• Aniiee

Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?

Jag bara undrar. Ibland känner jag mig väldigt ensam om att tycka om musikaler. Nästan alla slags musikaler, från ganska gulliga, ofraliga Sound of music till blodiga Repo! The genetic rock opera. Snälla, säg att jag inte är ensam Gråter Och tala om för mig vilka favoriter ni har. Och tala gärna om varför/varför inte ni tycker om musikaler (konstig mening det blev). 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?
  • Fobiker

Jag är faktiskt också lite svag för musikaler, har varit ända sedan barnsben. Jag har aldrig sett någon "på riktigt" men jag har sett ganska många filmmusikaler.

Vet faktiskt inte riktigt varför jag gillar dem, jag bara gör det. Favoriter? Tja, jag blev rätt förtjust i Phantom of the Opera, alltså filmen från 2004. Sedan gillar jag även Sound of Music och Wizard of Oz. Minns att jag som tolvåring såg en variant av Wizard of Oz kallad The Wiz på tv. Den hade bara svarta skådespelare, bl.a. Michael Jacksson och Diana Ross, och historien var lite annorlunda jämfört med orginalet, men jag tyckte åtminstone då att den var helt fantastisk. Gillar även mycket äldre amerikanska filmusikaler. 

Nej, jag kan nog som sagt inte förklara varför jag gillar musikaler, men man behöver inte alltid kunna förklara allting. Bara att acceptera den sidan av sig själv och njuta när tillfälle ges Cool          

• Aniiee
    Fobiker skrev 2013-10-30 17:21:32 följande:
    Jag är faktiskt också lite svag för musikaler, har varit ända sedan barnsben. Jag har aldrig sett någon "på riktigt" men jag har sett ganska många filmmusikaler.

Vet faktiskt inte riktigt varför jag gillar dem, jag bara gör det. Favoriter? Tja, jag blev rätt förtjust i Phantom of the Opera, alltså filmen från 2004. Sedan gillar jag även Sound of Music och Wizard of Oz. Minns att jag som tolvåring såg en variant av Wizard of Oz kallad The Wiz på tv. Den hade bara svarta skådespelare, bl.a. Michael Jacksson och Diana Ross, och historien var lite annorlunda jämfört med orginalet, men jag tyckte åtminstone då att den var helt fantastisk. Gillar även mycket äldre amerikanska filmusikaler. 

Nej, jag kan nog som sagt inte förklara varför jag gillar musikaler, men man behöver inte alltid kunna förklara allting. Bara att acceptera den sidan av sig själv och njuta när tillfälle ges Cool          
    Nej, man behöver inte kunna förklara allt! Så njut på,

The Wiz måste jag leta upp..... ligger nog i nån kartong i flyttkaoset.
  • Robert 832

Det är ett ganska nytt intresse och jag har ännu inte sett någon musikal live men både sweeney todd och les miserables (den nya) var jättebra filmer och den senare var riktigt mästerlig. Jag hade ingen aning om att varken hugh jackman eller russel crowe kunde sjunga... hmm, när jag tänker efter är hugh jackman inte en speciellt bra sångare men han spelar fördjävla bra i den filmen.

• Aniiee
    Robert 832 skrev 2013-10-31 00:06:31 följande:
    Det är ett ganska nytt intresse och jag har ännu inte sett någon musikal live men både sweeney todd och les miserables (den nya) var jättebra filmer och den senare var riktigt mästerlig. Jag hade ingen aning om att varken hugh jackman eller russel crowe kunde sjunga... hmm, när jag tänker efter är hugh jackman inte en speciellt bra sångare men han spelar fördjävla bra i den filmen.
    Eehhh.... Russel Crow KAN inte sjunga =P

Se Repo! The genetic opera. Jag vet inte riktigt varför, men jag rekar alltid den till folk som sett Sweeney Todd...
    (Jag vet att jag verkar ha snöat in här, men det är nog för att det är halloween) 

Välkommen till den exklusiva klubben =) 
  • Sosan72

För att svar på din rubrik;
    "Ja, du är ensam! I mina ögon!"

Ska jag utveckla?...

Jag tycker musikaler är skittråkiga! Jag gillar action och thrillers. En och annan romantisk komedi (då jag är ensam och tycker synd om mig själv). Foten i munnen

• älskarlivet81

Anders Ekborg har mig veterligen aldrig varit med i JCS.

Aniiee skrev 2013-10-30 12:39:04 följande:
    Kan det ha varit Ekborg den yngre, kanske =P Orsaken till att jag ville se JCS i STHLM

• Stumpan83

Här är en till musikalälskare. Första musikalen jag såg var Joseph and the amazing technicolor dreamcoat i Malmö som 13-åring. Sedan dess är jag fast.

Älskar det mesta dock inte Sweeney Todd.

Har sett JCS i tre olika uppföranden. JCS ät en av mina absoluta favoriter. Till helgen ska jag se Miss Saigon.

• poirot
    älskarlivet81 skrev 2013-10-31 06:50:24 följande:
    Anders Ekborg har mig veterligen aldrig varit med i JCS.

Jo, som Judas
    Du är bara avundsjuk på min mustasch!
  • KaeJ
    Robert 832 skrev 2013-10-31 00:06:31 följande:

Hugh Jackman är väl den som kan sjunga av dem då han varit med i flera musikaler både i Australien och vad jag har för mig på Broadway.
Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?