Inlägg från: frökenelisabeth |Visa alla inlägg
  • frökenelisabeth

Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?

Hade totaldille på musikaler mellan typ 14-25 år, intresset har lugnat sig lite nu, men har fortfarande en stor plats i hjärtat . Favoriter är Rent, Les mis, Blodsbröder, Billy Elliot och Starlight Express... och säkert ett par till

• frökenelisabeth
    MeraMia skrev 2013-10-27 22:40:49 följande:
    Alla musikaler är jobbiga att se på eftersom de brister ut i sång på helt fel ställen. Sound of Music och Grease är klassiker, så de räknas inte.
    Mja, jag kan hålla med om att det lätt blir lite fel. Mina favoriter är ofta de musikaler som är genomkomponerade - alltså att allt är tonsatt och det finns inga talade dialoger. Lite som operaformen. Tycker att det blir mer trovärdigt av just den anledningen du nämner. 
  • frökenelisabeth

För övrigt ser jag klart hellre musikal på teater än på film. Har kontakter i teaterbranschen, så brukar ofta kunna gå gratis Cool

Mest överskattade musikalerna:

Phantom of the opera (trist och pretto)
    Rocky Horror picture show (bara sett typ halva filmen sen pallade jag inte mer).  

• frökenelisabeth
    Aniiee skrev 2013-11-02 21:10:30 följande:
    Jag har fortfarande inte sett Billy Ellior *skäms*
    ÅÅÅÅ den var SÅ bra. Dumma jag hade tagit icke-vattenfast mascara på dock, gör inte om mitt misstag ifall du ska se den

Det Ny Teater i Köpenhamn ska spela den till nästa höst tror jag, kan bli intressant. Är ytterst tveksam till om det går att hitta så duktiga barnartister i lilla Danmark, men hoppas såklart att det blir bra. De brukar inte floppa med sina föreställningar.  
Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?