• Aniiee

Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?

Jag bara undrar. Ibland känner jag mig väldigt ensam om att tycka om musikaler. Nästan alla slags musikaler, från ganska gulliga, ofraliga Sound of music till blodiga Repo! The genetic rock opera. Snälla, säg att jag inte är ensam Gråter Och tala om för mig vilka favoriter ni har. Och tala gärna om varför/varför inte ni tycker om musikaler (konstig mening det blev). 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?
  • Siilje

Jag ÄLSKAR musikaler . Jag såg chess på cirkus med Tommy Körberg ( fantastisk) och jag har sett phantom of the opera i London.

Vill så himla gärna gå på Jesus Christ superstar när den kommer till Göteborg men kan inte

Favoritfilmerna är moulan rouge, Rocky horror picture show och pantom of the opera.

Har ni inte sett Rocky horror borde ni se!

• Tygtiiger

Jag gillar musikaler! Och teater och opera och tv-serier och nästan allt utom operetter och dansband!

Har sett Les Mis och Lion King och Cats live i London och Les Mis är väl den mest dramatiska, outstanding musikal som finns. Lion King har fantastisk scenografi.

Jesus Christ superstar har rolig scenografi.

Blood brothers hade jag velat se live, den måste vara fantastisk. Har bara lyssnat på den.  

Krupke, we've got problems of our own!
  • Icewolf

Här har ni en annan musikal älskare! Var uppväxt med musikaler, då både jag och min syster ofta kollade på Grease, Annie, Sound of Music m.m.

Har många favoriter: Cats, Phantom of the Opera (film versionen med Gerard Butler, rawr!), Grease, Moulin Rouge, Wicked och mycket fler. Har dock inte sett så många live ännu. Har sett Cats live två gånger här i Sverige. En gång i Göteborg och senare en mindre produktion i Malmö. Jag har även sett Beauty and the Beast musikal versionen i Köpenhamn, Vill helst åka till London och se en massa musikaler! ♥

• Apopan

Finns en hel del bra musikaler. Men precis som med andra genrer så kan jag inte tycka om allt ^^

Favoriterna är: Paraplyerna i Cherbourg, Hair, Jesus Christ Superstar och A Nightmare Before Christmas, Dong, Cannibal the Musical, Dancer in the dark, O Lucky Man och Singin in the rain... men gillar en del till :)

• Apopan

Var för övrigt klasskompis i gymnasiet med ett gäng som gick musikallinjen, jag gick bild och form i samma klass. De hade som slutprojekt att sätta upp en musikal och var väldigt duktiga. Vi var och såg Rocky horror picture show hela gänget vill jag minnas... Blev mycket musikal där ett tag med andra ord ^^

• Aniiee

Kul med alla som tycker om musikaler =) Känner mig mindre ensam nu =) Får se om jag rotar fram någon musikal till Halloween, eller om det blir Nightmare before christmas och Once More with Feeling, som vanligt.....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-28 16:17:38 följande:
    Kul med alla som tycker om musikaler =) Känner mig mindre ensam nu =) Får se om jag rotar fram någon musikal till Halloween, eller om det blir Nightmare before christmas och Once More with Feeling, som vanligt.....
    Tror det är rätt många som gillar musikaler, fast undra varför det anses vara lite "fult"?
    Tycker nog att en töntig actionfilm där allt sprängs för minsta lilla är minst lika overklig som att någon skulle brista ut i sång.  
  • Apopan
    Aniiee skrev 2013-10-28 16:17:38 följande:
    Jag har den erfarenheten att många dömer ut musikaler bara utefter ett fåtal som de sett, eller sett delar utav. Men det är ju en bred genre, och jag har fått många skeptiker att gilla musikaler genom åren :)
  • KaeJ
    Apopan skrev 2013-10-29 12:39:55 följande:
    Jag har den erfarenheten att många dömer ut musikaler bara utefter ett fåtal som de sett, eller sett delar utav. Men det är ju en bred genre, och jag har fått många skeptiker att gilla musikaler genom åren :)
    Maken är en sån som dömer ut musikaler.

Ibland är det så kul när han lyssnar på musik och kunna säga " du vet att den låten är från en musikal va?"

Hehe
Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?