Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Hmpf skrev 2014-05-14 20:26:52 följande:
    Det kan du hävda om du vill. Det är trots detta du som gång på gång kallar SD:are för idioter. Är inte det att dra alla över en och samma kam? Man kan väll knappast idiotförklara en människa för var den lägger sin röst?

Jasså? Konstigt, jag är ganska ofta inne och läser partiprogrammet men har ändå inte sätt några större förändringar. Men du kanske gör som diverse andra och bildar din uppfattning efter "interasistmen.se"?

Sluta snälla och svamla och kom med något konkret. Det funkar inte att hela tiden kalla folk för idioter, påstå att det rör sig om rasism och att därefter svamla om "förändringar".
    Jag tror det är du som svamlar tämligen rejält. Jag har aldrig någonsin kallat SDare för idioter. Jag avhåller mig faktiskt totalt från att kommentera mina meningsmotståndares intellektuella kapacitet och varför du har fantiseat ihop annorlunda är för mig en gåta.

Resten av ditt inlägg är pepprat med liknade felaktiga påståenden och antaganden. Jo, SD ändrar ofta i sina textningar. Det var nästan synd att de tog bort den med "väggbonader" och "trasmattor" för att beskriva "svenskhet". Skrattade gott åt det! Nu går det vad jag förmodar bra att kalla sig svensk utan väggbonader och trasmattor. Hahahahaha!
  • nihka
    Breaking Bad skrev 2014-05-14 20:37:07 följande:

Hmpf har rätt, särskilt när man läser den här tråden. Majoriteten av SDmotståndarna här slänger ur sig massa lösa rykten om vad SD står för. Varför inte vara konkret? Då kanske man nästan kan komma nån vart...
    Hmph får av mig första pris i att slänga ur sig en massa antaganden i innehållet i sin kommunikation med mig iaf.
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 20:57:47 följande:
    Konstigt att du ger mig förstapriset för antagandet direkt efter att jag påstod att allt du skriver är rappakalja. Du har fortfarande inte kommit med något konkret och du gör det inte nu heller. Det blir ju bara tröttsamt i längden och framförallt svårt att föra en diskussion.
    Jag gav dig första priset för att du direkt påstod att jag inte bara kallar Sdare för idioter utan "gång på gång kallar SD:are för idioter". Detta är så mycket rappakalja från din sida som det kan bli.

Please, säg nu bara "Sorry" och gå ur den meningslösa duellen med någorlunda bevarad heder. Att fortsätta på din inslagna linje "Det blir ju bara tröttsamt i längden och framförallt svårt att föra en diskussion.
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:04:16 följande:
    Och nu kallar du mig för amatör? Snälla du, ge dig.
    Ja, du påstår att du kan ditt parti och deras textningar men har ändå inte en susning om det allra första jag tar upp med dig. Det tycker jag är ganska amatörmässigt med tanke på den publicitet detta med väggbonader och trasmattor fick.

Det verkar inte bättre än att jag kan SD bättre än dig och det kanske är därför jag är emot och du för.
  • nihka
    Breaking Bad skrev 2014-05-14 21:14:00 följande:

Här är ett exempel där du insinuerar just att SDare är idioter: "SD kommer aldrig bli stora. Man kan inte bygga på att alla andra är dumma i huvudet när dessa andra är de man vill locka till sitt parti. Bara en idiot låter sig lockas över efter att ha kallats idiot."
    Jag insinuerar inget av det slaget.

Tvärtom talar jag om att argumentet många SDare använder sig av att för att förklara varför alla inte röstar på SD är att de inte har bättre vett. Det anser jag inte är en vinnade strategi .
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:18:48 följande:
    Om du mår bättre av och tro att du är mer insatt i SD:s politik än vad jag är, låt så vara.
    Jag inbillar mig inget. Jag drar slutsatser av vad som hittills framkommit.
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:16:21 följande:
    Tack. Jag orkade inte ens anstränga mig för denna människa.
    Sant. Du orkade inte ens kolla upp dina fakta utan började löst påstå felaktiga saker om vad jag har sagt.

Mycket dåligt i synnerhet när du själv gnäller över att andra bara hittar på.
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:11:57 följande:
    Duellen? Jag ser inte på detta som en duell. Gör du det? varför då? Tycker du att det är en diskussion vi för du och jag? Eller är vår konversation bara helt irrelevant för tråden?

Nej, det är absolut ingen diskussion utan du som kommer med helt grundlösa påståenden om att jag "gång på gång kallar SD:are för idioter" när jag aldrig någonsin påstått något dyligt överhuvud taget.

Dåligt. Mycket dåligt och så gnäller du om att andra hittar på saker. Lite självkritik skulle inte skada och du får ha upphört med falsk ryktesspridning innan jag ens överväger att diskutera något med dig.

Nu kan jag lägga till en ny sak i den långa listan om varför SD och SDare är så impopulära - förnekelse av flagranta lögner .
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:26:26 följande:
    Har aldrig ens nämnt att du skulle ha inbillat dig. Det var du själv som skrev det nu.. Men du har nog rätt, du svamlar inte....
    Jag har heller inte sagt att du har nämnt "inbillat". JAG skrev "inbillar" Du uttyckte dig med "tro". Jag har totalkoll på vad jag skriver medan du trasslar in dig alltmer istället för att bara erkänna att du fantiserade ihop uttalanden från min sida. Det går inte bara att ljuga och sedan tro att andra ska godta det.
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:28:38 följande:
    Jag ansåg inte att jag behövde det eftersom att både du och jag visste om att du använt ordet "idiot" mer än en gång.
    Jag förslår att du läser i vilket kontext ett ord används alternativt läser hela meningar innan du blommar ut i omotiverade påhopp.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?