• Aniiee

Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?

Jag bara undrar. Ibland känner jag mig väldigt ensam om att tycka om musikaler. Nästan alla slags musikaler, från ganska gulliga, ofraliga Sound of music till blodiga Repo! The genetic rock opera. Snälla, säg att jag inte är ensam Gråter Och tala om för mig vilka favoriter ni har. Och tala gärna om varför/varför inte ni tycker om musikaler (konstig mening det blev). 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?
  • 47Derevko
    Aniiee skrev 2013-10-30 12:43:27 följande:
    OMG! En till som tycker om Prince of Egpt (Tycker om både svenska och engelska). Den är så förbenat underskattad så det är inte klokt. TY =)

Ett väldigt bra exempel som är häftigare på Soundtracket än i filmen är "In the dark of the night" från Anastasia. Har du inte sett Anastasia så råder jag dig att söka upp låten på spotify om du har och lyssna på den och se vad du får för vibbar. Leta sedan upp den på youtube och se filmkippet....
    Älskar Prinsen av Egypten som tusan (även om jag inte är religiös alls). Introsekvensen är fantastisk, eller ja, allt är fantastiskt. Det är Stephen Schwartz som ligger bakom, och han har även gjort alla de (i mitt tycke) bästa Disneylåtarna (Ringaren i Notre Dame, Pocahontas) så han är en jättefavorit hos mig. Sjukt begåvad.

Klart jag sett Anastasia, och jag håller med till fullo. Låten är helt okej men filmklippet är... errggh. Sjungande insekter? Det är Jim Steinman som skrivit låten för övrigt = skriver pampiga låtar till Meat Loaf, som jag också gillar = bra. ^^

The Truth Takes Time
  • Voluptuous Shalimar

Letar som en galning men hittar inget! Vet att jag tänkte på det när jag hörde en kåt från JCS men nu hittar jag inte låten nånstans...

• Aniiee
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-10-30 13:18:09 följande:
    Letar som en galning men hittar inget! Vet att jag tänkte på det när jag hörde en kåt från JCS men nu hittar jag inte låten nånstans...
    Lyssna igenom JCS och återkom =) Du har inte brådis...
  • Voluptuous Shalimar

Nu blev jag skitförvånad över att I don't know how to love him kommer från JCS! 
    Jag trodde det var en Björn/Benny-låt eftersom den var med i Chess!

• Aniiee
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-10-30 13:26:14 följande:
    Den är inte med i Chess.... I alla fall inte på mitt album.
  • 47Derevko
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-10-30 13:26:14 följande:
    Du tänker kanske på "I know him so well"?
    The Truth Takes Time
  • Voluptuous Shalimar
    47Derevko skrev 2013-10-30 13:38:05 följande:
    Du tänker kanske på "I know him so well"?
    Men gud, klart jag gör. 

/känner mig skitdum 
  • Aniiee
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-10-30 13:57:41 följande:
    Men gud, klart jag gör. 

/känner mig skitdum 
    Det är lätt att blanda ihop saker =) Man kan inte ha stenkoll på allt.
  • Aniiee
    KaeJ skrev 2013-10-30 15:35:23 följande:
    Patrik Martinsson, den du menar? 

www.gotalejon.se/forestallningar/arkiv/jesus-.../#medverkande
    Nej, JAG menade Ekborg. Sen om DU menar Martinsson, det vet jag inte. Båda har spelat rollen...... Jag föredrar hel klar Ekborg =P Men båda är bra.

Ugh... nu ska jag krypa ned i soffan med en lite kycklingsoppa och se på Calamity Jane...... eh... efter jag har gått ut med vovvarna..... 
Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?