Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-05-08 10:34:22 följande:
    Björn Söder visar vart han står... igen...

Jösses. Så om man har vänstersympatier så ska man assimileras till sd's version av svenskhet. Vi ska alltså tryckas ner i samma homogena och konservativa form. Det räcker alltså inte att vara svensk för Sd, man måste vara sverigedemokrat eller ännu längre ut på högerkanten för att passa in i deras mall.

Nu tror jag dessa herrar har fått en kollektiv stroke! Eller försöker dölja sin egen rasism.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-08 12:18:25 följande:
    Allt är bättre än att vara vänster.

Så vad tycker du om hans uttalanden?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-08 20:34:10 följande:
    En stroke? Jag vet inte jag....kan dom le? Säga en enkel mening? Lyfta på armen? I think they´re good.

Ok då var det det andra alternativet:

De försöker dölja sin rasism.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-09 06:09:35 följande:
    Jag kan inte tala för dem men jag tror att de endast är realister.

Är det realistiskt att tala om för en invandrad riksdagspolitiker att det är fräckt av honom att ifrågasätta sd's politik och att det är ett hån mot hela svenska folket..?

Eller att alla som inte är svenskar och även de som är svenskar men inte håller med Sd ska "assimileras" till att göra det?

Vad är realistiskt med det?
  • sjuttiofemman

En ljuv syn när företeelsen att vända ryggen mot Sd sprider sig. Äntligen har folk fattat hur man ska motarbeta Sd.

150 pers stod i Eskilstuna med ryggen emot Åkesson vars "upplevelse" var 3-4 personer enligt intervju. Hans verklighetsuppfattning är lika skev nu som när han var liten alltså.

• sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-09 12:21:14 följande:
    Vevezuelor och tårtning slår argument alla dagar i veckan. Men om det är ljuvt vet jag inte.

Vem har pratat om vuvuzelor och tårtningar?
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-09 15:30:09 följande:
    That would be kenneth768768

Okidoki. De här protesterna som nu sprider sig är fullt demokratiska och lagliga. Förstår att ni Sd-lobbyister ogillar det men det kommer garanterat att fortsätta spridas. 150-200 pers som vänder ryggen mot din stora ledare medan det endast är ett fåtal som faktiskt är intresserade visar på det massiva motstånd det finns mot sd's politik.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-09 16:29:52 följande:
    Eller så beror det på att SD:s väljare är på sitt jobb mitt på dagen, mitt i veckan.

150-200 arbetslösa vänsteranhängare brukar inte vara så svårt att skrapa ihop.

Hur har du det själv? Du har hängt här hela dagen.  Jobbar skift?

Lättkränkt?
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-09 18:59:58 följande:
    Jag blev nyfiken på hur SD ser på detta med assimilering som ni just nu kastar paj..., förlåt, diskuterar! Det verkar vara detta som är SD:s beskrivning, nån som har bättre källor? sverigedemokraterna.se/var-politik/nationen/

Det som står i deras partiprogram skiljer sig radikalt mot vad de säger. Det gör att man lätt misstror dem.
  • sjuttiofemman
    Naiw skrev 2014-05-10 01:52:05 följande:
    "dem"? Vilka dem och vilka har sagt vad som gör att du misstror dom? 

Ett partispolitik är etablerat och fundmentalt baserat på partiprogrammet, det är det som skickas ut till nya väljare. 

Om enskilda personer sedan har egna agendor så förstår jag inte hur en person i sinnafulla sinnesbruk kan "vara konfunderad" och tro att detta är något som representerar partiets åsikter. 

Så om personer i sd's partitopp uttalar sig i riksdagen på ett sätt som inte är förenligt med partiprogrammet - då uttalar han sig som privatperson?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?