• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • Josefine0811
    Smulan 89 skrev 2014-07-24 23:14:30 följande:

Jag har bim på måndag om jag räknat rätt, så om mensen inte kommer någon dag för tidigt, så testar jag väl på måndag eller ev på söndag.

lycka till!
  • Titt ut
    Josefine0811 skrev 2014-07-26 17:12:02 följande:

Nu är det sista dagen på semestern, ikväll flyger vi hem och imorgon tar jag ut min p-ring och börjar försöka på syskon nr 3 :)

Kul!
  • chiqita

Hihi, spännande med att få ta ut p-ringen. Själv börjar jag min semester på måndag.

• Smulan 89

Äntligen är det min tur att bifoga en bild på gravtest =)
    De två översta tog jag idag, på bim+1 och det understa tog jag på bim-1

Ni vet den där härliga (läs vidriga) känslan man har i halsen och munnen efter man har spytt. Den känslan har jag haft i flera dagar. Började några dagar innan bim. Inte bara på morgonen, utan dygnet runt. Det stör mig inte så mycket, då det är kanske lika påtagligt som molvärk. Man mår inte jätteilla, men det ligger där som en äckel-känsla hela tiden.
  • Josefine0811

Grattis! :)

Smulan 89 skrev 2014-07-29 07:25:49 följande:

Ni vet den där härliga (läs vidriga) känslan man har i halsen och munnen efter man har spytt. Den känslan har jag haft i flera dagar. Började några dagar innan bim. Inte bara på morgonen, utan dygnet runt. Det stör mig inte så mycket, då det är kanske lika påtagligt som molvärk. Man mår inte jätteilla, men det ligger där som en äckel-känsla hela tiden.

• Rost

Hej! Har efter en hel del velande beslutat att vi ska göra ett försök med ett tredje barn. Känns nervöst och jag tänker mycket på att man har det ju så bra med våra två som vi har..kommer vi klara av ett till? vi har två friska barn....ska vi ha så tur att få ännu ett friskt? Jag är en smula pessimistisk som ni kanske märker :/ Trots detta kan jag inte släppa tanken på att få vara gravid en gång till, amma en gång till, se ännu en individ växa upp..är 28 år och känner att min kropp inte gjort sitt ännu :D Så nu på fredag åker hormonspiralen ut och så kör vi. Vi har på grund av vår velighet valt att låta ödet styra lite så vi ska försöka i ett par månader och tar det sig inte var det inte meningen. Har en flicka född 08 (ej planerad, tog sig direkt) och en son född 11 (planerat, tog två försök) så vi får se hur länge det tar denna gång..

• Carolina01
    Smulan 89 skrev 2014-07-29 07:25:49 följande:

Ser ju bra ut, grattis:)!
  • chiqita

Grattis Smulan!

Välkommen Rost

Var det någon av er som tatt bidrottninggele? Ngn som vet när man ska börja med det? Tar man det genom hela cykeln? Erfarenheter?

• Emizz86

Hej alla!

Tänkte hoppa in här, i augusti börjar vi försöka skaffa ett tredje barn, efter mycket velande och funderingar har vi nu bestämt oss!

Känns pirrig och otroligt spännande. Syskonen här hemma är 7 och alldeles snart 6 år!

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)