Inlägg från: KaeJ |Visa alla inlägg
  • KaeJ

Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?

Här är en till som gillar musikaler både som film och live

• KaeJ

Favoriterna är nog JCS, både film och live.

Så klart Les Mis, Rocky horror picture show.

Fantomen på operan live

Smyggillar rock of ages filmen. Hehe

• KaeJ

Hair

Tommy

Hairspray

A chorus line

Rent

Å såklart

Annie

• KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-27 23:17:43 följande:
    Coolt.

Moulin Rouge är totally guilty pleasure.  
    Yaoi is the opiate of the fangirls
    Här med, och har även Glee som guilty pleasure om det räknas som musikal hehr

Fasiken va musikaler jag har sett när jag börjar tänka efter.
  • KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-27 23:19:09 följande:
    Jag har något emot JCS-filmen från -70-talet. Tycker bättre om 2000-versionen *skäms lite*
    Ja, skämmes!! Haha
  • KaeJ
    Nyfiken gul skrev 2013-10-27 23:12:23 följande:

älskar filmen Dirty Dancing och undrar hur den egentligen var i musikalform? Nån som har en aning?

Trots att den räknas som en romantisk dansfilm så är det ju musiken och kärlekshistorien som gör filmen (även om dom dansar som gudar båda två)  
    Det är ju musiken som berättar storyn så att säga.   

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
    Dirty dancing finns som musikal.
  • KaeJ

Såg RHPS- filmen för bara några veckor sen för första gången. Älskade den! Hehe drag blir man alltid glad av hehe

• KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-28 16:17:38 följande:
    Kul med alla som tycker om musikaler =) Känner mig mindre ensam nu =) Får se om jag rotar fram någon musikal till Halloween, eller om det blir Nightmare before christmas och Once More with Feeling, som vanligt.....
    Tror det är rätt många som gillar musikaler, fast undra varför det anses vara lite "fult"?
    Tycker nog att en töntig actionfilm där allt sprängs för minsta lilla är minst lika overklig som att någon skulle brista ut i sång.  
  • KaeJ
    Apopan skrev 2013-10-29 12:39:55 följande:
    Jag har den erfarenheten att många dömer ut musikaler bara utefter ett fåtal som de sett, eller sett delar utav. Men det är ju en bred genre, och jag har fått många skeptiker att gilla musikaler genom åren :)
    Maken är en sån som dömer ut musikaler.

Ibland är det så kul när han lyssnar på musik och kunna säga " du vet att den låten är från en musikal va?"

Hehe
  • KaeJ
    Apopan skrev 2013-10-29 14:42:46 följande:
    Min sambo är lite tvärtom, han tycker sällan om låtarna, men själva filmen gillar han ändå :P Sedan så skulle han inte tacka nej till att hänga med på en riktigt musikaluppsättning, men då är det mest för att han är nyfiken på det här med teater överlag. Han har inte varit så mycket på teater, medan jag ofta pratar om hur kul det är :)
    Har varit i New York tre gånger utan att få gå på musikal, men nästa gång sa maken att han kunde tänka sig att gå på en. Kors i taket!
  • KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-29 17:42:01 följande:
    Den känslan får jag också lite. De såg låååååååånga sound of music när de var 7, så de tycker inte om musikaler, liksom...
    KaeJ skrev 2013-10-29 12:46:10 följande:Maken är en sån som dömer ut musikaler.
    Ibland är det så kul när han lyssnar på musik och kunna säga " du vet att den låten är från en musikal va?"
    Hehe
    Exempel? =) JAg har också varit med om folk som säger så =PBara att gratulera och köpa biljetter till Wicked.... =)
    Tex alla the Who låtar som är med i Tommy.
  • KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-29 21:16:36 följande:
    Faaaaaast.... Vilken kom först, hönan eller ägget?

Har en kompis som älskar alla låtarna i Moulin Rouge..... 
    Fast det är ju covers eller vad jag ska säga.

Tommy-albumet skrevs ju som en musikal/berättelse redan när albumet spelades in. Även om den inte blev film direkt.
  • KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-30 00:03:46 följande:
    Absolut. Jag menar bara lite att du inte ska mobba karln för..... Låtarna i Mamma mia till exempel. (Grovt exempel, men du fattar vad jag menar.)
    Hehe, jasså, du menar så.

Jo han ska få höra att det är musikal musik så jag kan övertala honom att musikaler är riktigt bra ibland.

Han dissar och hånar allt annars.
  • KaeJ

Särskrev lite såg jag, jag skyller på tiden

Ni får leva med det!

• KaeJ
    jannej skrev 2013-10-30 00:18:28 följande:

De flesta på FL går inte på musikaler, de tror att inte kan vara från ungarna för då tror de missar något i  anknytningen och deras barn ska glömma bort dem

Haha!

Sant sant!
  • KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-30 00:31:48 följande:
    Alltså, jag håller med. JCS är lite... overrated.... den är inte dålig, och som sagt, 2000 hellre än filmen från 70-talet, vill se den "på scen" mest för att, men förutom att jag tvingades sjunga "I don't know how to love him" *ugh....* otaliga gånger i musikskolan, Simon Zealotes (pga 2000) och "Could we start again, please" (också 2000) så kommer jag egentligen inte ihåg så mycket av JCS.

(Kastar in länk till
    ">Could we start again, please.
    TELL ME att den här versionen är sämre än filmens version. I DARE YOU!)
    Alltså jag gillar ju filmen från 73. Gillar ju det här 70-tals groovet. Sen gillar jag hennes röst jättemycket.
    Så ja 70-tals versionen är mycket bättre! ;)

Såg JCS, den svenska med Ola Salo. Inte jätte imponerad mer än av han som spelade Judas, vet ej vad han heter, men han var riktigt bra!  
  • KaeJ
    Robert 832 skrev 2013-10-31 00:06:31 följande:

Det är ett ganska nytt intresse och jag har ännu inte sett någon musikal live men både sweeney todd och les miserables (den nya) var jättebra filmer och den senare var riktigt mästerlig. Jag hade ingen aning om att varken hugh jackman eller russel crowe kunde sjunga... hmm, när jag tänker efter är hugh jackman inte en speciellt bra sångare men han spelar fördjävla bra i den filmen.

Hugh Jackman är väl den som kan sjunga av dem då han varit med i flera musikaler både i Australien och vad jag har för mig på Broadway.
  • KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-30 15:59:22 följande:
    Nej, JAG menade Ekborg. Sen om DU menar Martinsson, det vet jag inte. Båda har spelat rollen...... Jag föredrar hel klar Ekborg =P Men båda är bra.

Ugh... nu ska jag krypa ned i soffan med en lite kycklingsoppa och se på Calamity Jane...... eh... efter jag har gått ut med vovvarna..... 
    Har ju aldrig sett Ekborg, men gillade Martinsson starkt.

Men vad jag fick fram var det ju ett par år sen han spelade Judas, å det var ju i en annan uppsättning. Inte Ola Salo uppsättningen.

Tyckte för övrigt att Ola Salo var så fruktansvärt tråkig... Hehe
  • KaeJ
    Aniiee skrev 2013-10-31 13:33:26 följande:
    Jag hade för mig att både Salo och Ekborg var med i samma uppsättning (då, vet att Ekborg gör annat nu), men det kanske var precis i skarven..... minns inte....

Spelar roll. Past is past. 
    Han är ju bra, det som är huvudsaken
Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?