Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Minnie7 skrev 2014-04-24 07:10:34 följande:
    Fast tiggarna åker ju inte hit för att få jobb. De gör det med syfte att tigga. Lite skillnad där och en dalmas Dorian.
    EU-medborgare får jobba i Sverige. Jag kan tänka mig att man börjar så och hoppas knyta kontakter för att få ett jobb som betalar bättre än att tigga vilket några kommer att hitta. Jordgubbsplockning, bärplockning och annat liknande kanske man kan få utan att att kunna språket.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-24 10:17:56 följande:
    Du menar att du gillar islam alltså? Eller religion i allmänhet?

Gillar religion vet jag inte. Det jag gillar är att det är upp till var och en. Sedan tycker jag inte man kan bedömma något så spretigt som en världreligion varken kristendomen eller islam rakt av utan hur den ter sig hänger väldigt mycket ihop med inställningen hos följaren.
  • nihka
    daxare skrev 2014-04-24 12:06:57 följande:

hahah, jovisst, det tror du på.

EU- är en underbar plats att bo på, för alla.

Varför är du så naiv?

Nej, EU är ingen underbar plats att bo på för exempelvis de romer som söker sig till Sverige för att tigga.

Vänligen håll dig till sakfrågorna och håll dina funderingar om min person för dig själv.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-04-24 12:24:22 följande:
    Jag märker att du tillåts förpesta tråden med dina lögner och ditt baktaleri (förtal) alltjämt. Hur kommer det sig egentligen, att du inte blir avstånd från formumet?
    Vad är det för lögnaktigt med Dorians påstående?

Eftersom du anser att det är baktaleri att påstå att SD vill "förbjuda tiggeri för invandrare, men tillåta det för svenskar" så utgår jag från att du tycker det är ett dåligt förslag. Det tycker jag också! Förslaget är ett SD-förslag, inte för att man egentligen behöver påpeka det, för vem annars skulle komma med något så befängt?
  • nihka
    daxare skrev 2014-04-24 16:45:31 följande:

Då får dom väl börja med påtryckning på Sverige nu då *facepalm*

De som sympatiserar med SD, och vill de ska öka.
    Ser detta med att andra traditionella som bara kör klappa medhårs invandrarpolitik som nått bra.
    Jag är rädd att jag kommer stå här om i valet 2018 eller 2022, och säga "vad var det jag sa".
    Det känns mer viktigt för dig och Dorian att retorika, än ens fundera i hur ett parti med en enda fråga.
    Gick från ett parti i periferin, till ett parti som synar 10% nivån.
    Det är ju inte för invandrarpolitiken, med det är det enda ni snackar i hur deras politik är mot invandrare och de invandrade.

Jag tänkte snarare på att EU kunde trycka på Rumänien och Ungern att ta hand om sina medborgare bättre för det är därifrån många av de tiggande romerna kommer ifrån.

Jag förstår nästan inget av andra stycket så du får omformulera dig om du vill ha någon respons.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-24 17:30:48 följande:
    Jag kan inte förklara varför, det känns bara rätt.
    Är det fler saker som ska vara lagliga för svenska medborgare att göra i Sverige men olagliga för utländska medborgare? Fler olikheter inför lagen som känns "rätt"?
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-24 18:41:48 följande:
    Alla är inte lika inför lagen. Till exempel är utländska diplomater åtalsimmuna. Sveriges monark åtnjuter åtalsfrihet.
    Och därför ska vi införa fler olikheter inför lagen isf att lobba för att ta bort de som finns?

De SDare som kom med förslaget om olika lagstiftning för svenska och utländska medborgare när det gäller tiggeri isf likhet inför lagen motionerar om att vi ska bryta mot FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna. Det känns alltså rätt för dig att att inte alla ska ha samma skydd av lagen utan diskriminering och att bryta mot FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna?

Givetvis späder den här typen av resonemang  på min åsikt om att SD är ett parti med sunkiga värderingar.
  • nihka

Gert skrev 2014-04-24 19:09:25 följande:
    I Norge utvisas kriminella asylsökande DIREKT. Tänk om det kunde vara så i Sverige också. SD och Stoltenberg har mycket gemensamt.

www.vg.no/nyheter/innenriks/asyl-debatten/udi.../
    Ja, Norge är apeffektiva. Enligt SvP utvisar Norge sina krimiminella invandare till Sverige. Norge har samma problem som Sverige att de utvisade kriminellas länder inte tar emot sina landsmän och då har man löst det genom att skicka dem vidare till oss. 

https://www.realisten.se/2013/09/24/norge-skickar-kriminella-invandrare-till-sverige/
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-24 19:33:28 följande:
    Du verkar tycka att det är en bra metod.

Nä, jag tycker det är en apdålig metod, men du prisade ju nyss Norge för deras utvisningsmetoder så DU däremot kanske tycker det är bra?

Man får ju förstå att ALLA länder som tar emot flyktingar tampas med samma problem när det gäller utvisningar och det är att hemlandet inte alltid sammarbetar med att ta tillbaka folk. Detta faktum ska inte användas som ett argument för att asyllandet inte sköter sig så som du har gjort.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-04-24 20:20:39 följande:
    I frågan om SD och kristna värderingar - jag tar upp det i detta inlägget... Var någonstans har SD (länk) föreslagit att Sverige eller något annat land skall leva efter en bibelns bokstav? 
    SD vill ha sin egen variant av religionsfrihet där vissa religioner och kyrkor stöttas och andra motarbetas. Det är de kristna värderingarna eller "vårt lands kristna värdegrund" och Svenska kyrkan som man vill lyfta genom att göra Svenska kyrkan till en "folkkyrka"

Eller så ville man i höstas. Vad man officiellt säger idag är mer tveksamt och det råder såsom i så många andra frågor stor förvirring inom partiet gällande vad partiet står för för dagen så man säger nog lite olika.

http://sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/08/kyrkomanifest.pdf
Svar på tråden Varför hatar folk SD?