• Aniiee

Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?

Jag bara undrar. Ibland känner jag mig väldigt ensam om att tycka om musikaler. Nästan alla slags musikaler, från ganska gulliga, ofraliga Sound of music till blodiga Repo! The genetic rock opera. Snälla, säg att jag inte är ensam Gråter Och tala om för mig vilka favoriter ni har. Och tala gärna om varför/varför inte ni tycker om musikaler (konstig mening det blev). 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?
  • MeraMia

Alla musikaler är jobbiga att se på eftersom de brister ut i sång på helt fel ställen. Sound of Music och Grease är klassiker, så de räknas inte.

• Nyfiken gul

älskar musikaler! 

Sett Fame , Grease och My Fair Lady  på teater  - enastående.

Spelat musikal i många sammanhang också och gör det fortfarande.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Aniiee
    MeraMia skrev 2013-10-27 22:40:49 följande:
    Alla musikaler är jobbiga att se på eftersom de brister ut i sång på helt fel ställen. Sound of Music och Grease är klassiker, så de räknas inte.
    Intressant tanke. Jag håller med om att det är jobbigt när det är så, men jag har nog inga exempel. Har du några?
    Nyfiken gul skrev 2013-10-27 22:42:34 följande:
    älskar musikaler! 

Sett Fame , Grease och My Fair Lady  på teater  - enastående.

Spelat musikal i många sammanhang också och gör det fortfarande.  
    Jag har inte sett någon av dem på teater =(... Däremot har jag spelat Eliza.... Vad har du spelat?

Musikaler på film då, någon favorit? Det är så vansining dyrt att gå på teater =P

• Aniiee

BTW, tala gärna om favoritsången. Jag har det här lite lustiga att jag ibland tycker att en viss sång kan vara bra, fast musikalen som helhet inte är det.

• Nyfiken gul

Har spelat Maria i West Side story och så har jag spelat en av lärarna i Fame

Sen sjunger jag i en kör där vår körledare skriver egna musikaler och jag har alltid någon roll i dom

Musikalfilmer - ja en favorit är Moulin Rouge 

• MeraMia

Jag älskar den här låten, så jag hyrde filmen men stod inte ut särskilt länge. Blev irriterad på att de sjöng istället för att prata. :)

">

• högavisan

Pinsamt nog har jag aldrig sett en musikal på teater, men av de filmade så är min favorit Sound of Music. Jag vet inte varför, kanske är det för att det var den första jag såg. Lite nostalgitripp så där.

• KaeJ

Här är en till som gillar musikaler både som film och live

• Nyfiken gul

älskar filmen Dirty Dancing och undrar hur den egentligen var i musikalform? Nån som har en aning?

Trots att den räknas som en romantisk dansfilm så är det ju musiken och kärlekshistorien som gör filmen (även om dom dansar som gudar båda två)  
    Det är ju musiken som berättar storyn så att säga.   

• Nyfiken gul

Jesus Christ superstar och Cabaret är ju också två filmer som aldrig tappar magin.. 

Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?