• Aniiee

Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?

Jag bara undrar. Ibland känner jag mig väldigt ensam om att tycka om musikaler. Nästan alla slags musikaler, från ganska gulliga, ofraliga Sound of music till blodiga Repo! The genetic rock opera. Snälla, säg att jag inte är ensam Gråter Och tala om för mig vilka favoriter ni har. Och tala gärna om varför/varför inte ni tycker om musikaler (konstig mening det blev). 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?
  • fluu
    Aniiee skrev 2013-10-29 18:08:40 följande:
    IC. så kan det vara.

Nu kapar jag min egen tråd, mn vad fan....

Testar länkningen.
    ">Oogie Boogie Song
                      Funkar det?

Funkar! Jag gillar "Kidnap the sandy claws" bäst.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aniiee
    fluu skrev 2013-10-29 19:04:28 följande:
    Funkar! Jag gillar "Kidnap the sandy claws" bäst.
    Ja, jag är lite on the fence om jag ska ha Oogie Boogie eller Sandy Claws som "Skurksång" i min tråd med skurksånger från disney....(fusk egentligen att ha med Nightmare överhuvudtaget, men men...)
  • Aniiee

Tack för att du testade, för resten =) Då vet jag att det funkar.

• fluu
    Aniiee skrev 2013-10-29 19:11:03 följande:
    Ja, jag är lite on the fence om jag ska ha Oogie Boogie eller Sandy Claws som "Skurksång" i min tråd med skurksånger från disney....(fusk egentligen att ha med Nightmare överhuvudtaget, men men...)
    Röstar för mitt val ;) Jag blir själv lite ond(are) bara av att sjunga med i deras "lalalala" :P
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aniiee
    fluu skrev 2013-10-29 19:13:25 följande:
    Röstar för mitt val ;) Jag blir själv lite ond(are) bara av att sjunga med i deras "lalalala" :P
    Vi får se när jag kommer så långt. Jag är bara på Lady och Lufsen än så länge. Ont om Skurksånger där, dock....
  • vita stenen

Jag älskar musikaler :) Har gjort det enda sen jag var tonåring och hunnit med att se en hel del.

Jag har sett

Kristina från Duvemåla 4 gånger
    Fantomen på operan 2 gånger 
    Grease
    A chorus line
    Les Miserables
    Chess
    Miss Saigon
    Sound of music
    My fair lady
    Singing in the rain 
    Fame

Det känns som att jag missar någon men kommer inte på just nu. Nu är iaf biljetter till Sweeney Todd bokade och på önskelistan står även att se Livet är en schlager när den har premiär nästa höst, men har inte lyckats hitta något om vart och när den ska börja gå.  

• KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-29 17:42:01 följande:
    Den känslan får jag också lite. De såg låååååååånga sound of music när de var 7, så de tycker inte om musikaler, liksom...
    KaeJ skrev 2013-10-29 12:46:10 följande:Maken är en sån som dömer ut musikaler.
    Ibland är det så kul när han lyssnar på musik och kunna säga " du vet att den låten är från en musikal va?"
    Hehe
    Exempel? =) JAg har också varit med om folk som säger så =PBara att gratulera och köpa biljetter till Wicked.... =)
    Tex alla the Who låtar som är med i Tommy.
  • Aniiee
    KaeJ skrev 2013-10-29 21:03:24 följande:
    Tex alla the Who låtar som är med i Tommy.
    Faaaaaast.... Vilken kom först, hönan eller ägget?

Har en kompis som älskar alla låtarna i Moulin Rouge..... 
  • theea

Jag älskar musikaler. Favoriterna är. Annie, Rocky horror picture show, les miserable, Grease, och många många mer

Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?