Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-05-16 19:20:40 följande:
    Det är bara partier som vill gå ur EU som är för mångkultur. De andra vill strömlinjeforma kulturen, göra den lika överallt.

Vill du leva i mångkultur, rösta Sd.

Vill du leva i ingen kultur alls, rösta på sjuklövern!

Jaha, så du tror att SD är för mångkultur. SD påstår iaf är de är emot. Jag ser att förvirringen bland följarna är oförminskad.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-05-16 19:44:41 följande:
    Säger dock inget hur det hade sett ut utan 700.000 arbetslösa.
    Vilket är det intressanta.

Du använder precis samma resonemang som Alliansen.
    "Det går bra för Sverige", säger dom.  I en jämförelse med övriga EU-länder, som ofta har 25% ungdomsarbetslöshet, och gigantiska budgetunderskott.

Ja, då är vi jätteduktiga.
    Ännu mer intressant är att den korrekta siffran är 436 000. Det går tydligen bättre för "mitt" Sverige än för "ditt" Sverige. Flört

http://www.scb.se/

Jepp, vi är ganska duktiga eller vill du byta med någon av de övriga EU-länder du syftade på?
  • nihka
    slacker skrev 2014-05-16 21:24:57 följande:
    Framtiden leder till vad vi väljer att göra idag, och inget annat.

Köpkraft finns så länge det finns någon utav ett behov, utan bättre alternativ, och det är just bättre alternativ som är ett problem idag. Vi kramar oss varma för jämlikhet och rättvisa, samtidigt som vi säljer våra fabriker till utlandet, till lägre avlönade personer, som utför samma arbete fast för ett lägre pris, trots att de lider och vi gör oss en kortsiktig vinst (vem bryr sig om sina barnbarn, redan idag?).

Vad leder det till, för ett land som strävat efter jämlikhet och rättvisa villkor ute på arbetsmarknaden? Jo, det leder till anpassning och "frihet", som blir den naturliga konsekvensen utav att vi måste konkurera med länder som är minst 200 år bakom oss i utvecklingen. En värld byggd på skulder, byggt av kortsiktiga vinster, håller inte i längden...
    Eftersom jag inte läsa dina inlägg utan att få hjärnblödning så jag låter bli precis som jag gjort under dina tidigare nick.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-05-16 22:04:05 följande:
    Den siffran tar inte hänsyn till de människor som sitter fast i arbetsmarknadspolitiska åtgärder, eller de som endast jobbar deltid och är deltidsarbetslösa.

Den korrekta siffran är 700.000 
    Jag tror jag håller mig till SCBs siffror hellre än dina som du dessutom inte redovisar.

www.scb.se/
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-05-17 23:22:33 följande:
    Nej, just därför. Åkesson har inget att säga som lockar mer än några få om man får lyssna på vad han säger - men nu flyttas fokus från sakfrågor till SD:s bästa gren - att framstå som offer.

Och här är det dessutom sant. Man kan tycka vad man vill om SD - men det handlar om ett riksdagsparti där ledaren inte tillåts tala på torgmöten inför ett val.
    Tycka vad man vill om oväsnet när SD håller torgmöten runtom i landet, men detta är något vi sällan eller aldrig tidigare sett i Sverige inför en valrörelse vilket i sig är tankeväckande.
  • nihka
    gaymarrige skrev 2014-05-18 07:18:12 följande:
    Istället för att överrösta så föreslår jag VÄNDA RYGGEN TILL tror det tar både mer effektivt på den som talar och man slipper tjafset om att det är odemokratiskt att överrösta. 

Om det är odemokratiskt att överrösta undrar jag varför Ekeroth här använder förstärkare som gör att hans röst dånar ut över det allmäna luftutrymmet. "Det här är svenskarnas land":

">

• nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-18 09:56:21 följande:
    Pengar i sjön när de inte ens kan utesluta toppolitiker som Söder och Ekeroth när de säger dumheter om och om igen.

Efter de frikostiga avgångsvederlagsaktiga utbetalningar som gjorts tidigare till exempel till järnrörs-Almqvist så räcker väl inte pengarna till att även göra sig av med Ekeroth och Söder. Budgeten är väl dessutom ansträngd av veckans massutskick till alla Sveriges hushåll med "´samhällsinformation" om vad SD anser om lakritspipans roll inom EU.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-05-18 11:01:40 följande:
    Vems land är det, om inte svenskarnas??

Är det kanske ryssarnas land vi bor i?

Det är allas som lever och verkar här inklusive invandrare naturligtvis.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-05-18 11:01:40 följande:
    Vems land är det, om inte svenskarnas??

Är det kanske ryssarnas land vi bor i?
    Lust att adressera huvudfrågan i inlägget du svarade på?
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-05-18 11:16:06 följande:
    Invandrare som bor och arbetar i Sverige är väl också svenskar?

Så vems land menar du att Sverige är, om inte svenskarnas??
    Så trevligt att du tycker det. Sprid gärna den informationen till fler inom SD exempelvis riksdagsledamot Kent järnröret Ekeroth. I Ekeroths utalande i klippet som denna diskussion mellan dig och mig bottnar i finns nämligen inte det utgångsläget.

Jag upprepar: "Det är allas som lever och verkar här inklusive invandrare naturligtvis."
Svar på tråden Varför hatar folk SD?