Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-05-03 18:01:53 följande:
    Meh, nu är du sådär dum och räknar på vad SD gjorde igår, det är ju BARA det som de gör idag, officiellt, på deras finast omskrivna texter, som räknas!! :-P
    De själva har dock inte ordning på om de går i bräschen för sin nuvarande eller tidigare politik eller den tidigare som återigen borstats av eller den som de aldrig haft men agerar utifrån. Rörigt är det iaf.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-05-03 12:19:14 följande:
    För övrigt kan man notera Folkpartiet är större än SD i senaste Skop.

Det kanske inte finns något samband - men nog är det lustigt att företeelser som SD-sektanhängarna går till storms mot tycks tendera att bli allt mer populära bland vanligt folk.

Det har ju varit ett tydligt fokus på Ullenhag, av toksekten kallad Ullentott, på MP samt mot feminism.

MP befäster sin ställning som tredje största parti i opinionen, FP går framåt och Feministiskt Initiativ ökar.

Förändringar
    Moderaterna 23,4 procent: -3,1
    Folkpartiet liberalerna 7,8 procent: +3,2
    Centerpartiet 4,5 procent: +0,4
    Kristdemokraterna 2,7 procent: -0,4
    Socialdemokraterna 34,9 procent: +1,1
    Vänsterpartiet 6,4 procent: -1,6
    Miljöpartiet 10,7 procent: +0,8
    Sverigedemokraterna 7,3 procent: -0,9
    Jag ser en tydlig trend i det SD attackerar ökar i popularitet. Undantaget här är V.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-05-03 19:11:17 följande:

Då kan man skriva det.

Hon skrev "Alliansen tillsammans med SD har genomfört ett antal jobbskatteavdrag", vilket är exakt vad som skett.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-05-03 19:04:03 följande:
    Mm, tror det är mänskligt att reagera så, om än inte särskilt rationellt.

Förutom invandringen är väl SD:s tydligaste fokus feminismen och MP.

Min gissning är att MP kommer att göra sitt bästa val någonsin i höst, till viss del tack vara skränet från SD-anhängare.

Vi resonerar ju som sagt inte alltid helt rationellt - MP blir ju varken sämre eller bättre av att SD har utsett dem till partiets motpol, men jag är övertygad om att de vinner sympatier.
    Visst, och de partier som attackeras av SD får ju samtidigt inte sällan legitimitet hos den överväldigande majoriteten som inte röstar på SD. Det gäller väl även invandrare, flyktingar, muslimer, homosexuella, kvinnor och andra grupper som man attackerar.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-05-03 22:06:08 följande:
    www.expressen.se/nyheter/polisernas-stod-for-.../

Polisen verkar inte hata SD i alla fall. Det var ju trevligt.
    Och den slutsatsen drar du av att ca 60 personer av de 5000 missnöjda facegruppmedlemmar som anslutit sig till gruppen där man håller en "väldigt, väldigt, väldigt, väldigt låg nivå som man uttrycker sig" uppgett att de skulle rösta på SD? Sedan finns det ytterligare ca 23000 anställda inom polismyndigheten som inte är med i facebookgruppen.

Man kan lugnt säga att det inte går att dra någon som helst slutsats om vad "polisen" tycker om SD baserat på det underlaget.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-05-13 23:02:49 följande:
    Jag röstar inte på dem som gick ut på stan och plockade upp ett järnrör.

Finns de ens kvar på riksdagslistan??
    Jo, det gör du. Märkligt att man ska behöva informera SDare om vilka deras riksdagsledamöter är: Sverigedemokraternas riksdagsgrupp Partiets riksdagsgrupp består av 20 ledamöter och detta är de personer som idag representerar Sverigedemokraterna i riksdagen.

17

Kent Ekeroth

Lund Född 1981 Civilekonom

Och hur förslaget till den nya riksdagslistan ser ut där järnrörskent alltjämt är med:

http://sverigedemokraterna.se/2014/02/28/forslag-till-riksdagslista/

• nihka
    maria diaz skrev 2014-05-13 23:35:52 följande:
    Framfarten har dock avstannat de senaste månaderna.
    Troligen beroende på att SD-företrädare inte synts så mycket i TV.

Det beror nog mer på alla de protester mot SD som genomförs överallt i landet. I min kommun såg jag hur SDs valsedlar till EU-valet vänts med tomma baksidan fram. Mer vända ryggen åt SD fast på pappersvis.
  • nihka
    twotwo skrev 2014-05-13 23:13:14 följande:
    Fel fråga, eller snarare fel forum.
    På familjeliv är Sveriedemokraterna det största partiet i alla "polls" jag sett (med reservation för att jag kanske missat någon).
    MAO, alla hatar inte Sverigedemokrater(na). Just på denna site är man ju mer SD-vänligt inställd än i någon svensk ort.
    En mer rimlig och väsentlig fråga med tanke på forumets och grundarnas syfte med Familjeliv är ju vad det kommer sig att vi som skriver här inte representerar ett "miniSverige" utan i långt högre grad sympatiserar med ex. SD.

Är jag förvånad? Icke! Röstar jag på SD (jag har haft rösträtt i 20 år), ingalunda! Hellre kräks jag! Varför? Det motiverar jag gärna noga på mer privat basis (med tanke på min minoritet i just detta forum).

Vänliga hälsningar

Nej, SD har verkligen inget starkt fäste på FL även om ett antal SDare gärna vill göra sken av det.

Med ca 600 000 unika (tja) besökare i veckan är de cirka 200 röster som partipolitiska polls brukar få ingen indikation på någonting. Sedan gör det faktum att vi har ett litet antal SD-tokröstare med multipla konton som blir utkastande för att regga på med nya konton i samma takt som vi andra byter underkläder att inte ens ett 100%igt stöd för SD i någon poll är en indikation på att SD har något särskilt starkt stöd på FL.

Unga kvinnor som är den absolut i särklass största gruppen på FL matchar ju inte heller profilen på den "typiske" SD-sympatisören.
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 08:31:51 följande:
    utan där stod föräldrar med sina småttingar och visade sitt stöd.

Ja, motståndet mot SD är utbrett och fler och fler visar visar det öppet.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 08:57:56 följande:

Sitationstecknen var för att Åkesson kallar alla som protesterar mot honom för vänsterextremister. Det är ett fåtal som passar in på den beskrivningen men Åkesson vill så gärna plocka fram offerkoftan ännu en gång.
    Nja. inte riktigt alla, men åtminstone alla de som visar sitt motstånd på olika vis vid politiska möten. För Åkesson räcker det tydligen med att du står och skriker på ett politiskt möte. Enligt hans definition är hela det brittiska House of Commons vänsterextremister. Det kan ju i och för sig stämma för många MPs torde ha hållit till på ett universitet någon gång i livet och det är ju där Åkessson ser att man hittar vänsterextremister. Det är ju så få av hans egna anhängare som hittar till platser för högre utbildning så det känns väl tryggt att särskilt peka ut universiteten så här inför valet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?