• Aniiee

Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?

Jag bara undrar. Ibland känner jag mig väldigt ensam om att tycka om musikaler. Nästan alla slags musikaler, från ganska gulliga, ofraliga Sound of music till blodiga Repo! The genetic rock opera. Snälla, säg att jag inte är ensam Gråter Och tala om för mig vilka favoriter ni har. Och tala gärna om varför/varför inte ni tycker om musikaler (konstig mening det blev). 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?
  • KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-27 23:19:09 följande:
    Jag har något emot JCS-filmen från -70-talet. Tycker bättre om 2000-versionen *skäms lite*
    Ja, skämmes!! Haha
  • Aniiee
    KaeJ skrev 2013-10-27 23:17:46 följande:
    Hair
    Tommy
    Hairspray
    A chorus line
    Rent
    Å såklart
    Annie
    Filmen eller musikalen? Saknade NYC i filmen. Men å andra sidan så älskar jag Tim Curry.... Särskillt i drag (RHPS)
  • KaeJ
    Nyfiken gul skrev 2013-10-27 23:12:23 följande:

älskar filmen Dirty Dancing och undrar hur den egentligen var i musikalform? Nån som har en aning?

Trots att den räknas som en romantisk dansfilm så är det ju musiken och kärlekshistorien som gör filmen (även om dom dansar som gudar båda två)  
    Det är ju musiken som berättar storyn så att säga.   

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
    Dirty dancing finns som musikal.
  • KaeJ

Såg RHPS- filmen för bara några veckor sen för första gången. Älskade den! Hehe drag blir man alltid glad av hehe

• Aniiee
    KaeJ skrev 2013-10-27 23:26:12 följande:
    Såg RHPS- filmen för bara några veckor sen för första gången. Älskade den! Hehe drag blir man alltid glad av hehe
    Man kan ju inte låta bli att älska den =)

BTW, musikalälskare, kolla in den här killen:  http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/teamt/paw/music-movies små korta "recensioner" och disskusioner, Rocky Gorror var den första han pratade om, senaste var Puss in boots med erh.... Christopher Walken.... Han pratar även om disney-filmerna, för hans alldeles egna regel är att det ska vara mist 5 sånger i en film för att den ska platsa. JAg har hittat flera musikaler att titta på pga honom.

Se även "Musical Reviews" på Moulin Rouge och Les Mis.... (Han *pekar upp* är med i Les mis och samma team har gjort Moulin Rouge) Det här är mest på skoj, alltså-----  
  • Lars Westerberg

Har alltid undrat varför det inte finns erotiska musikaler? Tänk så trevligt dem sjunger duett tillsammans i en trekant

• Aniiee
    Lars Westerberg skrev 2013-10-27 23:55:04 följande:
    Har alltid undrat varför det inte finns erotiska musikaler? Tänk så trevligt dem sjunger duett tillsammans i en trekant
    Erotiska - finns det gott om. Porrfilmsmusikaler....... nej, det har jag nog inte sett..... Räknas Grell i Kuroshitsuji?
  • Lars Westerberg
    Aniiee skrev 2013-10-28 00:00:23 följande:
    Erotiska - finns det gott om. Porrfilmsmusikaler....... nej, det har jag nog inte sett..... Räknas Grell i Kuroshitsuji?
    Kan va värt kolla kanske Skål är den bra?
  • Millan83

Såg min första seriösa musikal förra året efter att ha sett filmer och amatöruppsättning. Gick på The Phantom på Her Majesty's theatre i London med Jöback i huvudrollen. Kommer nog aldrig se nåt lika bra! Fantastiskt!!

• Lars Westerberg
    Millan83 skrev 2013-10-28 00:14:27 följande:
    Såg min första seriösa musikal förra året efter att ha sett filmer och amatöruppsättning. Gick på The Phantom på Her Majesty's theatre i London med Jöback i huvudrollen. Kommer nog aldrig se nåt lika bra! Fantastiskt!!
    Men inte så mycke göka va?
Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?