• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • frollan

Hallå på er! Nu har jag och min sambo kommit fram till att vi säkerligen vill ha en 3a. Jag har fortfarande spiral men tanken är att den ska ut nu i månaden. Guuud va stort det känns, flytta måste ju ske isf, vad säger barnen om en till, kommer allt gå lika bra som våra 2 första... frågor får man ju inte brist av.

• chiqita

Hej och välkommen Frollan!
    Så kul att ni bestämt er. Något ni har funderat på länge? Hur gamla barn har ni sedan innan?

• Carolina01

Var på vul idag och pyret i magen mår fint! Så bf för nr 3 ser ut att bli 29/1 2015! Känns spännande, roligt, läskigt och overkligt!

Hur går det för er andra? Blir det nån 3a?

• frollan

Tack!! Nja vi har funderat från och till i 4 mån ca, men nu känns det mer bestämt. Vi har en son på 5 och en dotter på 3, och livet börjar bli lite mer lugnt och stabilt och säkert därav våra tankar kring en 3a

Grattis till den kommande 3an carolina01!!

Jag är både exalterad inför att ta ut spiralen men ändå lite rädd inför detta beslut, nån som kan känna igen sig?

• Carolina01

Ja vi har varit väldigt oroliga, nu blev ju denna unge till utan planering men när vi pratat om saken innan pyret blev till så har vi varit väldigt ambivalenta! Många saker att fundera på och oroa sig för...

• Smulan 89

Jag och min man har haft sex morgon och kväll både lör och sön förra veckan. Enligt mina appar och vad det brukar vara så borde äl varit i tisdags. Vi testade att "göra en dotter" för skoj skull (har två pojkar) och då rekommenderas sex 2-3 dagar innan äl. Fick dock ingen temphöjning som på onsdagen som skulle visa att äl var på tisdagen (dag 14). Fick en temphöjning på dag 11, så i så fall skulle äl varit redan dag 10. Tycker det låter tidigt, då min cykel brukar vara 28 dagar ca. Är nu rädd att vi missade äl helt Rynkar på näsan

Har en ögontemp, som visserligen inte verkar helt pålitlig, då den kan visa olika temperaturer på kort tid. En morgon hade jag 38,5 och några sek senare 36,5, haha. I morse +hade jag först 37,3 och direkt efter 36,6 tex.

Svårt att träffa äl eftersom min man jobbar borta mån-fre och åker redan sön kväll. Kan inte köra 16 mil enkel väg med två barn för ett ligg Tungan ute

Hur går det för er andra?

• Carolina01

Örontermometer är sällan bra tyvärr, rektal är dom bästa (men inte så mysigt)... Hoppas det tar sig!

• chiqita

I fredags var jag på akupunktur för att ge mina hinnor en bättre chans att tjocka till sig. Misstänker äl för några dagar sedan och i så fall var nog min ytterst sparsamma, färgade flytning för två veckor sedan, i själva verket mens. Får hoppas akupunkturen hjälper som sist då jag var gravid efter två behandlingar.

• Smulan 89
    chiqita skrev 2014-06-29 02:30:52 följande:

I fredags var jag på akupunktur för att ge mina hinnor en bättre chans att tjocka till sig. Misstänker äl för några dagar sedan och i så fall var nog min ytterst sparsamma, färgade flytning för två veckor sedan, i själva verket mens. Får hoppas akupunkturen hjälper som sist då jag var gravid efter två behandlingar.

Jag har bim på tis eller ons. Mådde illa igår. Trodde jag skulle spy, så jag gick ut och promenerade 2 tim med hundarna på kvällen. Haft lite illamåendekänsla även idag. Molvärk sen några dagar efter äl som märks mer eller mindre hela dagarna. känns inte så mycket, men molvärken finns helt klart där. Ska försöka skärpa mig och inte testa innan helgen, så mensen hinner bli sen några dagar om det är så att den inte har tänkt komma den här gången. Har varit gravid 3 gånger innan, varav ett mf, men så här tidigt har jag aldrig haft en sådan här känsla i kroppen. Får se vad det betyder om några dagar.
  • Titt ut

Jag väntar på att det ska bli augusti så vi med kan börja försöka. Längtar väldigt mycket nu! Fast det känns fortfarande lite läskigt att vi nu har bestämt oss för att ha tre barn.  

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)