Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-05 21:15:31 följande:
    Någon som är sugen på en rasist-kaka?

Folk blir fan kränkta av allt nuförtiden. Idioter.

Stackars er då som blir kränkta av en sån enligt er skitsak.

Jag instämmer i detta:

"En del av kritiken handlar om att kakorna ska vara "blackface"-målade, det vill säga en sminkning med ursprung i USA för att skapa ett stereotypiskt och rasistiskt porträtt av svarta. Det var till exempel av den anledningen som Disney valde att plocka bort den svarta dockan från Kalla Ankas jul."
  • sjuttiofemman
    Arbitration skrev 2014-05-05 21:42:08 följande:
    Det som är rasistiskt är väl de som kritiserat, de har ju selektivt valt att bara se den mörka kakan.

Jo ni brukar köra med det kortet.

Har vita någonsin blivit förslavade eller utsatta för apartheid och annan strukturell rasism?
  • sjuttiofemman
    Arbitration skrev 2014-05-05 22:12:38 följande:
    Och vad fan har det hudfärgen att göra? För det första om du läst artikeln tillverkades kakorna i ALLA färgkombinationer, på bilden finns SVART, VIT och BRUN som exempel.

För det andra den som ser rasism i färger måste väl gå och ha dessa tankar så snart denne ser en mörk person?

Det är bara löjligt resonemang du för nu.

Så det är okej att sexuellt ofreda kvinnor så länge man inte särbehandlar någon? Dvs att du klappar alla kvinnorna på krogen på rumpan. För då har du väl ryggen fri?

Samma resonemang.
  • sjuttiofemman

Ta och läs på lite om den omfattande rasism världen över som drabbat svarta människor så skulle även ni förstå. Med lite insikt så kan även en Sd-lobbyist se lite längre än sin näsa räcker.

Politisk åskådning är för övrigt inte en ras eller folkgrupp sist jag kollade. Eller är ni/de enbart en grupp unga vita kränkta män? I så fall kan vi ta det i en separat diskussion.

• sjuttiofemman
    Arbitration skrev 2014-05-05 22:54:34 följande:
    Hörrö kasta inte sten i glashus. Och sen är det du som begår felet att associera sådant här till rasism och tror du på något sätt "bekämpar" den genom att förbjuda allt som kan hur långsökt det än må vara till någon drabbad.

Det är väl ingen hudfärg som är unik till någon specifik ras eller folkgrupp heller? Vem är rasistisk nu?

Som sagt, med kunskap kommer man långt. Du vill så gärna få det till att vissa är så lättkränkta men hur är du själv? Du är mäkta upprörd över att man inte får använda nidbilder utan att någon blir upprörd. Varför? Om en del blir upprörda över detta så är det inte din sak att bestämma hur de ska känna..

Ungefär som mitt exempel om sexuella trakasserier på krogen, den som utför det anser säkert inte att han gör något fel. Ska han få bestämma det..?
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-06 16:40:59 följande:
    SD har inget emot invandrare.

Över 20% av partiets medlemmar har invandrarbakgrund.

Däremot vill man stoppa den misslyckade invandringspolitik som sossar och moderater drivit de senaste 20 åren, som resulterat i att en halv miljon invandrare inte ens kan försörja sig själva.

Sossar och moderater låtsas inte ens som att det är ett problem.

Jag googlade lite på detta och min bild av dessa 20% (som jag inte hittade något stöd för) är att det är invandrare som ogillar muslimer. Och muslimer är något som Sd starkt har uttryckt vara ett hot mot Sverige.

Även invandrare kan vara främlingsfientliga. Och invandrare kan vara finnar, danskar, tyskar, amerikaner osv dvs folkgrupper som Sd inte har något emot.
  • sjuttiofemman
    Arbitration skrev 2014-05-06 17:07:46 följande:
    Mönstret är sig likt. Fråga Dorian om källa och han blir knäpptyst, loggar av efter ett tag sen kommer han tillbaka några timmar senare och fortsätter som inget hänt.

Lustigt, det är exakt så som Sd-lobbyisterna arbetar. Och så skapar de nya konton hela tiden.

Du tex skrev nåt om hur min inställning till Sd gestaltas i mina inlägg, trots att jag aldrig sett ditt nick här förrän nyligen.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-08 08:28:12 följande:
    I vilka andra viktiga livsfrågor vänder du dig till Lena Mellin för att få vägledning?

Det är inte mycket jag håller med Mellin om men där träffade hon rätt.

Själv då?
  • sjuttiofemman
    Quintus Zebra skrev 2014-05-08 09:52:15 följande:
    En sak som Åkesson sa igår, väckte en tanke hos mig som jag haft rätt länge.

Han påstod bland annat att "den omfattande rasismen är en myt".

www.aftonbladet.se/nyheter/article18842833.ab

Han säger alltså att det är en myt att rasismen är ett stort samhällsproblem. Och han säger att Sverige jämförelsevis är ett tolerant land. Och det sistnämnda håller jag med om. Just det stora folkliga motståndet mot SD beror ju säkert ofta på att många ser dem som mindre toleranta mot minoriteter än vad andra partier är, och att många anser att SD´s retorik och värderingar ibland verkar "osvenska" med dagens mått mätt.

Men åter till min tanke. Han säger alltså att svenskar är toleranta, och att rasismproblemen är en myt.

Samtidigt har han i flera år hårt och tydligt pratat om "nolltolerans mot rasism" inom SD.

(www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-blir-nolltolerans-mot-rasism/).

Detta är något han och resterande partitopp återkommer till med jämna mellanrum. Och SD är ju överlägset det parti som utesluter flest medlemmar (www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-utesluter-flest-politiker_6661768.svd). Motiveringen till dessa uteslutningar har ju ofta varit just denna "nolltolerans".

Så då undrar man ju.

Åkesson säger alltså att Sverige i stort är ett tolerant land utan så många rasister, samtidigt som han och partitoppen uppenbart anser att rasism är ett problem inom SD?

D.v.s. att SD har större problem med rasism och främlingsfientlighet än vad samhället i stort har!? Vilket är ungefär vad kritikerna till SD, i media och här på Familjeliv, också ofta säger.

Kanske är det så att Jimmie är överens med sina kritiker om SD´s problem?

Eller hur ska man annars tolka detta?

Rasismproblematiken är en myt..du kommenterade ungefär det jag tänker om saken.

Men Åkesson kommer naturligtvis att hävda att det är hans "upplevelse" som han pratade om och ingen får ifrågasätta det :p Business as usual!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?