• Aniiee

Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?

Jag bara undrar. Ibland känner jag mig väldigt ensam om att tycka om musikaler. Nästan alla slags musikaler, från ganska gulliga, ofraliga Sound of music till blodiga Repo! The genetic rock opera. Snälla, säg att jag inte är ensam Gråter Och tala om för mig vilka favoriter ni har. Och tala gärna om varför/varför inte ni tycker om musikaler (konstig mening det blev). 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?
  • KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-30 15:59:22 följande:
    Nej, JAG menade Ekborg. Sen om DU menar Martinsson, det vet jag inte. Båda har spelat rollen...... Jag föredrar hel klar Ekborg =P Men båda är bra.

Ugh... nu ska jag krypa ned i soffan med en lite kycklingsoppa och se på Calamity Jane...... eh... efter jag har gått ut med vovvarna..... 
    Har ju aldrig sett Ekborg, men gillade Martinsson starkt.

Men vad jag fick fram var det ju ett par år sen han spelade Judas, å det var ju i en annan uppsättning. Inte Ola Salo uppsättningen.

Tyckte för övrigt att Ola Salo var så fruktansvärt tråkig... Hehe
  • Aniiee
    Sosan72 skrev 2013-10-31 01:40:59 följande:
    För att svar på din rubrik;
    "Ja, du är ensam! I mina ögon!"

Ska jag utveckla?...

Jag tycker musikaler är skittråkiga! Jag gillar action och thrillers. En och annan romantisk komedi (då jag är ensam och tycker synd om mig själv). Foten i munnen
    Ser man på! Jag tycker också om action och thrillers. Särskillt thrillers. Romantiska komedier kräks jag på om det inte är väldigt speciellt. Dock..... är det ont om Action, thrillers och romcom på teaterscenen. Eller, ja, en och annan triller dyker upp och en del romcoms, förstås....
  • Aniiee
    Stumpan83 skrev 2013-10-31 07:03:55 följande:
    Här är en till musikalälskare. Första musikalen jag såg var Joseph and the amazing technicolor dreamcoat i Malmö som 13-åring. Sedan dess är jag fast.
    Älskar det mesta dock inte Sweeney Todd.

Har sett JCS i tre olika uppföranden. JCS ät en av mina absoluta favoriter. Till helgen ska jag se Miss Saigon.
    Miss Saigon är bra =)
  • Aniiee
    KaeJ skrev 2013-10-31 07:59:05 följande:
    Har ju aldrig sett Ekborg, men gillade Martinsson starkt.
    Men vad jag fick fram var det ju ett par år sen han spelade Judas, å det var ju i en annan uppsättning. Inte Ola Salo uppsättningen.
    Tyckte för övrigt att Ola Salo var så fruktansvärt tråkig... Hehe
    Jag hade för mig att både Salo och Ekborg var med i samma uppsättning (då, vet att Ekborg gör annat nu), men det kanske var precis i skarven..... minns inte....

Spelar roll. Past is past. 
  • KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-31 13:33:26 följande:
    Jag hade för mig att både Salo och Ekborg var med i samma uppsättning (då, vet att Ekborg gör annat nu), men det kanske var precis i skarven..... minns inte....

Spelar roll. Past is past. 
    Han är ju bra, det som är huvudsaken
  • frökenelisabeth

Hade totaldille på musikaler mellan typ 14-25 år, intresset har lugnat sig lite nu, men har fortfarande en stor plats i hjärtat . Favoriter är Rent, Les mis, Blodsbröder, Billy Elliot och Starlight Express... och säkert ett par till

• frökenelisabeth
    MeraMia skrev 2013-10-27 22:40:49 följande:
    Alla musikaler är jobbiga att se på eftersom de brister ut i sång på helt fel ställen. Sound of Music och Grease är klassiker, så de räknas inte.
    Mja, jag kan hålla med om att det lätt blir lite fel. Mina favoriter är ofta de musikaler som är genomkomponerade - alltså att allt är tonsatt och det finns inga talade dialoger. Lite som operaformen. Tycker att det blir mer trovärdigt av just den anledningen du nämner. 
  • frökenelisabeth

För övrigt ser jag klart hellre musikal på teater än på film. Har kontakter i teaterbranschen, så brukar ofta kunna gå gratis Cool

Mest överskattade musikalerna:

Phantom of the opera (trist och pretto)
    Rocky Horror picture show (bara sett typ halva filmen sen pallade jag inte mer).  

• Aniiee
    frökenelisabeth skrev 2013-11-02 21:01:26 följande:
    Hade totaldille på musikaler mellan typ 14-25 år, intresset har lugnat sig lite nu, men har fortfarande en stor plats i hjärtat . Favoriter är Rent, Les mis, Blodsbröder, Billy Elliot och Starlight Express... och säkert ett par till
    Jag har fortfarande inte sett Billy Ellior *skäms*
  • Fanny b

Jag gillar musikaler. Favoriten är fantomen på operan. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag sett den.  Gillar också Les Miserables och Kristina från Duvemåla och Chess. Jag föredrar musikaler som har handlar om dramatiska saker, då jag gillar kombinationen av musik som berättar en historia. 

Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?