Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 13:04:53 följande:
    Även om så vore fallet, vad spelar det för roll? Det handlar inte om snittintelligensen hos partiets företrädare utan om varför de trots att de är så "vidriga" får så pass stor andel av väljarstödet. Är folk mer "rasistiska" och "främlingsfientliga" nu än för 10-20-30 år sedan?

Nej, det spelar ingen roll. Det är bara bra att partiet utplånar sig självt.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 15:28:08 följande:
    Om vi nu förutsätter att de gör det. Säg att SD hamnar långt under fyra procent i nästa val, eller valet efter det. Vad händer då? Kommer de som i dag böjer sig inför Åkessons briljans i stället dansa efter Ullenhags pipa, eller vad tror du?

Ingen aning och jag bryr mig inte. Så länge vi inte har ett parti i riksdagen som är fullt av rasister så är jag nöjd. Tyvärr kommer det nog att ta tid innan de är ute ur både riksdag och kommunerna men trots det är dagens mätning ett glädjande besked: 7,6%.

www.svt.se/nyheter/val2014/rekordokning-for-fi
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-01 10:32:11 följande:
    Sitter och lyssnar på Charlotte Perelli och Eric Saade om deras gripande berättelser från flyktingläger i Afrika.

Jag blir allt mer övertygad om att hjälp till människor i nöd skall ske på plats i krisens närområde.

Det tar alldeles för mycket resurser att bedriva flyktinghjälp i Sverige.

Klart hjälp ska ske på plats OCKSÅ, inte bara som enda åtgärd. Det finns inte resurser att ta hand om människor på plats så de som har möjlighet att utvandra ska få möjlighet att göra det.

Att som Sd vill, skänka pengar till UNHCR är bra men det räcker inte som enda åtgärd. Till och med UNHCR anser det. Varför är det så svårt att ta till sig? Protektionism hjälper inte, varken oss i Sverige eller andra i världen.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-05-03 11:11:30 följande:
    Oroa dig inte för mig, din tönt. Jag har också ett liv vid sidan av FL. 

Tönt? Varit på retorikkurs hos Sd?
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2014-05-03 11:09:44 följande:
    Oerhört värdigt och effektfullt.

Tydligen har det inte ringts i kyrkklockor av den anledningen sedan kriget.

Precis. Det hade inte ringts i klockorna sedan 1939 så det här var ett sätt för kyrkan att sätta ner foten. Jönköpings stad lyckades också säga ifrån rejält. Plus medborgarna.

Tvivlar starkt på att nazisterna kommer att demonstrera där igen :)
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-05-03 18:24:40 följande:
    Verkligen underbart!

Vi vänder rasism ryggen. Bokstavligen.

Jimmie Åkesson fick stå där och prata till en massa ryggar. Hahahahaha!

Det är exakt så man ska bemöta eländet! :)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?