Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 19:38:34 följande:
    Intern logik är PK.

Du är dum ;)
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-05-19 20:52:20 följande:
    Riktigt, riktigt upprörande! Tillväxten på pack inom SD är alltjämt god.

Jajjemen, det är som att de VILL få ett rykte om sig att vara rasister och extremister.

Fast helt ärligt tror jag att utspelen har ett syfte trots allt, att tilltala reptilhjärnan hos deras kärnväljare. Därför sker det i sociala medier där de kan ignorera det offentligt och då försöka upprätthålla den polerade fasaden utåt.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 22:19:22 följande:
    Inte nödvändigtvis, nej. Smecker har en kvinna på sin avatar, till exempel. Jag har lärt mig att inte ta saker för givet. Men så är jag inte så fördomsfull heller, just därför. Skillnaden mellan mig och många SD-are där. De tar gärna en massa för givet, så pass så att de hittar på värsta romanfigurerna kring sina meningsmotståndare.

Tja, när alla partiets frågor slutar med "den ansvarslösa massinvandringen" så, jo, då är man ett enfrågeparti.

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-19 21:15:43 följande:
    Ja, precis. Den där ibsenska dubbelheten. Som med Viljo och ungdomarna i friidrotten.

Uhu? Så det går inte att en man är en stark förespråkare av jämställdhet?

Det "kapten klänning" talade om i det jag hört i en radiodokumentär är mycket vettigt och påläst. Att han sen inte levde som han lärde förminskar inte betydelsen av jämställdhet.

Vad är jämställdhet för dig? En hemmafru som är kåt, glad och tacksam?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-20 07:24:06 följande:
    Det kan kanske vara så att en del påstår sig stå för det ena och det andra, för att dra fördelar av det. Vad de EGENTLIGEN står för, det vet man inte.

Det finns olika slag av jämställdhet, t.ex. mellan samhällsklasser, mellan olika åldrar, mellan  raser. Att begreppet 'jämställdhet' för dig verkar åsyfta blott 'jämställdhet mellan män/kvinnor' visar hur fången du är i feministernas retorik.

Jämställdhet är för mig likhet inför lagen. För dig? Att staten ser till att kvinnor & män städar lika mkt/lite?

Så jämställdhet för dig har endast med rättssamhället att göra?

Nu hade jag könsroller i tanken men självklart ska ingen diskrimineras pga kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning osv. Du verkar ha en del förutfattade meningar om feminister, dessvärre för din del så räknar jag inte in mig i den gruppen :)
  • sjuttiofemman
    Quintus Zebra skrev 2014-05-20 09:19:35 följande:
    INGEN?????

Har du sett SDs valfilm 2010? Har du läst på Avpixlat som SD stödjer ekonomiskt? Har du hört Åkesson och övriga SD i riksdagen och på nätet och i debatter?

Har du sett SDs senaste kampanj mot tiggeri? Om SD på allvar hade försökt hjälpa dessa människor som tigger på gatorna, om de hade pressat politiker att lösa problemen. Istället för att misstänkliggöra och vilja förbjuda fattiga människor. Då hade de både överraskat folk och fått beröm.

Jag är starkt kritisk mot både "invandringspolitiken" och "integrationspolitiken". Det är många fina ord om mångkultur, men i praktiken har makthavarna  de senaste 30 åren fört en politik som är segregerande och som slår mot redan utsatta. Om ett litet parti, på allvar gav sig på och pressade politikerna, och makthavarna. Om SD riktade sina sanktioner mot de som faktiskt tjänar på politiken, istället för att föra en politik som försämrar integrationen och försämrar för en redan utsatt grupp (som lägger ansvar på den grupp i samhället som antagligen har minst makt av alla). DÅ hade jag absolut kunnat respektera deras kamp på ett helt annat sätt, även om jag inte håller med dem.

Jag är

Du måste förstå dessa Sd-lobbyister, de hänger på avpixlat och tror att det är verkligheten. Har för mig att det finns någon diagnos på den åkomman..
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-05-20 15:06:39 följande:
    Det jävla riksmongot uppmanar folk att begå lagbrott i Thailand. Uppmuntrar folk att köpa prostituerade och bidrar till denna vidriga verksamhet. Fyfan för sånt skit!!

Inte undra på att Sd hatar feminister..

Oj var jag mer enögd än ekeroth nu, vitryssen?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-20 13:44:21 följande:
    Och det kommer från människan som hämtar alla sina "sanningar" från IRM. Ibland kan man inte annat än skratta åt dig. Du är, som jag sagt tidigare, så brutalt enögd att till och med Kent Ekeroth hamnar i skuggan.

Pja IRM har källhänvisningar till sina artiklar, det brukar inte sd's avpixlat ha. Deras hatfyllda anhängare behöver inte det, räcker med att säga "alla invandrare våldtar svenskar" så är nätmobben igång med sitt hat.

I de fall IRMs nyheter verkar mindre trovärdiga så avfärdar jag det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?