Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman
    Hmpf skrev 2014-05-14 12:50:56 följande:
    Jag bor i närheten av Kärrtorp och bara där har vi ett praktexempel på min påstående. Jag har skrivit om det tidigare i tråden så det är bara att bläddra tillbaka.

Även om man inte är aktiv medlem bland vänsterextremisterna så anser jag att man ansluter sig om man står precis bredvid och skriker könsord som en obstinat tonåring.

Att befinna sig på samma plats som extremister innebär inte att man godkänner deras metoder.

Med ditt resonemang så är Sd nazister när Erik Almkvist uttalar att partiet stöder dem.

www.interasistmen.se/klavertramp/erik-almqvist-till-organiserade-nazister-vi-respekterar-dig-och-ditt-engagemang/
  • sjuttiofemman
    Skogssippan skrev 2014-05-14 12:58:47 följande:
    Det är tråkigt att ingen har svarat på din fråga. Men jag har själv en son på 17 år som funderar precis som du. När det gäller Sd:s politik så är den precis som du säger inte rasistisk. Men tyvärr är det få som läser deras partiprogram. Man kan säga att Sd menar att invandringen gått över styr och att Sverige inte klarar av att ta hand om alla svenskar som redan finns i landet. Detta inkluderar då alla oavsett nationalitet (flyktingar och invandrare som är här). Man vill nu stänga dörrarna för att kunna se till så att alla får ett värdigt liv. Idag har vi pensionärer som inte har råd med tandvård, ensamstående som inte kan sätta mjölk på bordet alla dagar i månaden till sina barn osv

Man kan likna det vid en båt. Om det finns 50 platser på båten och livbåtar till det så stänger man dörren och avgår när de platserna är upptagna. Men i den politik som idag förs i Sverige är man rasist om man inte vill fortsätta fylla på båten när den är full. Sd ser problemet med detta och vill undvika att båten sjunker. Övriga partier ser hellre till alla människors lika värde och anser att det är bättre att alla får komma ombord trots att båten i slutändan kommer att sjunka.

Sd har i sin budget  lagt betydligt större bidrag för hjälp på plats i länder med svält och krig än de andra partierna. Detta för att man självklart ska hjälpa och för att de i sin politik inte utgår från att Sverige är bäst och att alla vill komma hit. På så sätt kan man anordna flyktinghjälp i grannländer och sparar många liv då det faktiskt är många som dör på de långa flyktresor de idag tvingas till igenom Europa. Dessutom är pengarna betydligt mer värda på plats och bidrar då till att fler får hjälp.

Jag hoppas att du fick lite svar på dina funderingar och jag vill tillägga att när det är dags för dig att rösta så kommer Sd garanterat vara ett accepterat parti. I övriga Europa har man redan  förstått den här problematiken men som med allt annat t ex mode så är vi i Sverige lite efter.

Sd är ett rasistiskt parti. De har finslipat sitt manifest för att dölja detta men när man följer valda Sd-politikers framfart i sociala medier så dyker rasismen upp. Sd vill så gärna definiera vad som är svenskt och håller man inte med dem så är man inte svenskt men alla kan bli svenskar om man anpassar sig till Sd´s normer över vad som är svenskt. De kallar det för assimilation.

Vad gäller biståndet så vill de ge x antal kronor till UNHCR och sedan sitta med armarna i kors. Till och med UNHCR anser att detta är fel väg att gå, de vill självklart ha pengar men det räcker inte. Människor som kan fly måste ha någonstans att ta vägen. Hur kommer det sig att du anser att du är så mycket mer värd än din somaliska granne?

Att du jämför politik med mode visar hur insatt du är...
  • sjuttiofemman
    Hmpf skrev 2014-05-14 14:26:18 följande:
    Du spyr ur dig lögner och påhitt hela tiden. Att du inte skäms. "De har finslipat sitt manifest för att dölja detta".. Har du över huvud taget några källor som styrker det du påstår? Annars kan du likväl tiga tycker jag. Att komma med påståenden ur det blå är ju bara löjligt. 

För att inte vara sverigedemokrat så reagerar du väldigt likt dessa Sd-lobbyister här :)

Förut var de emot att papperslösa skulle få vård i Sverige samt att de ansåg att vårdpersonal skulle vara tvingade att rapportera papperslösa som söker vård.

Detta ändrades efter massiv kritik och anklagelser om rasism.
  • sjuttiofemman
    overdose skrev 2014-05-14 14:36:57 följande:
    Du får sluta någon gång. Som jag har visat är människor som du lika usla som det som förs fram som skräckexempel.

Faktum är att vi idag sitter med armarna i kors, för den nuvarande politiken är inget annat än som att var en kvinna som accepterar att vara lägrad av alla som vill, såvida det i dagens politik inte också finns något outtalat, och det kan det ju mycket väl finnas.

