår, eller om dom tror att vi har tagit emot ca 20000 invandrare sista 10 åren så blir jag fundersam, lite arg då jag tror att dom är extremvänster. Har jobbat en del i Gbg Sthlm sista åren och blivit lite överraskad att det finns så mycket ej skandinaviska människor här. Det går ca 50% sk invandrare i min dotters klass inga problem med det! det är bra folk med bra föräldrar. Det finns inte många andra skolor kvar som inte ser ut så här. Men när dom tror att det ordnarsig bara vi släpper in barn från ytterområdena så blir det bra. Här va vi tidiga med sådana idiot idéer ( ca 10 år sedan) man la ner skolor och flyttade dom till en bra skola som idag är lika dålig som den dom flyttade.
    Precis problemet är att det är vissa som påstår att det inte är något problem för Sverige med en "liten" utgift. 

Men ändå så har vi skolor, vård och omsorg som är underbemannade. Varför är det så? Finns pengar? Arbetskraft lär väl finnas med tanke på hur många som går arbetslösa idag (Och en överrepresenterad del har invandrarbakgrund).
  • UPPERCASE

Men det som irriterar mig mest är att ingen av dom har kommit med ett enda argument för, det handlar enbart om att picka på inlägg som skrivits. Helst förlöjliga andra och nedvärdera- vissa så långt att de kallar 10% av alla väljare för "grönsaker" för de inte har samma åsikt som de. 

Andra påstår att tex jag inte borde ha Svenskt medborgarskap för min svenska är otillräcklig detta av anledning att jag anser att krav på att behärska språket borde definitivt vara ett kriterium för att bli Svenskmedborgare. 

• Naranjos
    UPPERCASE skrev 2013-12-30 21:25:54 följande:
    Men det som irriterar mig mest är att ingen av dom har kommit med ett enda argument för, det handlar enbart om att picka på inlägg som skrivits. Helst förlöjliga andra och nedvärdera- vissa så långt att de kallar 10% av alla väljare för "grönsaker" för de inte har samma åsikt som de. 

Andra påstår att tex jag inte borde ha Svenskt medborgarskap för min svenska är otillräcklig detta av anledning att jag anser att krav på att behärska språket borde definitivt vara ett kriterium för att bli Svenskmedborgare. 
  • Thomas66
    UPPERCASE skrev 2013-12-30 21:25:54 följande:
    Men det som irriterar mig mest är att ingen av dom har kommit med ett enda argument för, det handlar enbart om att picka på inlägg som skrivits. Helst förlöjliga andra och nedvärdera- vissa så långt att de kallar 10% av alla väljare för "grönsaker" för de inte har samma åsikt som de.  Andra påstår att tex jag inte borde ha Svenskt medborgarskap för min svenska är otillräcklig detta av anledning att jag anser att krav på att behärska språket borde definitivt vara ett kriterium för att bli Svenskmedborgare. 
    [quote=72084643][quote-nick]UPPERCASE skrev 2013-12-30 21:25:54 följande:[/quote-nick]Men det som irriterar mig mest är att ingen av dom har kommit med ett enda argument för, det handlar enbart om att picka på inlägg som skrivits. Helst förlöjliga andra och nedvärdera- vissa så långt att de kallar 10% av alla väljare för "grönsaker" för de inte har samma åsikt som de.  Andra påstår att tex jag inte borde ha Svenskt medborgarskap för min svenska är otillräcklig detta av anledning att jag anser att krav på att behärska språket borde definitivt vara ett kriterium för att bli Svenskmedborgare. 

Lite märkligt att nästan alla av dom sämsta inläggen ang personangrepp kommer från tomtarna som kallar sig feminister och antirasister här på familjeliv Misstänker att dom har provat lyckan på Fb men misslyckats , och nu kör samma metod här som den dom föraktar där.Själv tycker jag säg vad du tycker utan någon strategi.
  • effemgea
    nihka skrev 2013-12-30 17:56:33 följande:
    Tänk hur man kan läsa in olika saker i samma uttalande. Jag tog det där med måttstock som att det är så för alla - att alla tycker det är OK när de gör det själva.

Sedan får jag hålla med Hockey om det där med näthatartyper och allt snack om psykisk sjukdom etc, etc, etc *censur* . Men jag är tämligen trygg i mig själv och tycker den sortens kommentarer är bra att de kommer ut ifrån huvudet på den som tänker dem. På så sätt står det för alla att se vad för slags värderingar somliga som kan låta så rationella har när man skrapar lite på ytan.

Jag tycker man kan prova med språktest och sedan utvärdera, men jag misstänker att de inte kommer att göra så stor skillnad mer än kostnad.
    Frågan är bara vilka man ska språktesta.

Som du skrev i ett tidigare inlägg är det vanligt att SD-aktivisterna här på FL tar till uttryck som stenkastare. Jag tror att de menar detta ärligt, att det handlar om vi och dom för dem, att de inte är kapabla att förstå att det knappast lär finnas några AFA-aktivister på FL, för dem blir det så att de som känner avsmak för SD representeras av AFA - och de är helt oförmögna att förstå att det stora majoriteten svenskar känner samma avsmak för AFA som för dem som tvättar sig i Ekeroths kloak avpixlat.

Det kan låta så enkelt att det är bristande förstånd och språkförståelse som är en grundorsak till att man blir sverigedemokrat - men herregud - jag såg just att en av forumets mest flitiga sverigedemokrater startat en tråd där hen menar att det politisk korrekta Sverige borde föreslå att vi ska betala barnbidrag till alla världens barn i någon dimmig SD-fundering om konsekvenser av pk-tänkande.

Eller läs inläggen ovan mitt. En ganska träffsäker - om än omedveten - bild av kapaciteten på aktivisterna.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2013-12-30 17:13:30 följande:
    Jag tycker nog inte det. Ur mitt perspektiv så tycks det vara så att du och Rataxes och Philipsson - hur olika eller lika ni i övrigt kan tänkas vara åsiktsmässigt - har det gemensamt att ni är de där åskådarna som hela tiden gnäller på spelets kvalitet men som ofrånkomligt gör självmål så fort de vågar sig ut på plan.

Min avsikt är inte att starta någon ny vendetta, det hade vi väl nog av under dina förra alias, men jag roades av det faktum att om jag länkar till ett intressant radioprogram och kommenterar att programmet också är ett exempel på att det inte alls är så instängt och PK i den offentliga debatten kring invandring så kommenterar du sarkastiskt om att generalisera utifrån ett enstaka exempel.

Du får förlåta mig - men när du bara några inlägg senare gör detsamma själv så tycker jag att det kan vara värt att påpeka. kom med i matchen i stället för att bara rusa in på plan för att göra självmål vid enstaka tillfällen.

Helt ärligt - jag tror att du skulle kunna tillföra en del om du lämnade åskådarplatsen för gott.
    Jag tror jag börjar förstå nu - dina förolämpningar mot mig beror helt enkelt på att du lever i villfarelsen att grejen med språktesterna var det enda exempel jag hade på att det är för lågt i tag i invandringsdebatten i Sverige. Ett ytterligare exempel som dessutom ligger betydligt närmare i tiden är rasistdrevet mot Peter Wolodarski efter att han upplåtit annonsplats i DN åt en bok som inte målar upp en enhälligt positiv bild av invandringens konsekvenser för Sverige.

Inte förvånande - du är ju rätt bra på att misstolka saker.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?