Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-05-25 21:40:43 följande:
    Ja, jag har för mig att de nordiska främlingsfientliga partierna inte vill samarbeta med SD eller Nationella Fronten och deras fränder, så om inte SD ska bli ensamma igen får de väl krypa upp i Marine Le Pens bruna knä och agera bjäbbande knähund.

Om de här siffrorna står sig så tycker jag man ska vara jävligt nöjd med att D gör ett så uselt resultat. Tänk som det har i t ex den här tråden om SD:s ständiga tillväxt.

Jag tycker vi svenskar kan sträcka på oss, till skillnad från övriga Europa så håller vi främlingsfientligheten på avstånd

Mot bakgrund hur det ser ut i övriga Europa skulle man väl nästan kunna fundera på om inte Sverige borde lämna EU.

Tack, nu släppte min ångest lite :) Trots Sd 's framgångar så är framgångarna små i jämförelse med övriga Europa.

Hoppas att vänstervågen i Sverige smittar av sig till Europa :) För att gå ur EU lär inte gynna vår ekonomi på lång sikt..
  • sjuttiofemman

Jahapp Europa blev brunare och Åkesson skuttar bums upp och juckar Le Pens ben. Det partiet som ville vänta till efter valet innan de bestämde sig. Ja det tog inte många minuter. Sd blåljög som vanligt, de hade bestämt sig för den bruna vägen redan innan.

Nu är det ställt utom allt rimligt tvivel: Sd är ett rasistiskt parti. Inte för att det är någon nyhet men nu är det helt öppet och tydligt.

Och så brukar man säga att historien inte kommer att upprepa sig. Fortsätter det så här så är vi snart tillbaka på 30-talet.

• sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-05-26 02:16:09 följande:
    Men den åsiktsregistreringen var ju "Fin"

Att avslöja några sverigedemokrater som skrivit grovt rasistiska kommentarer på nätet är inte åsiktsregistrering.

Sd kan för övrigt erbjuda alla 65 uteslutna rasister plats i partiet igen, nu när partiet visat sin rätta bruna färg. Nolltoleransen kan man ta bort också, annars måste man ju utesluta sig självt nu. Alla fattar ju att partiet har haft en dold agenda hela tiden.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-26 01:53:35 följande:
    En sorglig dag. Tyvärr har vi idag sett vänstern radikaliseras något enormt. Hade dessa siffror gällt Riksdagen skulle sossarna få leda en regering beroende av Mp, V och Fi. Vilken dystopi!

I ett sånt land skulle jag inte vilja bo.

Snälla flytta från landet. Det vore en välgärning.
  • sjuttiofemman

Enda positiva med sd's valresultat är att vi lär få skratta mycket framöver, de skickar ner två personer som inte vet vad EU är för något eller ens sin egen politik. Vi lär få många goda skratt framöver :)

• sjuttiofemman
    Spritt skrev 2014-05-26 09:12:15 följande:
    Sd öppnar upp för ett samarbete med Front National

Ja vem är förvånad. Men rasistiska Sd verkar inte vilja ta något beslut före riksdagsvalet för att slippa ta konsekvenserna av ett samarbete med front national. De fortsätter att fara med osanning alltså. Det har ju funkat hittills.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-26 11:07:17 följande:
    Lite kul det där med Fi. De är ju ett skattehöjarparti, men Schyman åkte ju dit för skattebrott (undanhållande av skatt) år 2003.

Jo, det är visst inte så viktigt att leva som man lär...

Varför kom sådana saker inte upp upp i media i valet? Jo, för att etablissemanget skyddar Gudrun och de andra i Fi, precis som med Mp.

Vad gjorde Sd 2003? Heilade och spydde ut sitt hat öppet.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-26 12:04:33 följande:
    Jaha, sjuttiofemman och allt vad ni heter, vad gäller framöver då? Är det hån, ironiserande och hat i fortsättningen också (vi ser ju hur det har påverkat röstsiffrorna) eller ska ni äntligen börja rannsaka er själva och inse att folk inte är mer rasistnazistfascistiska nu än förr (snarare tvärtom, skulle jag tro)? Ni tycker säkert ni tänkt och resonerat rationellt och förnuftigt när ni lade era röster på de partier ni valt i EU-valet. Jag gör det i alla fall. Och det gör säkert SD-röstarna också.

Och när man är så missnöjd att man rättfärdigar för sig själv att rösta på ett parti som av kreti och pleti utmålas som det sämsta sedan NSDAP, och dessutom delar det missnöjet med uppemot tio procent av alla som röstade i valet, borde det inte vara läge att börja fundera på vad som gör människor så desperata? Jag tror inte för en sekund att det har att göra med någon tro på den "vita rasens överlägsenhet" eller något annat rasbiologiskt dravel, inte heller med en längtan efter ett nytt tredje rike.

Jag diskuterade just med en tvättäkta rasbiologisk rasist på Facebook. Har extremt svårt att tro att han är ensam, det är nog vanligare än man tror.

Men om nu folk är så medmänskliga som du vill ge sken av, hur kommer det sig att de röstar på ett rasistiskt parti?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-26 12:42:08 följande:
    Har du såna kompisar på fejjan eller letar du upp random människor som du stör dig på?

Behöver inte leta, jag har ju er att tjöta med :)
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-26 13:22:51 följande:
    Ja, det där gläfsandet om vilken grupp SD skulle ta plats i var verkligen patetiskt. Det var så uppenbart vad de fiskade efter.

Därför att det är oerhört betydelsefullt vilken grupp som Sd ansluter sig till, väljer de att samarbeta med högerextrema så visar det att Sd är samma rasistiska parti som för 15-20 år sedan.

Frågan är om inte Sd har begränsat med valmöjligheter ändå, för vilka grupper skulle vilja samarbeta med ett främlingsfientligt parti?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?