Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-04-23 20:01:57 följande:
    Hur många svenskar är det som spelar musik på tåg? Om det är någon svensk så är det antingen en möhippa (min musiklärare spelade ståbas på pendeltåget iförd en clowndräkt) eller så är det en svensk hemlös. De allra flesta som spelar musik på stationer och tåg är inte svenska medborgare.

Ja, det har det. Lyckligtvis har dock aldrig sett en svensk med kryckor som tigger pengar. När jag tänker efter så har jag aldrig sett en svensk som tigger pengar och då bor jag i Stockholm.
    Inte så ofta på själva tågen utan på perrongen, i undergångar och utanför. Du måste antingen vara blind eller röra dig i alldeles särskilda delar av Stockholm för de tiggare jag har stött på där är förutom influxet av romska tiggare är  alkisar, hemlösa och ungdomar med street performances av väldigt varierande karaktär när det gäller kvaliteten och så "indianerna" med bergsprängare och panflöjter förstås.

Så hur motiverar du att vi ska ha olika lagar för olika människor?
  • nihka
    daxare skrev 2014-04-23 20:21:10 följande:
    HAHAHAHAHA

Vad var det som var så roligt?
  • nihka
    daxare skrev 2014-04-23 20:23:09 följande:

Jo, lösningen är verkligen att åka till Sverige.

Detta kommer lösa deras problem permanent.

Jag tycker det är skitbra att de har exiserat sin rätt att resa inom EU och tigga ihop till sin brödföda här och i andra länder där man har det bättre ställt. Det visar hur snett det är på så nära håll och med de vi har ett EU-samarbete med. Nu kanske det äntligen kommer påtryckningar på de länder där dessa i stort sett stadslösa romer lever till vardags. Som det ser ut nu låter man dem skita i dem. Det ska väl tryckas upp i folks ansikten så som det har gjorts nu för att man inte ska kunna blunda för romernas situation. Nu har de gjort sitt problem även vårt  problem och det är nog långt mer effektivt än att snällt lägga fram sin sak för exempelvis Europaparlamentet. Dessa romer har blivit en aktionsgrupp utan att ha planerat det så. Vi har inte pratat så mycket romer sedan Katitzi var populär.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-23 20:26:14 följande:
    Eller så tar man av sig ögonbindeln och pk-hatten och inser att street performance, gatumusikanter och liknande artister är inte likadana tiggare som de riktigt fuskande tiggarna som låtsas vara sjuka eller ha sjuka barn.
    Du får dela upp tiggare hur du vill i ditt huvud exempelvis att alla utländska tiggare fuskar och alla svenska tiggare är reko tiggare, men svara på VARFÖR vi ska ha olika lagstiftning för svenska medborgare och utländska medborgare?
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-23 20:31:27 följande:
    Man ska förbjuda för kriminella. 
    Vilka är det som är kriminella? Om man stiftar en lag som gör skillnad på svenska medborgare och utländska medborgare gör man ju tiggeri till en kriminell handling bara för den ena gruppen.
  • nihka
    stuck skrev 2014-04-23 20:39:24 följande:

Det finns en anledning till att det finns så många lediga bostäder i orter som du beskriver, det är nämligen väldigt ont om jobb där.. Och det är väl definitivt inte bra att placera ut människor på sådana ställen? Varken för dem eller kommunens ekonomi.
    Flyktingar behöver inget jobb initialt utan utbildning i svenska. Det fixat vi hur bra som helst här. När det blir tal om jobb finns det en del öppningar lokalt annars får man som många andra gör - pendla.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-04-23 20:25:24 följande:
    Jag tror jag har fog för att säga att det är få SD:are som hatar muslimer. Däremot många som starkt ogillar islam - vilket är en jäkla skillnad. 
    Vad händer när en SDare som ogillar islam träffar en muslim? Det uppstår ljuv musik?
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-04-23 21:28:08 följande:
    Man kan göra som jag - håller samtalen professionella och diskuterar inte religion. Till exempel. 
    OK. Du har "professionella" vänner.

Nog för att man kan undvika att samtala om vissa saker, men du lär ju knappast bli så nära vän men någon om du helt ska ignorera deras religion. Det blir ju uteslutet att exempelvis gå på "kompisens" bröllop.

Den som ogillar islam har naturligvis svårt för muslimer. Det stoppar ju inte med att man ogillar moskéer. En tro är väl inget utan dess följare.
  • nihka
    daxare skrev 2014-04-23 22:06:36 följande:
    Kommer oavsett inte lösa deras problem i Rumänien, att de reser hit och tigger.
    De i Rumänien blir ju bara glada att slippa dom, dom gillar inte romer speciellt mycket.
    Resten av EU är ett utmärkt påtryckningsmedel mot ett enskilt EU-land som inte lever upp till överenskommelserna för medlemsskapet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?