Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-05-18 14:00:32 följande:
    Szilág aluminiumcsö Érik, tack!
    Fast det är Ekeroth som talar i klippet som var på tapeten.

">

Vet du vad hans kumpan Szilág aluminiumcsö Érik sysslar med idag? Har han exempelvis börjat göra något i form av insats för de miljoner han fick av SD för att genomföra "mediauppdrag"?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-19 09:17:59 följande:
    Fast de som inte är svenska medborgare då, och vill behålla sitt gamla medborgarskap. Det är väl f.ö. inte alls säkert att man känner sig som "svensk" för att man bor och jobbar i Sverige.

Vem är du att sätta etiketter på vad folk ska känna sig som?
    Nu har du läst utan din monokel igen. Jag har inte öht nämnt något om vad folk ska känna.

Jag har talat om att Sverige är allas som verkar och bor här. Man kan alltså som järnrörsAlmqvist gjorde under sin SD-karriär gå runt på våra gator och tala om för "babbar" att "Det här är inte ditt land. Det här är mitt land.”
    Philipsson skrev 2014-05-19 09:24:57 följande:
    Fast om man inte är svensk medborgare får man ju inte rösta i riksdagsvalet, även om man är över 18 år. Då röstar man istället fram parlamentets sammansättning i det land man är medborgare i.

Det vore konstigt att tala om vuxna "svenskar" utan rösträtt. Lämpligare är då att tala om personer som är bosatta i Sverige men som förvisso inte är svenskar.

Förstår du?
    Den som inte är svensk medborgare men har permanent uppehållstillstånd och 18 år får rösta i kommunalvalet så din hemmasnickarde definition håller inte.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-19 10:55:45 följande:
    Det råder tydligen delade meningar om vad som är demokratiskt och odemokratiskt.

För en del är det tydligen odemokratiskt att tycka och anse att Sverige bör ta emot ett mindre antal invandrare än landet gör nu.

Det 'konstiga' är att ingen har lyckats förklara varför det skulle vara en odemokratisk åsikt. De bara säger det, upprepar det, som lallande tokar!
    Det är ingen odemokratisk åsikt i sig. Därtemot kan ORSAKEN bakom varför man tycker så vara odemokratisk.
  • nihka
    gaymarrige skrev 2014-05-19 06:49:02 följande:
    Scandic är oförlåtligt
    Hahaha, men de har god äggröra.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-05-19 12:03:03 följande:
    Här är en Sdu-ordf som anser att breivik inte skulle ha fått något straff och att världen skulle vara bättre utan invandrare:
    wp.me/p2oCcR-3OD

Riktigt, riktigt upprörande! Tillväxten på pack inom SD är alltjämt god.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-19 20:53:50 följande:
    Lär dig läsa. Jag talade om riksdagsvalet.

Du trampade i klaveret som ville få det till att alla som bor i Sverige skulle vara "svenskar". Du pekåade in dig i ett hörn. Man är nämligen inte svensk för att man bor i Sverige. Man kan vara t.ex. italienare men bo och verka i Sverige.

Jag förstår att detta är svårt för dig att begripa. Kanske ett för abstrakt resonemang.
    Och jag talade om att man inte kan räkna människor som "utan rösträtt" när de får rösta i kommunalvalet.

Du får köra med dubbla monokler och talsyntes för jag har aldrig påstått att "alla som bor i Sverige skulle vara "svenskar"". Var får du allt ifrån???

Däremot har jag sagt "Det [Sverige] är allas som lever och verkar här inklusive invandrare naturligtvis".

Sammanhanget gör det lite lustigt att du pratar om "svårt att begripa".
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-05-19 21:13:15 följande:

Jajjemen, det är som att de VILL få ett rykte om sig att vara rasister och extremister.
    Fast helt ärligt tror jag att utspelen har ett syfte trots allt, att tilltala reptilhjärnan hos deras kärnväljare. Därför sker det i sociala medier där de kan ignorera det offentligt och då försöka upprätthålla den polerade fasaden utåt.

Just så!
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-19 22:17:21 följande:
    Men om man har en man i avataren så talar man väl om vilket kön man har. Motsvarande för kvinnor. De som har en bild på en person med icke-identifierbar könstillhörighet, kan möjligen möjligen utgöra korrelat till hen.
    --
    Sd är ju inget enfrågeparti, men den fråga som har gjort partiet stort är naturligtvis invandringsfrågan.

Nu när partiet är lite större utgör det en bra kraft. De fyller en plats. Bl.a. driver Sd ju S till att ta ställning för avtalsenliga löner för arbetare trots att detta innebuit att LO blev kallat för rasistiskt av Bildt & co.

Samma sak med invandringen. Sverige har högst invandring per capita i hela Europa. Problemen med detta är påtagliga. T.ex. över 30 skjutningar i Gbg i år. Alla vet att det handlar om invandrargäng.

Det räcker nu. Invandringen är en politisk fråga som ska skötas av våra politiker. Alliansen driver en extrem politik i detta avseende, som skapar växande klyftor i samhället = sociala problem.
    Jag tycker du håller en jämn linje. Förenklade "sanningar" om allt från avatarer till invandrare.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 18:45:05 följande:

Ja kvällstidningarna skrev för rätt länge sedan om att ekeroth hetsade mot en invandrarfamilj i Strängnäs. De hade fått låna ett rivningshus fram till det skulle rivas för ett järnvägsbygge.
    Avpixlat skrev om det också men vinklade det lite annorlunda samt passade på att lägga ut namn och bild på familjen. Kommentarsfälten exploderade med hat.

Så ja ibland är det liknande nyheter som i kvällstidningarna även om de senarenämnda hoppar över rasismen.

Jag kommer ihåg detta. Det var även rena lögner som publicerades på Avpixlat och som hade som syfte att få igång mobben vilket de lyckades fint med.

Likadant var det när mobben gick igång på fantasier om ett lyxigt slott med golfbana som visade sig vara utdömda pensionärslängor med en risig minigolfbana i närheten.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-05-20 23:01:47 följande:
    Detta visar tydligt att SD har en mänskligare värdegrund än Rädda barnen.

Ja, detta visar snart att SD har en "mänskligare" värdegrund än samtliga välgörenhetsorganisationer...

När grupp efter grupp tar avstånd, när slutar SDare tro att det är fel på alla andra?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?