• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • Shosh
    Titt ut skrev 2014-08-19 09:37:04 följande:

Hugget kan det inte ha varit ägget som fäste då? Med tanke på molvärk, ömma bröst m.m tänkte jag på. Man kan ju få en brun blödning då.

Men jag blödde ju så länge, fem dagar, så inget smådroppande direkt.. Det är det som gör mig så osäker. Har varken känt något hugg eller haft någon blödning med de två andra. Har du haft det?
    Uppstått har Jesus, hurra hurra!
  • Titt ut

Ja 5 dagar kanske är länge, kommer inte ihåg hur länge man kan ha blödning i samband med att ägget fäster, någon annan som vet? Jag hade ingen blödning men kände ett hugg med mina två andra graviditeter.

• Cessely

Hej :)

Jag har två killar sedan innan och nu vill vi försöka oss på en liten trea.

Tänkte ta ut min hormonspiral nästa månad och sedan försöka kartlägga min ÄL så gott det går innan november,december då vi vill försöka på riktigt.
    Har beställt hem ett gäng med ägglossningsstickor så här ska det kollas ÄL.

Undrar om det är någon mer som har hormonspiral som ska eller har tagit ut den?
    Hur snabbt blev ni gravida då efteråt? Fick ni någon mellanblödning?

När jag tog ut hormonspiralen med barn nr 2 så fick jag en mellanblödning, mellan mensarna så att säga. Blev  sedan gravid direkt men fick tyvärr missfall. För att 2 veckor eftermissfallet bli gravid igen.
    Så därför tänkte jag ta ut spiralen ganska långt innan så mensen hinner komma i gång ordentligt och i fas.

• ÄlskarMina
    Cessely skrev 2014-08-19 13:21:13 följande:

Hej :)

Jag har två killar sedan innan och nu vill vi försöka oss på en liten trea.

Tänkte ta ut min hormonspiral nästa månad och sedan försöka kartlägga min ÄL så gott det går innan november,december då vi vill försöka på riktigt.
    Har beställt hem ett gäng med ägglossningsstickor så här ska det kollas ÄL.

Undrar om det är någon mer som har hormonspiral som ska eller har tagit ut den?
    Hur snabbt blev ni gravida då efteråt? Fick ni någon mellanblödning?

När jag tog ut hormonspiralen med barn nr 2 så fick jag en mellanblödning, mellan mensarna så att säga. Blev  sedan gravid direkt men fick tyvärr missfall. För att 2 veckor eftermissfallet bli gravid igen.
    Så därför tänkte jag ta ut spiralen ganska långt innan så mensen hinner komma i gång ordentligt och i fas.

jan- 2010 tog jag ut min hormonspiral och jag var sedan gravid i slutet av mars, hann och få 3 ÄL innan det tog sig. Använde bara ÄL-tester sista gången och då funkade det ju.
    Lycka till med allt! 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Cessely
    ÄlskarMina skrev 2014-08-19 17:37:43 följande:
    jan- 2010 tog jag ut min hormonspiral och jag var sedan gravid i slutet av mars, hann och få 3 ÄL innan det tog sig. Använde bara ÄL-tester sista gången och då funkade det ju.
    Lycka till med allt! 
    Ok :) Minns du om du fick någon blödning när du tog ut hormonspiralen? Ett evigt trixande nu och tänkande när man vill planera, hahaha! Ja planera så gott det går vill säga. Allt kan man ju inte styra. Tack :)

Såg ni planerar en liten trea med och kollat upp FK, hur gjorde du det? Skulle med gärna vilja kolla upp det så man får bra FP. Vad man ska göra för att få så BRA som möjligt.
  • ÄlskarMina
    Cessely skrev 2014-08-19 20:58:07 följande:

Ok :) Minns du om du fick någon blödning när du tog ut hormonspiralen? Ett evigt trixande nu och tänkande när man vill planera, hahaha! Ja planera så gott det går vill säga. Allt kan man ju inte styra. Tack :)

Såg ni planerar en liten trea med och kollat upp FK, hur gjorde du det? Skulle med gärna vilja kolla upp det så man får bra FP. Vad man ska göra för att få så BRA som möjligt.

Jag frågade på forumet fråga experten om det jag nu kommer att jobba med räknas i deras uträkning för fp. Sen har jag jag tagit min månadslön och fått ungefärliga siffror på kassakollen på fk.

Nä, minns inte hur jag hade det med blödning men jag tror jag fick vänta några veckor på mensen. (hade ingen mens under spiral-tiden.)
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Emizz86

Här hemma väntar jag på BIM som är 29 augusti, dagarna går sååå långsamt! Har ont i livmodern hoppas bara att det inte är menen som ska komma. Men när man känner efter så kan man hitta alla möjliga symtom tycker jag ????

• Titt ut
    Shosh skrev 2014-08-19 10:49:03 följande:

Men jag blödde ju så länge, fem dagar, så inget smådroppande direkt.. Det är det som gör mig så osäker. Har varken känt något hugg eller haft någon blödning med de två andra. Har du haft det?

Hur går det? När har du BIM?
  • Titt ut
    Emizz86 skrev 2014-08-21 07:36:51 följande:

Här hemma väntar jag på BIM som är 29 augusti, dagarna går sååå långsamt! Har ont i livmodern hoppas bara att det inte är menen som ska komma. Men när man känner efter så kan man hitta alla möjliga symtom tycker jag ????

Samma här BIM 30/8. Fick molande värk i magen 3 dagar efter ÄL. 2 dagar med det nu. Brukar inte ha det efter ÄL annars. Annars känner jag inga andra symptom än. Jag kommer ligga lågt den kommande veckan och testar inte förren 1 vecka efter Bim.

Men jag kommer definitivt leta massa tecken
  • Shosh
    Titt ut skrev 2014-08-21 07:55:41 följande:

Hur går det? När har du BIM?

Jotack, dagarna kryper så långsamt fram mot söndag (BIM 24/8).. Var så dum och testade igår, men det var ju neg så klart. Känner mig mer PMS:ig nu, svängigare i humöret och inte lika mycket molvärk. Brösten är mindre spända också.

Så jag skulle nog inte säga att hoppet är så stort. Känns som att jag står i ett vägskäl, antingen kör jag all in och beställer hem äl-stickor och börjar tempa osv, eller så struntar jag i allt och så får det bli som det blir. Känns som att det sista alternativet onekligen vore bäst för min mentala hälsa:/

Hur har du det?
    Uppstått har Jesus, hurra hurra!
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)