Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Breaking Bad skrev 2014-05-22 20:38:53 följande:

De platser som är i störst behov av hjälpinsatser tex.
    Jag är för att vi skickar pengar och andra hjälpinsatser, men det känns inte lite fräckt av SD att sitta här i Sverige och försöka "bestämma" åt andra länder att de ska ska ta emot en massa flyktingar medan man tycker att vi ska i stort sett ska låta bli.

FN vädjar ju inte bara om pengar och resurser till flyktinglägren utan också att fler länder, bl a de inom EU ska ta emot fler flyktingar.
  • nihka
    vår2012 skrev 2014-05-22 21:16:04 följande:
    Nja
    Det är fortfarande ingen som har kallat dig för fascist/nazist och därför är det fel av dig att påstå det.
  • nihka
    Breaking Bad skrev 2014-05-22 21:22:35 följande:
    SD vill begränsa mer än flesta andra partier eftersom vi haft en relativt generös invandring under många år. SD vill istället rikta fokus på insatser där akut hjälp behövs, och på så sätt hjälpa ännu FLER människor i nöd. Är det något fel med detta? Sen att det finns massa ulvar i fårakläder inom partiet som säkerligen tycker mer än de borde är en annan femma.

Ja, det är fel att strypa asylinvandringen när trycket är så stort som det är just nu.

SD vill inte hjälpa. Deras främsta mål är att hålla människor från MENA-länder härifrån.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-22 21:57:20 följande:
    Fast om man tycker att olika kulturer i olika länder är värda att bevaras, istället för att sträva efter smältdegeln, - d.v.s. att olika kulturer samlas på en och samma plats, och förlorar sin karakteristik, eftersom själva betydelsen av en kultur ju är att den innebär GEMENSAMHET inom en population -, så är man ju för mångkultur.
    Du får läsa på om EU. Det finns ingen önskan om att likrikta kulturer utan det handlar om exempelvis sammarbete kring miljöfrågor.
  • nihka
    Breaking Bad skrev 2014-05-22 22:32:25 följande:

Låter som du fick brist på motargument?
    Inte alls.

Jag tycker verkligen att det är fel att strypa asylinvandringen när trycket är så stort som det är just nu och jag tror inte alls att SD vill hjälpa utan att deras främsta mål är att hålla människor från MENA-länder härifrån.

MENA är ingen geografisk benämning inom SD-kretsar utan ett skällsord. 
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-22 22:32:55 följande:
    Aha...så det finns ingen gemensam jordbrukspolitik då? Förvånad

Läs på lite innan du skickar för bövelen. Det blir ju pinsamt.

Jodå, det finns en gemensam jordbrukspolitik. Har jag sagt annorlunda? Nej.

Men en gemensam jordbrukspolitik handlar väl om sådant som livsmedelsproduktion och inte om kultur?

Annars håller alla bönder på med kulturarbete när de skyfflar bajs. Hahahaha!
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-23 14:23:59 följande:
    Skulle det vara en extrem åsikt, menar du, att inte vilja förbjuda barnuppfostran med en dask i stjärten? För mig är det snarare motsatsen som är extrem. Det är ju Sverige som är extremlandet, det land som avviker.

Jag tycker om sådana "extrema" idéer som att vi inte ska slå barn.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-05-24 01:41:58 följande:
    Har troligen inget med MENA* att göra.

Var hittar du förkortningen MENA i SD:s partiprogram?

Eller är det fantasier och påhittade slutsatser som vanligt?
    Troligen...Vet du eller inte för jag vet!

Behöver man hitta förkortningen "MENA" för att förstå att det är människor från mellanöstern och nordafrika som är SDs primära hatobjekt?

"99 procent av människorna från Nordafrika och Mellanöstern är dåliga medborgare och deras kultur är totalt bortkastad. Det sa Sverigedemokraternas gruppledare i Göteborg, Arne Steen, till Sveriges Radio under Almedalsveckan."

http://www.metro.se/goteborg/sd-topp-kulturen-fran-mellanostern-ar-totalt-bortkastad/EVHmgx!QcCEy1TvNYkA/

De enda SDare avskyr mer är "vänsterextrimister" och det är alla som står politiskt till vänster om SD så SvP och SMR klarar sig där.

Som vanligt. Nämn EN fantasi eller påhittad slutsats som jag har kommit med! Och då gäller inte fantasier som du fantiserat ihop.

• nihka
    Philipsson skrev 2014-05-24 08:07:51 följande:
    Marit Paulsen: " När vi kommer till Bryssel så är vi den svenska gruppen. Vi borde prata lite mer om våra gemensamma uppgifter: att stå för vår kultur och våra uppfattningar, vår syn på kollektivavtal, aborter och snus. Litet och stort, sa Marit Paulsen."

www.aftonbladet.se/nyheter/article18944753.ab

Men det finns ju ingen "svensk" kultur. Vad talar Paulsen om?
    Detta är ännu en sak som du fått om bakfoten. Naturligtvis finns det svensk kultur.

Däremot finns det ingen nedärvd "ren" svensk kultur som vi har gått under obrutet sedan tidernas begynnelse. I stället är svensk kultur en mix av alla möjliga influenser - precis som alla kulturer som inte har uppstått isolerat och utvecklats i en malpåse.

För att förstå det bättre jämför svensk kultur med det svenska språket. Det är också fullt av influenser från andra språk, lever sitt eget liv och låter sig svårligen styras av beslut uppifrån. Om du bara vill tala "svensk" svenska får du lov att hålla käften mest och om du bara vill fira "svenska" svenska traditioner blir det inte mycket firat.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-24 07:52:39 följande:
    Det visar ju bara på deras egen chauvinism och obildning, att de kallar sig "amerikaner" och med det begreppet utesluter mexikaner t.ex.
    --
    USA-medborgare

Det är inga problem. De kallas Hispanic Americans precis som vi exempelvis har svenskkurder.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?