• Aniiee

Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?

Jag bara undrar. Ibland känner jag mig väldigt ensam om att tycka om musikaler. Nästan alla slags musikaler, från ganska gulliga, ofraliga Sound of music till blodiga Repo! The genetic rock opera. Snälla, säg att jag inte är ensam Gråter Och tala om för mig vilka favoriter ni har. Och tala gärna om varför/varför inte ni tycker om musikaler (konstig mening det blev). 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?
  • Aniiee
    Lars Westerberg skrev 2013-10-28 00:09:41 följande:
    Kan va värt kolla kanske Skål är den bra?
    Kuro? Eh...... plockar man fram skämskudden och stänger av ljudet.... så... jodå..... =) (Ok, inte riiiiktigt så illa, men ändå....) Jag bara råkar älska Grell, som är en karaktär ur en manga/anime.....
  • Aniiee
    Millan83 skrev 2013-10-28 00:14:27 följande:
    Såg min första seriösa musikal förra året efter att ha sett filmer och amatöruppsättning. Gick på The Phantom på Her Majesty's theatre i London med Jöback i huvudrollen. Kommer nog aldrig se nåt lika bra! Fantastiskt!!
    JAg var på HMT när Phantom of the opera hade 15-årsjubileeum. Äntligen fick jag bort min stora avundsjuka på mamma för att hon sett den i sverige, men då var jag "för liten". Glad att jag satt på balkong dock, för jag vill INTE ha kristallkronan i huvet....
  • MeraMia

Oj, glömde att jag sett Phantom of the Opera i USA. Har för mig att jag halvsov igenom hela föreställningen.

• Lars Westerberg
    Aniiee skrev 2013-10-28 00:18:17 följande:
    Kuro? Eh...... plockar man fram skämskudden och stänger av ljudet.... så... jodå..... =) (Ok, inte riiiiktigt så illa, men ändå....) Jag bara råkar älska Grell, som är en karaktär ur en manga/anime.....
    Skall slänga ett öga Cool
  • Millan83

Ville inte se den egentligen men blev övertalad. Själva storyn var väl sådär men Jöback!! Har aldrig gillat honom men här var han fantastisk!!

• Caneya

Älskar musikaler!

Har sett Phantom of the Opera, Cats och Grease i London.
    Mamma Mia och Next to Normal på Broadway.
    Footloose i München.
    Chess i Washington.
    Kristina från Duvemåla på Svenska Teatern i Helsingfors.

och en väldig massa i Sverige genom åren.

Nästa helg blir det en lokal uppsättning av Rent och i början av nästa år ska jag se Flashdance. Såg även Peter Jöbacks konsert "I love musicals" för några veckor sedan. Nästa år blir det troligen en sväng till New York igen och se minst en musikal till.

Favoriten är helt klart den svenska uppsättningen av Chess som gick på Cirkus med Helen Sjöholm, Tommy Körberg, Anders Ekborg m.fl. Den såg jag 5 ggr

Den bästa musikalfilmen är Les Miserables-filmen från 2012. Helt outstanding!

• Aniiee
    Lars Westerberg skrev 2013-10-28 00:26:22 följande:
    Skall slänga ett öga Cool
    Den kan vara lite svår att hitta, så lycka till....
  • Aniiee
    Millan83 skrev 2013-10-28 00:30:33 följande:
    Ville inte se den egentligen men blev övertalad. Själva storyn var väl sådär men Jöback!! Har aldrig gillat honom men här var han fantastisk!!
    Visste faktiskt inte att han spelat i Phantom. Miss Saigon var han underbart bra i dock, men det är lääääänge sen nu.
  • Aniiee
    Caneya skrev 2013-10-28 00:31:08 följande:
    Älskar musikaler!

Har sett Phantom of the Opera, Cats och Grease i London.
    Mamma Mia och Next to Normal på Broadway.
    Footloose i München.
    Chess i Washington.
    Kristina från Duvemåla på Svenska Teatern i Helsingfors.

och en väldig massa i Sverige genom åren.

Nästa helg blir det en lokal uppsättning av Rent och i början av nästa år ska jag se Flashdance. Såg även Peter Jöbacks konsert "I love musicals" för några veckor sedan. Nästa år blir det troligen en sväng till New York igen och se minst en musikal till.

Favoriten är helt klart den svenska uppsättningen av Chess som gick på Cirkus med Helen Sjöholm, Tommy Körberg, Anders Ekborg m.fl. Den såg jag 5 ggr

Den bästa musikalfilmen är Les Miserables-filmen från 2012. Helt outstanding!
    =) Chess på svenska blev lite.... konstig.... men helt klart bra. Jag har alltid varit lite kär i alla Ekborgarna.... Ville se Anders som Judas i JCS,  men den hanns inte med =/
  • Nettisen

Christina från Duvemåla och Phantom... är mina favoriter. Var på Peter Jöbacks I love musicals vilken var väldigt bra, med smakprov från många härliga musikaler.

Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?