Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

maria diaz skrev 2014-05-20 16:51:14 följande:
    Exakt samma nyheter som du hittar på Avpixlat hittar du också på Aftonbladet och Expressen.

Däremot kanske inte Aftonbladet skriver lika öppet om signalement eller liknande.

Men nyheterna är precis samma.

Ja kvällstidningarna skrev för rätt länge sedan om att ekeroth hetsade mot en invandrarfamilj i Strängnäs. De hade fått låna ett rivningshus fram till det skulle rivas för ett järnvägsbygge.

Avpixlat skrev om det också men vinklade det lite annorlunda samt passade på att lägga ut namn och bild på familjen. Kommentarsfälten exploderade med hat.

Så ja ibland är det liknande nyheter som i kvällstidningarna även om de senarenämnda hoppar över rasismen.
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-05-20 19:53:56 följande:
    Hihi, nice text  Cred till personen som faktiskt orkade ta tag i detta. Varför sprids inte sådant mer i medier? SD kan verkligen inte sätta något emot detta...

Den verkar vara skriven nyligen så media har väl inte snappat upp det. Jag sprider allt jag kan just nu :)

Tio tummar upp till författaren! Nu försvann grunden till sd's politik!
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-05-20 20:16:27 följande:
    Förstår. Och så kom jag på en sak. SD kan visst sätta något emot detta och det är att den lilla procenten överhuvudtaget inte ens ska komma hit. De kommer ju från kulturellt avlägsna länder och är helt oassimilerbara...

Mjo det tycker ju det. Men argumentet att ställa invandring mot i princip alla statens utgifter faller rätt snabbt.

Vad Sd inte fattar är att ingen behöver assimileras, vi kan komma överens ändå :)
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-20 21:29:46 följande:
    "är förljugen PK-extremvåldsvänster" heter det ju!!

Självklart, i demokratins namn så är ju alla motståndare till Sd extremister! :)
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-20 21:36:56 följande:
    Det står att det kostar 34 miljarder/år. men det kan inte stämma, för enligt Ullenhag är det en myt att invandring kostar tiotals miljarder varje år (www.regeringen.se/sb/d/17468), och enligt den här artikeln (och OECD rapporten) så bidrar invandrare mer till statskassan än de får tillbaka (www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/).

Så jag måste säga att ditt resonemang verkar lite unket.

Nu är det inte jag som skrivit artikeln så jag kan inte försvara den. Men ditt resonemang haltar en del, Ullenhag kan påstå vad han vill. Faktat kommer från en myndighet, varsågod och ifrågasätt om du vill men gör det med fakta från vedertagna källor.

Den artikeln du länkar till räknar uppenbarligen på nettot av invandringen. Texten jag länkar till fokuserar på det Sd tjatar om hela tiden: kostnader.

Att jämföra äpplen och päron brukar sällan vara trovärdigt.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-20 22:30:10 följande:
    Och alla som är emot fri invandring, rasister. Problemet är bara att...inget av riksdagspartierna är ju för fri invandring.

Jag förstår liksom inte hur ni får ihop det.

Du t.ex., är du för fri invandring eller inte?

Åkesson har en vana att kalla alla som protesterar mot hans parti för extremister, hur fredliga protesterna än är.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-20 23:01:47 följande:
    Detta visar tydligt att SD har en mänskligare värdegrund än Rädda barnen.

Samma dammiga gamla svar.

Är det inte jobbigt att större delen av svenska folket aktivt tar avstånd från ditt älskade rasseparti?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?