Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

grind skrev 2014-05-11 16:13:23 följande:
    Jag har inte sagt att konkursen beror på att staden gått från vit till svart. Jag pratade om att vi går mot en utveckling där hela städer blir etniskt homogena istället för den tidigare segregationen som handlade om stadsdelar.

Så du menar att alla "svarta" människor har samma etnicitet och därför söker sig till samma område?

Kanske gäller det USA. Inte Sverige. Tex i mitt bostadsområde var det bara "vita" från början och nu bor det latinos och araber i området. Det är bara positivt anser jag.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 19:17:00 följande:
    Sverige är väl sämst i världen på integration så det kanske vore listigt att dra ner på invandringen då vi inte kan hantera volymerna som kommer.

www.aftonbladet.se/nyheter/article15859308.ab

www.svt.se/nyheter/sverige/sverige-samst-pa-integration

Eller så kan man börja arbeta med mer integration? Tex att hyresvärdar inte väljer bort invandrare att hyra bostad i attraktiva områden.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=3892179

Kanske är det som är huvudorsaken till att etniska grupper hamnar i samma område? Och samtidigt försvårar för integrationen.

Men det är väl vänsterpartist-miljömupp-media som är skulden till detta enligt vissa här? (OBS! Ironi!)
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 19:24:41 följande:
    En del arbetsgivare kanske tar det säkra före det osäkra för att slippa en tripp till DO när det blir tjafs om bönetider, slöjor, handskakningar och vägran att arbeta med ett visst kön. Jag kan erkänna att jag som arbetsgivare hade gjort det enkelt för mig och anställt den som passade mig och mina syften bäst och där jag inte behövde lägga energi på kulturella skillnader. Men enligt artiklarna jag länkade till så tänker de flesta inte som mig och det är ju bra för vi behöver arbetskraft.

Låt mig gissa, du anställer enbart killar med slätrakade huvuden och bomberjackor? Och så kan ni smygheila när ingen ser.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 19:24:41 följande:
    En del arbetsgivare kanske tar det säkra före det osäkra för att slippa en tripp till DO när det blir tjafs om bönetider, slöjor, handskakningar och vägran att arbeta med ett visst kön. Jag kan erkänna att jag som arbetsgivare hade gjort det enkelt för mig och anställt den som passade mig och mina syften bäst och där jag inte behövde lägga energi på kulturella skillnader. Men enligt artiklarna jag länkade till så tänker de flesta inte som mig och det är ju bra för vi behöver arbetskraft.

Du har helt fruktansvärda fördomar. Det är såna som du som motverkar integration och ett bättre samhälle för oss alla. Och så har du mage att gnälla över att invandrare är arbetslösa och kriminella?!

Vi är tydligen sämst i världen på integration, det är såna som du som är skulden till det. Inte invandrarna!
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 19:45:46 följande:
    Jag la fram en teori och skrev att jag skulle anställa den som passar mina syften bäst. Det är DU som har vidriga fördomar om folk. Gå och smygheila själv i ett hörn.

Och lär dig skillnaden mellan gnäll och fakta. Det var därför jag trodde att du var kvinna från början.

Varje gång jag gör en poäng i mitt resonemang så spårar du ur. Det är rätt intressant faktiskt.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-13 14:14:53 följande:
    Ja. Jag tror det att det handlar om att svenskar har ett annat förtroende för makten i Sverige.

Självklart skvallrar svenskar hejvilt. Men föraktet för brandkåren finns inte förankrat hos oss.

Men du som vet allt kanske kan svara på varför invandrartäta områden har problem med stenkastning? Varför behövs inte poliseskort i svenska  villakvarter eller inne i city? www.expressen.se/kvp/brandkaren-vagrar-aka-till-rosengard--utan-poliseskort/

Oj så vinklat du uttrycker dig.."svenska villakvarter". Alla kvarter i Sverige är väl ändå svenska? Sen kan det finnas rätt många nationaliteter som bor i kvarteren. Nåja..

När jag var liten gjorde jag busstreck också, mest för att jag inte visste bättre. En hel del av dessa idiotiska tilltag kunde ha slutat väldigt illa. Jag tror nog att de flesta främst grabbar i Sverige någon gång under uppväxten har betett sig illa. Precis som de här killarna i de områden du hänvisar till också beter sig illa. Jag säger inte att det är okej men att du kopplar det till just invandrare är inte bara felaktigt, det visar också vilken syn och agenda du har. Du är inte bara invandringskritisk, du tar det ett steg längre precis som så många sverigedemokrater gör. "Jag är inte rasist, men..."
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 16:18:18 följande:
    Men snälla siffran, snart är du så pekå att du hävdar att svenska raggare på 50- och 60-talet betedde sig annat än exemplariskt hela tiden!!

Menar det :P Men de är ju inte invandrare så då är det ju okej att bete sig som svin ;) Om en invandrare inte är bugande tacksam så är hen terrorist!
    Rataxes skrev 2014-05-13 15:58:44 följande:
    Oj, så stenkastning = "busstreck"? Det är för fan fucking terrorism av orchliknande varelser.

Orchliknande varelser? Snälla lilla du, ta din sköld och rätta in dig i SvP-ledet nu. Och lämna rasismen där.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 16:30:04 följande:
    Låt mig gissa, du syftar på "vänsterextremisterna" va?

Ja alltså alla som inte avgudar Åkesson och hans hejdukar. Ungefär som den store ledaren kommenterade idag när flera hundra människor visade sitt avståndstagande från Sd´s politik: de är vänsterextremister!
  • sjuttiofemman

Det var nån som skrev om att brandmännen inte vågar prata med Jimmie Åkesson av rädsla för repressalier från minoritetsbefolkning (personen använde ett annat ord men detta är mer korrekt). Detta antagande är felaktigt som så mycket annat av sd-lobbyisternas argument. Var så god och läs, kritiken handlar om besöket baserat på Åkessons politik:

www.dn.se/valet-2014/protestbrev-mot-jimmie-akesson-fran-brandman-i-malmo/

• sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 21:59:54 följande:
    Nej, de vill homogenisera MARKNADEN. För att underlätta internationell handel. Vad sägs om att lyssna på vad de faktiskt säger, istället för att hitta på skräckisrövare.

Va menar du att de ska tala sanning? Nu tror jag du begär lite för mycket..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?