Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

vår2012 skrev 2014-05-22 09:56:52 följande:
    Fast jag är faktiskt uppriktigt förvånad (om du menar mig) att du jämför mig med folk inom SvP och SMR rörelsen.

Jag hade lite kritiska frågor angående ett blogginlägg du länkade till. Du kunde inte svara på dem och kallar mig istället facist/nazist!? Helt otroligt men tyvärr inte ovanligt!

Hur skall man kunna diskutera då? Vill du bara prata med folk som "dunkar dig i ryggen" så borde du inte vara på en diskussionssida!

När kallade jag dig nazist?

Helt otroligt hur man kan tolka det så, tyvärr är det inte ovanligt. Hur ska man kunna diskutera när folk hittar på egna "sanningar"?
  • sjuttiofemman
    vår2012 skrev 2014-05-22 10:06:29 följande:
    På vilket sätt resonerar jag som en Sverigedemokrat?? Peka på exakt var du fick den uppfattningen! Du kan välja att "Visa endast" på mig så syns bara mina inlägg!

Du länkade till ett blogginlägg där det presenterades siffror att Sverige tar emot pyttelite flyktingar och jag kontrade med lite statistik som visar att vi tar ett mycket större ansvar än övriga Europa.

Jag var kritisk mot det du länkade till och tyckte det var konstigt att du jämför Pakistans invandringsläger med hur vi tar emot våra flyktingar.

Inga extrema frågor alls och jag har ingenstans skrivit att vi skall minska invandringen!

Mina frågor blev antagligen för svåra för dig och då är det ju vanligt att man börjar snyfta facist/nazist.

Jag har svarat på dina frågor en bit upp.
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-22 10:00:01 följande:
    "Resonerar som en" är väl inget färdigt åsiktspaket med fullständig likriktning. Så det tycker jag du har fel i, men du tycker säkert du har rätt så det jämnar ut sig (ingen vann), Vi får se om Vår211 kommer tillbaka, men jag känner mig klar med mina inlägg i denna mini-diskussion för denna gång.

Pja sektdemokraterna..förlåt sverigedemokraternas förtroendevalda tycks inte hålla med dig. Det enda de rabblar är "jag håller med partiet i denna fråga" och "jag följer partilinjen" utan att ha den minsta koll på vad det är.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 10:14:22 följande:
    Pja sektdemokraterna..förlåt sverigedemokraternas förtroendevalda tycks inte hålla med dig. Det enda de rabblar är "jag håller med partiet i denna fråga" och "jag följer partilinjen" utan att ha den minsta koll på vad det är.

Här är ett exempel på någon som inte har koll på något alls:

www.expressen.se/nyheter/kritik-mot-sd-toppen-ga-hem-och-las-pa/

Och det ska vara sd's toppnamn till eu-valet..
  • sjuttiofemman

Sd har lite svårt för att hantera bilder, tydligen har Sd i Tomelilla för vana att fotografera invandrare vid bankomater och sedan spä på med retoriska inlägg. Vad är problemet med invandrare som tar ut pengar?

wp.me/p2oCcR-3OB

• sjuttiofemman
    vår2012 skrev 2014-05-22 10:28:33 följande:
    Var det detta inlägg du menade?

Vem påstår att Sverige tar emot flest flyktingar i världen? Det argumentet har jag faktiskt aldrig hört från någon.

Jag kan väl inte kalla detta ett svar på mina frågor. Du skriver ju bara att det är okej att ljuga om det helgar dina medel. Precis så som många inom Sd-SvP och SMR-rörelsen tänker. Det är faktiskt små skillnader mellan hur vänster och högerextremister agerar och du visar det rätt tydligt!

Ljuger..? Hur är jag extremist?

Så vad ska jag svara på för att det ska passa dig?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-22 11:43:59 följande:
    Låt oss bejaka mångkultur. Låt oss vända EU - som strävar efter likformighet, homogenitet - ryggen.

Låt folk bygga sina hus i sten, om de vill det - det är kulturen i många länder -, men i trä om de vill det, det är kulturen i andra länder. Detta hänger samman med den fysiska miljön, historien och sedvänjor.

Allt detta vill EU förbjuda. Ju större makt åt EU, desto fler dekret om att allt ska vara lika. Det är ju det som är MONOKULTUR, i motsats till mångkultur.

Det där med många olika kulturer på en och samma plats, är inte mångkultur utan ingen kultur alls! En kultur förutsätter ju gemensamhet INOM en population.

EU strävar efter likformighet i många avseenden men så vitt jag vet gäller detta inte människor som bor i eu. Har du något konkret exempel på detta?

Sd däremot strävar ideligen efter ett homogent samhälle, baserat på etnicitet. Hur kommer det sig att Sd vill gå ur EU ifall nu båda skulle vilja uppnå samma mål?
  • sjuttiofemman
    Prologic2 skrev 2014-05-22 11:54:29 följande:
    Nej men man kan hjälpa så otroligt många fler, på plats. Vilket du vet om...

Genom att de ska bo i flyktingläger där det är brist på sjukvård och möjligheter att tillgodose grundläggande behov? Finns ingen skola, inga arbeten eller framtid. I Sverige och många andra länder kan vi ge människor möjligheter till en framtid och samtidigt behövs dessa människor. UNHCR (som Sd vill ge biståndet till) anser att det inte räcker att endast "hjälpa på plats" à la Sd.

Så om organisationen som vill ha pengar säger "tack men det räcker inte, ni måste ta emot människor på flykt också", då borde det väl vara en stark signal att Sd måste tänka om..?
  • sjuttiofemman
    Keiko35 skrev 2014-05-22 12:17:06 följande:
    Ja, jag förstår inte varför Södertäljes kommunstyrelse ordförande står och gnäller framför Ullenhag på Debatt om att de inte har råd med fler invandrare? Man kan ju undra om det är så att hon inte vill ha in fler. Ser hon invandrarna som bara kostnader? 

Ring och fråga henne?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 12:21:51 följande:
    De har pengar??

Ja enligt Sd vore det värsta som kan hända, det kan ju vara ett tecken på att dessa människor kanske lyckats ta sig ur sina socioekonomiska problem vilket i förlängningen minskar kriminaliteten. Då rubbas sd's världsbild om den notoriskt kriminelle invandraren!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?