Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-05-10 23:45:30 följande:
    Notera dock hur Björn Söder totalt duckar den faktiska frågeställningen: om SD nu vurmar för vården och de äldre, varför vill de sänka skatterna istället för att använda samma pengar till att satsa på just vård och äldrevård?

Elementärt min käre Watson!

Jag tror att det enda de vill är att jävlas med invandrare, allt annat är ett spel för gallerierna eller för att vinna röster hos icke kärnväljare.

Hade jag varit riksdagspolitiker så skulle jag ha gjort allt för att provocera dessa herrar till att göra bort sig i direktsändning.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-11 01:59:49 följande:
    Absolut.

Men hela vårt samhälle bygger på att människor drar sitt strå till stacken. Arbetar kan vi kalla det.

Idag saknar 700.000 svenskar ett arbete.

Då måste politikerna tänka lite längre än näsan räcker innan de öppnar gränserna för ännu fler arbetslösa.

Till slut är det dom sjuka som drabbas hårdast.

Att likställa invandrare med arbetslösa är i det närmaste rasistiskt.

Inte förvånande med den här personen iofs.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 11:24:31 följande:
    Men om våra 15% invandrare uppbär 60% av allt socialbidrag i Sverige kan det ju inte vara helt fel?

Och som jag skrivit förut, OM de siffrorna än stämmer så innebär det att arbetslösheten är ett problem för de som är arbetslösa. Det innebär INTE att alla som kommer hit per automatik blir arbetslösa.

Inte för att du är intresserad av det men för att komma tillrätta med det så måste man hjälpa dem. Inte fortsätta med smygrasism och slänga deras ansökningar i papperskorgen för att han som söker heter Ahmed.

Det finns något som heter bakomliggande orsaker som du och andra follkomligt struntar i. Det enda ni vill är att invandringen ska vara NOLL.

Är det inte bättre att bara erkänna det och sluta slänga ur er floskler?
  • sjuttiofemman
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 12:33:03 följande:
    Läser man bara vinklad media, så blir det granterat fel.

Och när folk kommer med väldigt enkla svar på komplexa frågor, så är det ett tydlig tecken på att de inte är insatta.

Precis, som tex Erroll Flynn gör genom att likställa invandring med arbetslöshet och kriminalitet.
  • sjuttiofemman
    grind skrev 2014-05-11 14:04:26 följande:
    Så gott som samtliga människor vill leva i homogena samhällen varför vi kommit till en situation där vi ser segregering mellan hela städer. I tex USA kommer snart alla i Detroit att vara svarta för att nämna ett exempel.

Antar att du har vedertagna källor på det?
  • sjuttiofemman

[quote=73209641][quote-nick]grind skrev 2014-05-11 14:43:31 följande:[/quote-nick][/quote]

Nämen vilket fint diagram du har snickrat ihop. I excel eller?

• sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 14:24:41 följande:
    Har du frågat förut? Men det hade räckt med 5% invandrare i Sverige. Jag tycker 15% är en hög siffra. Husby kravallerna är ett ganska tydligt tecken på att vi har tagit oss vatten över huvudet.

Och hade svenska samhället varit bättre på att ta hand om dessa människor skulle det inte hända. Och kravaller har det varit tidigare också, innan Husby och Rosengård började användas som slagträ i "debatten".
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 16:01:59 följande:
    Och hade svenska samhället varit bättre på att ta hand om dessa människor skulle det inte hända. Och kravaller har det varit tidigare också, innan Husby och Rosengård började användas som slagträ i "debatten".

Fotbollssupportrar drabbar samman alltsom oftast i kravaller eller stora slagsmål, antar att ni vill förbjuda den sporten då?
  • sjuttiofemman
    grind skrev 2014-05-11 16:14:21 följande:
    Att Detroit gått från en vit till svart befolkning är inte ens kontroversiellt men det är svårt för dig som okunnig att veta. Läs på i ämnet och återkom.

Hur är förekomsten av mörkhyad befolkning i USA eller någon annanstans för den delen, relevant i diskussionen? Vem bryr sig om hudfärg liksom..?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?