Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2015-03-10 13:24:43 följande:
    Fast det är väl symtomatiskt för FL:s brandexperter att deras utredningar alltid kommer fram till att det började brinna där det inte brannSkrattande
    Åh nej, nu får du Philipssons raseri över dig när du skriver SYMTOMATISKT
    Jaaa dessa arma människor menar dessutom på fullaste allvar att Sd inte är ett rasistiskt parti, det säger en hel del :)
  • sjuttiofemman
    Tom Araya skrev 2015-03-10 16:25:57 följande:
    Sedan folk började sträva efter det.
    Vet du ens vad en ideologi är?
    Det mångkulturella samhället är motpolen till assimilationssamhället, dvs en grundläggande syn på hur man anser att nya medborgare i samhället ska bemötas. Det är alltså mer ett synsätt än ideologier som liberalism, kommunism, anarkism osv osv. Hajar du?

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-03-10 16:43:28 följande:
    Att man nu har satt "symtom" som uppslagsord istället beror ju på att sådana som du inte kunde lära er att skriva "symptom", och därför har man nu accepterat denna förenkling.
    Jaaaaa allt är en konspiration! Kom igen, berätta mer :)
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2015-03-10 17:13:35 följande:

Nja, mot bakgrund av hur du handskas med sanningen i övrigt  så ligger det nära tillhands att utgå från att din trovärdighet i fråga om din könstillhörighet ligger på samma nivå.

Du försökte rätta sjuttiofemman när han/hon skrev symtomatiskt, vilket för övrigt är den vanligaste varianten. 

Själv är jag man - och som man och människa skulle jag be om ursäkt om jag hade gjort bort mig så till den milda grad.

Medan du i stället slingrar dig - ingen har påstått att det inte är ok att skriva symptomatiskt - ingen förutom du bryr väl sig egentligen om en sådan skitsak.

Ja hen vill nog gärna styra om fokus från jobbiga frågor till något banalt :)
  • sjuttiofemman
    Tom Araya skrev 2015-03-10 21:38:31 följande:
    Så att vara för eller emot mångkultur är ingen ideologi? Vad skiljer då det från en ideologi?
    Det är mer en integrationsåtgärd än en ideologi som är en grundläggande syn på hur samhället är beskaffat. Ideologier är sällan utförliga på detaljnivå utan uttrycker sig i vidare ordalag. Tex liberalismen som har det fria valet som hörnsten.
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2015-03-12 13:21:38 följande:

Men då Ph.

Nu får du nog be någon om hjälp igen. Den vedertagna objektsformen är "hen".

Jag kan ge ett exempel: Tänk dig att någon undrar: "Vad är det med den där Ph, egentligen, begriper du varför hen inte bara kan be om ursäkt för sina dumheter?"

Då kanske någon annan svarar: "Hen är som hen är - man skulle ju inte precis vilja vara förälder till hen och ansvarig för hens uppfostran".

Nu har du ett exempel där du kan försöka träna lite.

Skämt åsido. Du gör bara bort dig än mer när du envisas med att flagga med din okunnighet. Språknämnden rekommenderar "hen" som objektsform. 

Förstår du inte att du inte kan sätta dig på språkligt höga hästar innan du ens lärt dig att krypa hjälpligt

Haha bästa på länge :D
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-03-19 08:54:46 följande:

Det är bara för politiker och batikhäxor det ännu inte har framgått att dessa gängrelaterade skjutningar/mord har med invandringspolitik att göra. Ju större invandring, desto svårare att integrera dem. Sunt förnuft!

För att ingen ska säga: "Vad snackar du om?" (eftersom en del av er tydligen gör ert bästa för att vända bort blicken från det som händer och sker), bifogar jag länk:

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2660760-extra-tva-doda-minst-tre-allvarligt-skadade-i-natt

Och nu har tydligen även "oskyldiga" skadats och eventuellt strukit med. Inte så konstigt att så sker, när de går loss med automatvapen på en restaurang.

Vilka bär skulden Jo, alla de som röstar på sjuklövern.

Med andra ord har Sd skuld i alla de politiska mord, rån och våldsbrott som extremhögern utförde under 90-talet. Känns det fortfarande bra?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-03-19 12:08:43 följande:

Det har jag ingen aning om. Jag röstade inte på Sd förrän 2014, så det är först efter det jag s.a.s. har ett ansvar i det avseendet.

Men jag efterfrågar ditt ansvar, du som fortsätter att rösta på partier som vill fortsätta med ghettoiseringen. Varför vägrar du inse att också du har ett ansvar?

Så du menar att du är ansvarig för vad Sd säger, gör och beslutar? Vilket ansvar tar du för järnrörsskandalen? Har du pudlat i media?
  • sjuttiofemman

Man märker att rasismen normaliserats när Åkesson möts av en hyllningskör utan dess like efter att ha försnillat 150.000kr från oss skattebetalare. När ska Sd behandlas som andra partier?

• sjuttiofemman
    nihka skrev 2015-04-06 11:20:44 följande:

Kan du komma på något mer som finansieras av skattepengar?

Nej, tror inte han gör det. För dessa människor som får kväljningar när hen ser en muslim så finns det bara en viktig fråga i svensk politik: stoppad invandring.

Tänk om Sd hade avhållit sig från rasism och inte kapat frågan om invandring och gjort den omöjlig ur politisk synvinkel. Då hade man kunnat diskutera nivåer eller vad de nu stör sig på. Men tyvärr gör de exakt samma sak som på 80- och 90-talen när de kapade den svenska flaggan och nationalsången så till den milda grad att tex skolor inte längre kunde använda dessa symboler vid skolavslutningar.
  • sjuttiofemman
    hemligemollgan skrev 2013-10-30 12:21:06 följande:
    SD är även emot kulturutbyte, de yrar alltid om den svenska kulturen (vad det nu är för något).

Hur avgör man vem som har rätt att bo Sverige? Vilka krav ska ställas?
    Om nu alla som vill det inte ska få det.
    Hur ska man definiera en svensk? 
    Precis, det är ingen lätt fråga faktiskt. Men Sd gör det enkelt för sig och utgår från hudfärgen och utseendet. Precis som de gjorde på 80- och 90-talet, men under namnet Bevara Sverige Svenskt (BSS). Samma rasistiska syn som då, men med en PK-fasad har format partiet Sd.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-04-14 20:14:56 följande:

Anna Hedenmo har fått tipset från Alexandra Pascalidou att sätta på sig offerkoftan. Allt fler journalister börja gråta ut nu när de inte längre får stå oemotsagda.

Så du menar att det är okej att skriva hatiskt till någon och att det ska betraktas som saklig kritik? Snälla Gert, nu ställer du dig lite väl tydligt i sekthörnet i din iver att försvara Sd. Detta är ett extremt vanligt sätt att argumentera bland Sd-lobbyn.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?