• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • ÄlskarMina

Här hoppar jag också in. Vi planerar en trea och har just kollat upp med fk hur det blir med min föräldrapenning denna gång. Ville vara säker på att jag får någorlunda bra peng när man ska gå hemma igen (förhoppningsvis).

Jag slutade med mina minipiller igår men har just haft ÄL vad jag tror så får nog vänta 1mån på nästa gång.

Ska börja med folsyra nu och sen har jag beställt hem clearblues ÄL-tester som vi lyckades med förra barnet efter 3måns försök.

• Smulan 89
    Carolina01 skrev 2014-08-13 23:37:31 följande:
    Får man fråga varför han inte ville ha fler barn?

Skönt att det gick lätt för er:)!
    Jag vet inte riktigt varför. Jag har två syskon själv och har tyckt att tre barn har verkat lagom, eftersom jag och mina syskon var tre barn. Jag har haft mycket roligt med mina syskon. Min man har bara en halvsyster som är 7 år yngre. Han har aldrig lekt något större med henne och har egentligen alltid tyckt att hon har varit liten och jobbig. Nu är hon 19 år, men fortfarande väldigt barnslig och krävande. När man umgås med henne, så smälter hon inte in, utan hörs och märks hela tiden.
    Våra barn är drygt 2 år och den store killen är snart 4 år. Två busiga pojkar som hittar på en hel del bus och även bråkar en del, så jag antar att min man tycker att vi har fullt upp med de två vi har. Han har kanske rätt, men jag kunde inte släppa drömmen om en sista graviditet, förlossning och en ny bebis.
  • Titt ut

Känner mig frustrerad, jag har nu testat med ÄL-tester i 8 dagar med Clearblues digitala med dubbel hormonindikator. Resultatet man kan få är en rund ring (Låg fertilitet), en blinkande gubbe (hög fertilitet) eller en fast gubbe (maximal fertilitet) Jag fick en rund ring på 1:a testdagen, 2:a testdagen en blinkande gubbe, det är bara det att jag har haft en blinkande gubbe i 7 dagar nu!! Har läst att testet kan visa blinkande gubbe i upp till 9 dagar men om man fortsätter att få blinkande gubbe efter det så kommer troligtvis inte någon ÄL. Rynkar på näsan Håll tummarna för mig nu måndag-tisdag att jag får en fast gubbe.

• Josefine0811

Jag håller tummarna för dig Titt ut.

Jag fick två streck på ägglossningstestet idag så nu hoppa in jag att det blir något :)

Titt ut skrev 2014-08-17 08:02:37 följande:

Känner mig frustrerad, jag har nu testat med ÄL-tester i 8 dagar med Clearblues digitala med dubbel hormonindikator. Resultatet man kan få är en rund ring (Låg fertilitet), en blinkande gubbe (hög fertilitet) eller en fast gubbe (maximal fertilitet) Jag fick en rund ring på 1:a testdagen, 2:a testdagen en blinkande gubbe, det är bara det att jag har haft en blinkande gubbe i 7 dagar nu!! Har läst att testet kan visa blinkande gubbe i upp till 9 dagar men om man fortsätter att få blinkande gubbe efter det så kommer troligtvis inte någon ÄL.  Håll tummarna för mig nu måndag-tisdag att jag får en fast gubbe.

Titt ut skrev 2014-08-17 08:02:37 följande:

Känner mig frustrerad, jag har nu testat med ÄL-tester i 8 dagar med Clearblues digitala med dubbel hormonindikator. Resultatet man kan få är en rund ring (Låg fertilitet), en blinkande gubbe (hög fertilitet) eller en fast gubbe (maximal fertilitet) Jag fick en rund ring på 1:a testdagen, 2:a testdagen en blinkande gubbe, det är bara det att jag har haft en blinkande gubbe i 7 dagar nu!! Har läst att testet kan visa blinkande gubbe i upp till 9 dagar men om man fortsätter att få blinkande gubbe efter det så kommer troligtvis inte någon ÄL.  Håll tummarna för mig nu måndag-tisdag att jag får en fast gubbe.

• chiqita

Var nog bara förkylning, men det verkar som om akupunkturen gjort något. Cykel på 28 dagar denna gång. Började blöda igår och nu är det värre än någonsin. Jag som brukar klara mig med mini blödde igenom på 1,5 timme. :-O Aldrig varit med om ngt liknande. Antar att tempen gått ner nu men har ingen koll då vi inte är hemma...
    Hoppas det går framåt för er andra.
    Håller tummarna för dig Titt ut.

• Carolina01

Vi har valt att lägga beslutet om en 3a lite på is, ska ta upp diskussionen om 1 år igen och se om vi vill ha en till eller nöja oss med de 2 fina vi har...

• Titt ut
    Josefine0811 skrev 2014-08-17 12:57:52 följande:

Jag håller tummarna för dig Titt ut.

Jag fick två streck på ägglossningstestet idag så nu hoppa in jag att det blir något :)

Vad spännande, håller tummarna för dig

Jag gjorde ett ÄL-test på kvällen med ett annat test Clearblues vanliga digitala och fick en glad gubbe. Sen testade jag på morgonen igen alltså bara 8 timmar senare och fick ingen gubbe. Jag fattar ingenting. Kan min ÄL bara ha varit i 8 timmar eller går det bara att få en glad gubbe 1 gång? Någon som vet? Det står på testet att man ska sluta testa efter glad gubbe. Hade jag ÄL eller inte tror ni? Känner mig väldigt förvirrad just nu. En glad gubbe är väl en glad gubbe? Eller kan den visa fel?

Jag har alltid använt vanliga stickor tidigare utan problem och har alltid haft ÄL. Men nu ville jag göra det lite roligare nu när det var dags....skulle inte ha gjort det :-/
  • Shosh

Hej! Här är en till som försöker skaffa ett tredje barn, verkar vara lite knepigare den här gången.

Hade ÄL den 10/8, kände ett sånt sjukt hugg i livmodern några dagar efter och sen började jag blöda, blödde i typ fyra el fem dagar, brunfärgat:/

Men min kropp verkar inte fatta att nåt gick fel, har metallsmak, molvärk och ömma bröst ändå. Har beräknad mens på söndag.

Uppstått har Jesus, hurra hurra!
  • Titt ut

Jag håller med det verkar vara knepigare att skaffa tredje barnet. Jag vet inte om jag hade ÄL i söndags eller inte. (har alltid vetat innan) Vi hade sex regelbundet iallafall så tiden får väl utvisa det. Hoppas på ett plus i slutet av månaden. Kommer känna efter minsta lilla tecken nu

• Titt ut
    Shosh skrev 2014-08-19 05:37:35 följande:

Hej! Här är en till som försöker skaffa ett tredje barn, verkar vara lite knepigare den här gången.

Hade ÄL den 10/8, kände ett sånt sjukt hugg i livmodern några dagar efter och sen började jag blöda, blödde i typ fyra el fem dagar, brunfärgat:/

Men min kropp verkar inte fatta att nåt gick fel, har metallsmak, molvärk och ömma bröst ändå. Har beräknad mens på söndag.

Hugget kan det inte ha varit ägget som fäste då? Med tanke på molvärk, ömma bröst m.m tänkte jag på. Man kan ju få en brun blödning då.
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)