Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-04 01:45:58 följande:
    Och så påstår tiggarna att de inte har råd till skolböcker till sina barn....

Precis så resonerar han nog. Visst är det sjukt?
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-04 23:37:08 följande:
    När blev tiggeri "ett liv i förnedring"?

Bara för att DU inte kan tänka dig att tigga, så finns det uppenbarligen andra som hellre väljer att tigga, än att gå till jobbet varje morgon.

Tror du att någon TVINGAR tiggarna att tigga?

Så talar en äkta liberal som tror att människan är fri nog att göra ett val. Synd att verkligheten inte ens är i närheten av den övertygelsen.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-04 23:51:05 följande:
    Hela EU ligger öppet för Rumäniens befolkning att söka jobb, arbeta, tjäna pengar.

Men det är klart, det kräver att de själva vill.....

Så det är bara att säga "jag vill arbeta" så ploppar det upp ett arbete?

Hur kommer det sig då att vi i Sverige har runt 8% arbetslöshet? Är det enligt dig så att de inte vill arbeta?
  • sjuttiofemman
    Ojsan skrev 2014-05-04 23:52:22 följande:
    Jag hatar inte SD, jag hååler helt enkelt inte med deras åsiketer, det är ju inte samma som att hata.

Precis, men för Sd-lobbyisterna går det inte att vara mot något utan att hata.

Ologiskt men tyvärr sant.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-05 12:14:46 följande:
    Störtlöjligt. Islam, som är anledningen till slöjan i det "provocerande konstverket" (eller vad de nu vill kalla det), kommer förhoppningsvis aldrig att bli svenskt. Att slöja eller huvudduk historiskt varit "på modet" även här ändrar ingenting i sak.

De flesta i Sverige bryr sig inte om ifall någon har slöja eller inte oavsett orsak. Sd och dess anhängare ser rött dock. Varför?
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-05 17:13:26 följande:
    Är det precis så du brukar göra när du söker jobb??

Då förstår jag att arbetslösheten är 8%.

Du tycks ju anse att dessa personer tigger hellre än att jobba. Jag har en annan människosyn men alla är vi olika.

Du kan inte tänka dig att de inte lyckas få ett arbete och blir TVINGADE att tigga för att överleva..?
  • sjuttiofemman

Interasistmen.se påminner att för fyra år sedan var Åkesson mycket upprörd över att de stängdes ute från partiledardebatterna - det var odemokratiskt menade han.

Samma sajt frågar nu Åkesson på Twitter om Sd och Åkesson nu kommer med samma iver att hävda att Gudrun Schyman ska få vara med i kommande debatter.

Åkesson har inte svarat på det, konstigt? Eller så är offerkoftorna slut hos leverantören och Åkesson har fullt upp med att tala inför antirasisters ryggar. Alldeles oavsett orsak så är dubbelmoralen tydlig - demokrati-kortet har inte använts för demokratin utan för att Sd vill vara med i finrummena.

• sjuttiofemman
    Arbitration skrev 2014-05-05 20:06:09 följande:
    Jag förstår inte frågan eller relevansen, spekuleras det i om man kommer argumentera emot hennes medverkan eller har man gjort det?

Eftersom Sd påstår sig vara sådana demokratikämpar så borde de väl propagera eller iallafall ge medhåll till ett annat partis liknande situation.

Eller så kan det vara att de använt sig av demokrati-kortet (och fortfarande använder sig av) för att bibehålla sin status som en underdog för att vinna röster. Dvs plocka på sig offerkoftan och tycka synd om sig själva. Tyvärr används detta nästan dagligen av partiet vilket torde underminera deras trovärdighet om de ens haft någon alls.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?