Vi vet dock att allt bara är hyckleri, för den ickedömande och den ickesorterande godheten finns inte.

De så kallade goda vill i verkligheten bara hjälpa på vissa bestämda sätt, och tyvärr kanske på sätt som inte alls hjälper mänskligheten på bästa sätt.

Allt nog, är du medveten om att du anses vara rasist men att din rasism riktas mot svenskar?

Du behöver inte alls hålla med, men jag hoppas att du förstår att din uppfattning, och vissa andras, inte alls kan anses vara förenlig med vissa uppfattningar om vad som gäller att vara svensk.

Jag tror säkert att du vet - med tanke på judarna i min familj - att du förstår vad jag tänker om din uppfattning och vad den kan komma att göra med det svenska folket.

Att du dock skulle bry dig om det, är inget jag förväntar mig.

Att antirasister skulle vara rasistiska mot svenskar är inget nytt, det brukar sd-lobbyisterna slänga sig med. Ännu har de inte kunnat konkretisera det, kan du?

Hur ska man hjälpa mänskligheten på bästa sätt då? Genom att "hjälpa på plats" á la Sd som inte ens UNHCR instämmer i, du vet de som skulle få allt bistånd om Sd fick bestämma?

Och sist men inte minst, hur är jag usel? För att jag kritiserar Sd och ser igenom deras fina fasad?
  • sjuttiofemman
    Hmpf skrev 2014-05-14 14:41:57 följande:
    Var har du gått ifrån att jag inte lägger min röst på SD? Ännu ett påstående utan några som helst bevis. Jag börjar tröttna på dig.

Tyckte jag läste ett inlägg från dig längre upp där du skrev att du "inte är sverigedemokrat, men.." osv. Men jag ber om ursäkt om jag trampade på en öm då.

Är nyfiken på din version av varför Sd så radikalt ändrade uppfattning om papperslösas rätt till vård och vårdanställdas anmälningsskyldighet, jag är nämligen övertygad om att de insåg att de fick kritik i den frågan och ändrade inställning bums. Ännu mer av en vindflöjel än vad Reinfeldt nånsin har varit.
    Naiw skrev 2014-05-14 14:43:10 följande:
    Vad är du lobbyist för?

Ingen lobbyist, jag vill bara motarbeta det rasistiska partiet Sd. När de åker ur riksdagen så är jag nöjd.
  • sjuttiofemman
    Hmpf skrev 2014-05-14 15:04:14 följande:
    De lyckades hur som helst inte så bra med det

Peter Lundgren som är en av toppkandidaterna för Sd inför EU-valet är en nickedocka som säger "jag gör som partiet säger" men har ingen aning om vad han pratar om. Dessutom har så vitt jag vet inte Sd gett något besked om de ska samarbeta med Front National eller andra antisemiter. Han har varit i politiken i typ 2-3 månader och vill till Bryssel, han lär inte göra mycket nytta.

Haha han har ju noll koll på tex partiets historia. "Vi tar den diskussionen när den kommer". Diskussionen pågår för fullt i klippet jag länkade men ändå klarar han inte av att svara.

Det är som att skicka ut en person att köra taxi utan att han vet vad en bil är och än mindre har ett körkort!
  • sjuttiofemman
    Hmpf skrev 2014-05-14 15:01:43 följande:
    Varifrån kommer den informationen då?

SD:s partiprogram innehåller nämligen följande:

"Att vistas i Sverige utan tillstånd är ett brott såvida man inte direkt efter ankomst söker asyl. Vi anser att det ska vara olagligt att hjälpa människor med denna brottslighet. Vidare ser vi med stor oro på att det håller på att bildas ett parallellsamhälle i Sverige för invandrare utan tillstånd där man vill erbjuda dessa grupper fri skolgång, gratis sjukvård, fackligt medlemskap och annan offentlig service"

Ok då har de ändrat skrivelsen igen eller så missade jag just denna del när jag läste manifestet. Bra att du upplyste mig om det, då förstår jag ännu mer all vårdpersonal och brandmän som inte vill träffa Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Hmpf skrev 2014-05-14 15:24:05 följande:
    Återigen är du ute och cyklar. Jag jobbar inom vården och tillsammans med flera kollegor välkomnar vi Åkesson precis som vilken annan politiker.

Ni får välkomna hur mycket ni vill. Hur menar du att Sds politik går ihop med vårdens etiska riktlinjer? Jag pluggar till sjuksköterska och jobbar inom vården jag också.

Antar att du anser det är rätt att vårdpersonal blir mordhotade när de aktivt tar avstånd från Sd´s politik?

Hur är jag ute och cyklar? Har ingen vårdpersonal protesterat mot Åkessons besök?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?