• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    UPPERCASE skrev 2013-12-30 08:10:19 följande:
    Läs vad jag skrev igen istället för att anta vad det stod.
    Frågor ställs i regel för att klarna upp saker. Ingen argumenterar emot vad? Antingen har det med föregående skribents poäng att göra - att PK-median inte tar upp och diskuterar dessa ämnen - eller så har det med något innehåll i länken/radioprogrammet att göra.
  • themia
    effemgea skrev 2013-12-29 23:25:53 följande:
    Ja, jag tycker att det är  högt i tak, därmed inte sagt att taket inte kunde vara högre. Men jag skulle vilja påstå att det tak sverigedemokrater upplever att de slår huvudet antingen är självkonstruerat eller också vad andra ser som ett anständighetens golv.
    Mitt i prick! Skrattande
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    Philipsson skrev 2013-12-30 00:41:44 följande:
    Bara en sån sak som att många svenskar vore helt beredda att överge den viktigaste kulturbäraren av dem alla, nämligen språket, det svenska språket, och det utan att ha blivit militärt invaderade. 
    Och vilken är din källa för det påståendet?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Det är _inte_ särskilt högt i tak vad gäller invandringsdebatten i det här landet. Fp fick inte ens föreslå sina berömda språktester utan att diverse debattledare och krönikörer började med det sedvanliga orerandet om "fiske i grumliga vatten" och "underblåsning av kritik mot islam".

Däremot kan jag hålla med om att det inte gynnar debatten att SD:are och andra av "näthatartyp" häver ur sig sina klokheter i tid och otid och förväntas bli tagna på allvar.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • cheese

Ja du varför hatar folk nazister ? Nazister är människor dom också..........

• Velouria
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-30 10:34:13 följande:
    Det är _inte_ särskilt högt i tak vad gäller invandringsdebatten i det här landet. Fp fick inte ens föreslå sina berömda språktester utan att diverse debattledare och krönikörer började med det sedvanliga orerandet om "fiske i grumliga vatten" och "underblåsning av kritik mot islam".

Däremot kan jag hålla med om att det inte gynnar debatten att SD:are och andra av "näthatartyp" häver ur sig sina klokheter i tid och otid och förväntas bli tagna på allvar.
    Men man genomför språktester. Iallafall på de ensamkommande flyktingungdomarna.
    Mother cake
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Velouria skrev 2013-12-30 10:47:48 följande:
    Men man genomför språktester. Iallafall på de ensamkommande flyktingungdomarna.
    Inte som en del i processen att bevilja svenskt medborgarskap.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • UPPERCASE
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-30 10:34:13 följande:

Språktesterna är ganska konstigt det överhuvudtaget är invändningar mot då det klart och tydligt står i migrationsverketsregler att behärska Svenska är ett krav för medborgarskap.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • themia
    UPPERCASE skrev 2013-12-30 10:57:14 följande:

Språktesterna är ganska konstigt det överhuvudtaget är invändningar mot då det klart och tydligt står i migrationsverketsregler att behärska Svenska är ett krav för medborgarskap.
    Språktester är rätt tvivelaktiga, var ska nivån för "behärska svenska" ligga? Ska man klara av att analysera Stagnelius diktverk eller räcker det med att klara ett telefonsamtal till vårdcentralen?
    Dessutom får man anta, att den som tänker bosätta sig i Sverige har ett eget intresse att lära sig svenska, utan att det måste kontrolleras av myndigheter.
  • Philipsson

Jag fattar inte hur man kan beskylla Sd för främlingsfientlighet så länge man själv inte förespråkar "fri invandring".

Precis alla riksdagspartier är ju för en begränsad invandring.

I koherensens namn borde väl då samtliga partier anklagas för att att vara främlingsfientliga. Eller?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?