Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

daxare skrev 2014-04-22 23:06:13 följande:
    Måste svara på denna också.Att vilja ha en invandrarpolitik av annat slag än den idag,  är INTE fascistiskt eller rasistiskt.

Dock kommer inte denna irritation få mig att rösta SD.

Ännu ett uttalande från en "inte sverigedemokrat, men" (det vill säga, en sverigedemokrat som vill ge sken av en allmänt utbredd upprördhet). En petitess i sammanhanget men lite komiskt hur deras retorik går.

Har någon påstått att Sd´s vilja att förändra invandringspolitiken skulle göra dem till rasister..? Det är snarare så att partiets företrädare inte kan låta bli att uttala sig rasistiskt samt att de anstränger sig till det yttersta för att polera fasaden som många ändå ser igenom. Tex tidigare stod det i partiprogrammet att de ville ta bort den möjligheten för papperslösa att få livsuppehållande vård medan de befinner sig i Sverige, detta har hux flux tagits bort. Har svårt att tro att åsikterna har förändrats inom partiet vilket gör att vem som helst kan fatta att det inte är äkta utan en polering av fasaden. Frågan är när partiet ska börja bli ärliga mot väljarna? En vindflöjel är mer konsekvent än Sd...
  • sjuttiofemman
    daxare skrev 2014-04-23 01:10:01 följande:
    Faan när jag tänker på topic, så hatar jag nästan dom.Men inte för invandrarpolitiken.

Onödigt att hata, samhället blir inte bättre för det. Bättre att reagera mot deras politik på bred front.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-23 07:27:26 följande:
    Det här är varför folk ogillar SD. För att deras politiker ideligen kommer med vedervärdiga uttalanden.

www.interasistmen.se/hbtq/sd-ordf/

Ja man blir lika förvånad varje gång!

Undrar om den här herrn fattar att han delar denna åsikt med tex talibanerna?

Och eftersom vissa här ser rött när man länkar till den sajten så bidrar jag med en länk till källan:

molndal.sverigedemokraterna.se/2014/04/22/vart_ar_svenska_kyrkan_pa_vag/
  • sjuttiofemman
    daxare skrev 2014-04-23 11:41:37 följande:
    Ett klassiskt fall av huvudet i sanden.Utan denna häxjakt på traditionella partiers önskan att förändra politiken och skapa krav på invandrare.Som medier gjort, och låtit dom göra förändringar utan kallas rasister osv...Ett av många exempel, men visar medias häxjakt och finns många fler bara googla om du önskar.www.dn.se/debatt/folkpartiet-driver-en-rasistisk-politik/

Undersökningar på SD visar på ökning på SD, och ser inget slut på denna ökning.

Prata om majoriteter i politik med så många partier, fyller inge mer poäng än en dålig retorisk poäng.

Jag ser en enda utveckling och att de kommer bli större och större.Jag kommer inte hjälpa dom, men andra kommer.

Större och större? Ingenting tyder på att Sd får ökat förtroende, de ligger runt 10% och skvalpar. Ibland upp lite och ibland ner. Jag tror de har nått sin topp nu och med tiden kommer väljarna att tröttna på partiets svängningar i sin politik. Partiet är ingen underdog längre och offerkoftorna som tas på gör ingen nytta.

Tror inte folk är intresserade av att rösta på ett parti som inte ens kan fylla sina mandat och än mindre göra något vettigt av dem.
  • sjuttiofemman
    daxare skrev 2014-04-23 17:53:13 följande:
    Väldigt konstigt sätt att diskutera.Att göra kopplinga som denna är ju hur enkla som helst.Som tex om du är emot narkotika, så är du för kriminellanätverk som pysslar med narkotika.baraför ni bägge vill ha det olagligt. Ska man göra såna här, så kan ju jag få dig att gilla hitler eftersom du har samma åsikter som han. Sen säger jag inget om att de gör idiotiska saker SD, för de gör de på löpande band.Dock skiter folk i detta som röstar på dom, jsut för dom anser en ändring i invandrarpolitiken är viktigare. Hade man sett till traditionella partier haft ett en modernare politik.Så hade SD skit, inte tolereras på samma sätt.Och de hade tappat röster i en rasande hastighet.Eftersom det finns alternativ, till invandrarpolitiken som inte idag finns. Finner det roande att en del verkligen inbillar sig vi har en politik här.Alla försök har ju kväst i sin vagga, av media främst innan folk en dag insåg det fanns SD att rösta på.Nu är vi här

Jag raljerade och drev med Sd, det torde de flesta förstå. Eftersom Sd hatar muslimer mest av allt så tyckte jag kopplingen var rolig.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-23 18:29:28 följande:
    De flesta sverigedemokrater är ju vita svenskar. Alltså är det rasism att kalla sverigedemokrater (vita) för lögnare och rasister.

Du brukar ju säga att 20% av sverigedemokraterna är invandrare, hur går det ihop?
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-04-23 20:25:24 följande:
    Jag tror jag har fog för att säga att det är få SD:are som hatar muslimer. Däremot många som starkt ogillar islam - vilket är en jäkla skillnad. 

Då finns det med andra ord hot mot sverige enligt Sd? En religion utan sina utövare är ingen religion. Självklart hör muslimer och islam ihop, det är ingen skillnad alls.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-04-23 19:37:09 följande:
    Det är klart att det är rasistisk att föreslå olika lagar gällande tiggeri för svenska medborgare och utländska medborgare. Om något ska vara straffbart för någon ska det vara straffbart för alla.

Låter som SD vill gå tillbaka till synen i de gamla landskapslagarna där man gjorde skillnad på folk och folk. Fast det var på 1200-talet och frammåt.

Apartheid är säkert inte heller rasistiskt enligt vissa personer. Tur att alla inte har samma verklighetsuppfattning.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-24 18:56:02 följande:
    Suck...

Vidrigt men bekräftar samtidigt min syn på hur Sd och annat skit har påverkat vårt samhälle. Sd skulle kunna ändra på detta men ännu har de inte försökt göra något mot rasism, snarare tvärtom!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?