• Aniiee

Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?

Jag bara undrar. Ibland känner jag mig väldigt ensam om att tycka om musikaler. Nästan alla slags musikaler, från ganska gulliga, ofraliga Sound of music till blodiga Repo! The genetic rock opera. Snälla, säg att jag inte är ensam Gråter Och tala om för mig vilka favoriter ni har. Och tala gärna om varför/varför inte ni tycker om musikaler (konstig mening det blev). 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?
  • frökenelisabeth
    Aniiee skrev 2013-11-02 21:10:30 följande:
    Jag har fortfarande inte sett Billy Ellior *skäms*
    ÅÅÅÅ den var SÅ bra. Dumma jag hade tagit icke-vattenfast mascara på dock, gör inte om mitt misstag ifall du ska se den

Det Ny Teater i Köpenhamn ska spela den till nästa höst tror jag, kan bli intressant. Är ytterst tveksam till om det går att hitta så duktiga barnartister i lilla Danmark, men hoppas såklart att det blir bra. De brukar inte floppa med sina föreställningar.  
  • Aniiee
    Fanny b skrev 2013-11-02 21:12:14 följande:
    Jag gillar musikaler. Favoriten är fantomen på operan. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag sett den.  Gillar också Les Miserables och Kristina från Duvemåla och Chess. Jag föredrar musikaler som har handlar om dramatiska saker, då jag gillar kombinationen av musik som berättar en historia. 
    En till som borde se Repo. Men den är lite...... blodig....... Och Hedwig and the angry Inch....   
  • Aniiee
    frökenelisabeth skrev 2013-11-02 21:17:43 följande:
    ÅÅÅÅ den var SÅ bra. Dumma jag hade tagit icke-vattenfast mascara på dock, gör inte om mitt misstag ifall du ska se den

Det Ny Teater i Köpenhamn ska spela den till nästa höst tror jag, kan bli intressant. Är ytterst tveksam till om det går att hitta så duktiga barnartister i lilla Danmark, men hoppas såklart att det blir bra. De brukar inte floppa med sina föreställningar.  
    Ingen rinnande mascara. Check.

• SweeneyToddd

Nu blir jag ledsen. Existerar jag inte i din värld, Aniiee?

• Venne
    Aniiee skrev 2013-11-02 21:23:08 följande:
    En till som borde se Repo. Men den är lite...... blodig....... Och Hedwig and the angry Inch....   
    Hedwig är underbar!!
  • Aniiee
    Venne skrev 2013-11-03 19:54:00 följande:
    Hedwig är underbar!!
    Oh, ja! Så där lagom absurd och surrealistisk och existensialistik. Som det ska vara =)
  • Aniiee
    SweeneyToddd skrev 2013-11-03 19:49:40 följande:
    Nu blir jag ledsen. Existerar jag inte i din värld, Aniiee?
    Jodå =)
  • USA111

Änglagård bästa musikalen helt klart. Sett den 2 ggr. Snart 3. Målet är att se den 5 ggr innan den går ner.  Måste se den med claes också och se hur han är. Sett Footloose 5 ggr. Mamma mia 4 ggr. Kristian från duvemåla 3 samt 1999 års verisionen 1 gång! Ska på dear evena hansen. les miserable och we will rock you nästa år och ska på e det det här du kallar kärlek nästa helg får de hur många ggr man ser den"

Sett en del dåliga som singing in the rain (tur vi fick gå gratis på den då), ghost, book of mormon, värsting till syster romeo och julia,, bodyguard, mouln rouge.

Sett paraplyerna i cherbourg där sjunger de liksom i miss saigon hela tiden. den utspelade sig i gympasal och var med sverrir gudnasson i kulturhuset!

• USA111

I london  1998 såg vi miss saigon med peter jöback och grease och första musikalen jag såg var fame

• Meddelande borttaget
  • Xenia

Jag gillar musikaler men har inte sett så många. Sett Phantom of the Opera både i Stockholm och London. Såg en till i London, kommer inte ihåg namnet men den verkade utgå från Oz.

Men på TV har sett många. Sound of Music, Jesus Christ Super Star, My Fair Lady, West Side Story m fl.

• PH76

Jag älskar musikaler, den bästa jag sett var Notre Dame i London. Jag såg Oh My Lady i Palermo i somras men den var sådär tyckte jag.

• Aniiee

Jasså folk hittar till den här gamla tråden? Well, grattis till veckans trådlyft. Välkomna hit. Ingen säger att man måste se musikaler på en scen. Bara, fyi.

På tal om, senaste musikalen jag såg var Joker 2. Den sög. 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee
    PH76 skrev 2024-10-12 18:53:02 följande:

Jag älskar musikaler, den bästa jag sett var Notre Dame i London. Jag såg Oh My Lady i Palermo i somras men den var sådär tyckte jag.

K-drama i en säsong? Eller menar du My fair lady? 
  • Aniiee
    Xenia skrev 2024-10-12 16:18:35 följande:

Jag gillar musikaler men har inte sett så många. Sett Phantom of the Opera både i Stockholm och London. Såg en till i London, kommer inte ihåg namnet men den verkade utgå från Oz.

Men på TV har sett många. Sound of Music, Jesus Christ Super Star, My Fair Lady, West Side Story m fl.

Då har du ju sett en del i alla fall. Musikaler måste inte vara på scen. Även musikalavsnitt av tv-serier gills (stirrar på dig, Once more with feeling...) 
Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?