overdose skrev 2014-05-14 14:36:57 följande:
Du får sluta någon gång. Som jag har visat är människor som du lika usla som det som förs fram som skräckexempel.
Faktum är att vi idag sitter med armarna i kors, för den nuvarande politiken är inget annat än som att var en kvinna som accepterar att vara lägrad av alla som vill, såvida det i dagens politik inte också finns något outtalat, och det kan det ju mycket väl finnas.
Vi vet dock att allt bara är hyckleri, för den ickedömande och den ickesorterande godheten finns inte.
De så kallade goda vill i verkligheten bara hjälpa på vissa bestämda sätt, och tyvärr kanske på sätt som inte alls hjälper mänskligheten på bästa sätt.
Allt nog, är du medveten om att du anses vara rasist men att din rasism riktas mot svenskar?
Du behöver inte alls hålla med, men jag hoppas att du förstår att din uppfattning, och vissa andras, inte alls kan anses vara förenlig med vissa uppfattningar om vad som gäller att vara svensk.
Jag tror säkert att du vet - med tanke på judarna i min familj - att du förstår vad jag tänker om din uppfattning och vad den kan komma att göra med det svenska folket.
Att du dock skulle bry dig om det, är inget jag förväntar mig.
Att antirasister skulle vara rasistiska mot svenskar är inget nytt, det brukar sd-lobbyisterna slänga sig med. Ännu har de inte kunnat konkretisera det, kan du?
Hur ska man hjälpa mänskligheten på bästa sätt då? Genom att "hjälpa på plats" á la Sd som inte ens UNHCR instämmer i, du vet de som skulle få allt bistånd om Sd fick bestämma?
Och sist men inte minst, hur är jag usel? För att jag kritiserar Sd och ser igenom deras fina fasad?