Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

vår2012 skrev 2014-05-21 14:23:33 följande:
    Men du kan fortfarande inte svara på mina frågor?

Då inser du att du nog skall sluta sprida din felaktiga länk som du blev så exalterad över?

Jag försöker bara visa dig att man måste vara lite kritisk när man hittar massa olika inlägg på bloggar. Det är inte alltid sanningen som står där....

Jag behövde bara skrapa liiite på ytan och då hade du inga svar att ge. Det gör dig knappast trovärdigare än en SD-anhängare!

Fast det handlar inte bara om dig....det var inte bara du som blev exalterad och funderade varför bloggen inte spridits i media. Den kunde ju slå hål på alla fördommar och visade att vi minsann inte tar in knappn några alls...

Lilla vän, du förvanskar fakta och har inte koll på vad jag skrivit eller inte. Du är så upprörd över att någon hade tagit sig tid att syna de främlingsfientliga argument som sprids i sd's fotspår att du tar till alla medel för att tysta mig.

Sorry, no can do.
  • sjuttiofemman
    vår2012 skrev 2014-05-21 14:40:21 följande:
    Läser du ens länkarna du lägger ut? Det står ingenstans att de är stulna. Sen att folk spekulerar utifall de är det i kommentarerna men du skriver att de ÄR stulna. Det är en jäkla skillnad!

Det börjar faktiskt bli roligt att följa dina inlägg här. Tyvärr gör du mest nytta åt SD-anhängarna då du lägger ut felaktig information hela tiden.

Kul, du använder mina fraser mot mig. Nästan lite hedrande :)
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-05-21 20:15:09 följande:
    Absolut och särskilt med tanke att Pakistan hör till gruppen jordens fattigaste länder och Sverige till gruppen jordens rikaste länder (15e plats).

Kongo som inte bara tillhör gruppen jordens fattigaste länder utan ÄR jordens fattigaste land ligger på tredje plats när det gäller antal mottagna flyktingar sett till BNP.

Uppenbarligen gäller devisen: Där det finns hjärterum finns det stjärterum.

Precis :)
  • sjuttiofemman
    vår2012 skrev 2014-05-21 16:30:47 följande:
    Lilla vän?

Ja när argumenten tryter så brukar det bli så ;)

Jag förvanskar inte alls fakta. Det är ju du som jämför äpplen och päron.

Tycker du att det är okej att jämföra Sveriges flyktingmottagande med Jordanien och Pakistan?

Att jämföra rakt av hur många flyktingar vi tar in.

Jag är inte det minsta upprörd utan tycker det mest är komiskt när du inte alls kan svara på frågor eftersom du uppenbart inte har någon koll på vad du själv skriver.

Och i vanlig ordning åker både "rasistkortet" och härskartekniker fram. Inte det minsta förvånad faktiskt!

Nej bara tröttnar när vissa här försöker styra om fokus till att handla om något annat snarare än det som diskuteras.

Nej jag är inte för fri invandring. Men vad har det med saken att göra?

Ja det är okej att jämföra olika länders flyktingmottagande när någon med en viss agenda försöker påstå att Sverige tar emot flest flyktingar i världen.

Var det något mer du undrade?
  • sjuttiofemman

Väldigt många "jag är inte sverigedemokrat, men.."

Börjar bli lite tjatigt, kan inte du/ni byta fras lite? Det är ingen som går på det ändå.

• sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-21 22:52:24 följande:
    Det är så sjuttiofemman jobbar. Sedan inlägg ett, faktiskt. Blandat med klagosånger om hur hotad vederbörande hade blivit om han/hon skrivit under sitt eget namn.

Ja det börjar bli en alltför tydlig trend. Meningsmotståndare hotas till tystnad.
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-22 00:26:35 följande:
    Så världsbilden att det finns 2 typer av människor, SD:are och icke-SD:are, och inom respektive grupp har alla exakt samma åsikter om exakt allting, ungefär som 2 mega-sekter med Hans Scheike som ledare?

Äh blir bara pinsamt när ett antal konton skriver "jag röstar inte på Sd" och sen försvarar partiet med näbbar och klor med retorik som är vanligt förekommande inom Sd-SvP-SMR rörelsen.
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-22 07:48:43 följande:
    Du känner inte att det blir pinsamt när du inte kan svara på sansade diskussioner utan måste dra guilt by association till nazister? Vår211 eller vad hen heter har väl skrivit fullt sansade kommentarer som du borde kunna bemöta fullt sansat.

Nejdå, bara insåg att när man skriver att man inte är en sverigedemokrat men resonerar som en, då är det sannolikt ingen anhängare till de mer etablerade partierna som skriver.
  • sjuttiofemman
    Prologic2 skrev 2014-05-22 07:47:03 följande:
    Ja det är ett rent helvete där och folket är i behov av akut hjälp på plats. Men enligt dig är det bättre att låta en liten andel få komma hit istället.

Och lösningen enligt dig är att stänga gränserna och låta alla flyktingar ha det lika djävligt?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?