Aniiee skrev 2013-10-30 12:43:27 följande:
OMG! En till som tycker om Prince of Egpt (Tycker om både svenska och engelska). Den är så förbenat underskattad så det är inte klokt. TY =)
Ett väldigt bra exempel som är häftigare på Soundtracket än i filmen är "In the dark of the night" från Anastasia. Har du inte sett Anastasia så råder jag dig att söka upp låten på spotify om du har och lyssna på den och se vad du får för vibbar. Leta sedan upp den på youtube och se filmkippet....
Älskar Prinsen av Egypten som tusan (även om jag inte är religiös alls). Introsekvensen är fantastisk, eller ja, allt är fantastiskt. Det är Stephen Schwartz som ligger bakom, och han har även gjort alla de (i mitt tycke) bästa Disneylåtarna (Ringaren i Notre Dame, Pocahontas) så han är en jättefavorit hos mig. Sjukt begåvad.
Klart jag sett Anastasia, och jag håller med till fullo. Låten är helt okej men filmklippet är... errggh. Sjungande insekter? Det är Jim Steinman som skrivit låten för övrigt = skriver pampiga låtar till Meat Loaf, som jag också gillar = bra. ^^